avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Activitate nikkkoleta

Activitate nikkkoleta

Buna seara.
Am cumparat acum o saptamana un spatiu comercial pe care vreau sa-l inchirirez unei firme romanesti. La ce institutii trebuie sa fac inregistrarea spatiului si ce acte sunt necesare? Multumesc.
nici un raspuns?
Sunt unicul patron al unui SRL activ. Acum ceva timp am bagat in firma bani personali. As putea recupera acesti bani prin preluarea unui mijloc de transport al firmei? Care ar fi modalitatea legala a acestei operatiuni? Multumesc.
multumesc domnule avocat, daca nu se poate rezolva pe cale amiabila, probabil aceasta va fi solutia.
domnule avocat, spuneti ca nu exista nici un viciu in hotararea judecatoreasca. cu toate acestea, la cadastru refuza sa accepte hotararea judecatoreasca, pe motiv ca nu scrie negru pe alb ca eu sunt proprietar. in ceea ce priveste rezolvarea, amiabil nu cred. pe cale judecatoreasca, ce trebuie sa cer, sa nu mai intre pe proprietatea mea? repet, nu i-am cerut eu sa construiasca gardul, poate sa si-l ia cu el, e absurd, eu sunt proprietar, platesc toate taxele, si nu pot intra pe proprietatea mea. .
buna ziua. am o problema destul de delicata. in urma cu 22 ani am dobandit un teren prin hotarare judecatoreasca in urma unui schimb (am dat o masina contra acestui teren). L-am inregistrat la timp la primarie, l-am folosit si am platit regulat taxele pentru el. Nu am facut insa cadastrul. Acum doi ani am decis sa-l vand, cumparatorul era deja interesat si mi-a dat anticipat o suma de bani pana la terminarea actelor, incepand deja sa foloseasca terenul. Ba chiar din exces de zel si pe propria responsabilitate, si-a construit gardul. Devenea obligatorie pentru vanzare inregistrarea la cadastru. Din pacate, nu se poate inregistra din cauza unui viciu de procedura, in decizia judecatoreasca scrie ca schimbul s-a facut efectiv, dar nu scrie negru pe alb ca eu am devenit proprietar. Voi putea deveni proprietar "plin" peste 8 ani (uzucapiune). Am informat si i-am restituit interesatului intreaga suma de bani, doar ca el a continuat si continua si astazi sa foloseasca terenul fara a-mi plati nimic, pe motiv ca el a construit gardul. Va intreb, am dreptul sa-l dau afara de pe propritate sau macar sa-i cer (legal) sa plateasca folosinta terenului? multumesc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
am inchiriat un apartament, iar chiriasul a ramas dator la asociatie cu 2000 lei. in mai 2016 asociatia m-a dat in judecata, castigand evident, concluzia e ca trebuie sa platesc cei 2000 lei la intretinere plus 1600 lei penalitati. am platit imediat (in mai 2016) cei 2000 lei. intrebarea mea este, la acesti 1600 lei se pot adauga alte penalitati? daca nu platesc in termen de 3 ani, se prescrie datoria? sau fiind hotarare judecatoreasca, ramane in picioare si peste 10 ani? daca se prescrie, cei trei ani incep din mai 2016 sau de cand s-au adunat penalitatile? asociatia ma poate da in judecata din nou pentru recuperarea penalitatilor? multumesc.
elocvent si concret, multumesc domnule BEN46
ii raspund mai intai domnului ADAM GRECU, nu am comentat nimic zilele astea pentru simplul motiv ca am fost plecata la un congres in strainatate (de altfel, locuiesc in strainatate). in plus, cu tot respectul, nu cred ca e un termen limita in care trebuia sa ma incadrez cu raspunsul. doamnei IONICA1980 ii multumesc pentru timpul si mai ales pentru ajutorul acordat, asigurand-o ca suntem pe aceeasi lungime de unda si ca voi merge si eu pana la cedo, oricare ar fi pretul de platit. voi incerca sa aduc micul meu contribut pentru a incepe sa clatinam dictatura puterii. romania este inca o tara afundata in mocirla incorectitudinii si a coruptiei, alimentate continuamente de sistemul juridic, prin urmare se perpetueaza aceste abuzuri ale forurilor de conducere, fara ca cetateanul de rand sa aiba dreptul de a fi aparat.
cand am formulat intrebarea, am descris generic situatia, de data aceasta o sa fiu mai concisa. daca cineva e in masura sa-mi dea raspunsul la intrebari, fara ironii inutile, ii sunt recunoscatoare.
asadar, apartamentul este situat intr-un bloc central din bucuresti, inchiriat de circa un an cu contract legal unei firme care il reinchiriaza la randul sau in regim hotelier. este complet contorizat si lectura apometrelor sa transmite lunar asociatiei. din mai 2016 si pana acum, firma a platit la intretinere cam o data la 2-3 luni, sume partiale (deci nu intretinerea completa). eu nu am supravegheat la timp aceste plati, stiu doar ca in momentul de fata, intretinerea e platita la zi, iar penalitatile (intr-un an) sunt de circa 5000 lei. am cerut explicatii administratorei asociatiei, atat la telefon cat si cu cerere scrisa acum circa o luna, nu am avut nici un raspuns pana acum. am trimis plangere scrisa la protectia consumatorului, care m-a informat recent ca a retrimis-o la politia de sector, e de competenta lor.
intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1. administratora a adaugat la intretinere o asa-zisa taxa de firma de 50 lei, cica asa a hotarat adunarea generala a asociatiei. e legala aceasta taxa hotarata ad-hoc?
2. la calculul intretinerii, nu tine cont de citirea apometrelor, ci platesc pentru 4 persoane in regim pausal. e legal sa nu ia in considerare ce inregistreaza apometrele si sa decida ea cat sa platesc?
3. e posibil ca intr-un an sa acumulez penalitati de 5000 lei? exista un sistem de calculare a penalitatilor sau fiecare asociatie isi face legea ei?
4. am cerut in repetate randuri o intalnire cu doamna administratora la sediul asociatiei, nu s-a prezentat niciodata. la telefon nu imi raspunde. am sunat-o de pe un telefon necunoscut, a raspuns, cand a auzit cine sunt mi-a spus ca nu poate sa vorbeasca si ma suna peste 10 minute. evident, n-a sunat. cand merg la sediu, e doar casiera care imi spune ca nu stie cand vine doamna. deci refuza cu vehementa orice confruntare face to face. va intreb, exista un for care sa controleze aceste abuzuri ale administratorilor, sau trebuie sa ma adresez direct politiei?

multumesc anticipat
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
am un apartament inchiriat unei firme care la randul ei il inchiriaza in regim hotelier. desi apartamentul este contorizat (apa calda, apa rece, caldura), administratora nu tine cont de apometre si ma pune sa platesc intretinerea pentru 4 persoane, in regim pausal. in plus, imi adauga lunar la intretinere o taxa de 50 lei, sustinand ca e o hotarare a adunarii generale a asociatiei. Intrebarea mea e: sunt legale acest mod de calcul al intretinerii si taxa de firma de 50 lei? in plus, mi-a adaugat penalitati la restanta la intretinere, care depasesc cu mult valoarea datoriei. cum se calculeaza aceste penalitati, exista o regula pentru toate asociatiile sau sunt stat in stat, fiecare isi face legea ei? cui ma pot adresa pentru verificarea corectitudinii acestor penalitati? stiu ca e greseala mea ca nu am supravegheat plata la timp a intretinerii, dar e exagerat cat cere ea drept penalitati.