avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Activitate luis29

Activitate luis29

Buna ziua,

am si eu o intrebare fata de legea incompatibilitatii care nu mi se pare clara.

Sunt administratorul unei firme de salubrizare, firma de salubrizare care are contract de concesiune cu o primarie municipiu de oras din anul 2008 si care are exclusivitate pentru ridicarea deseurilor din acel oras.
Licitatia pentru contractul de concesiune a fost organizata de primaria orasului, orice modificare a contractului de concesiune o face consiliul local al orasului, orice modificare a tarifelor este supusa spre aprobare consiliul local.

Am candidat pentru consiliul judetean in anul 2016
Consiliul judetean si directiile din cadrul CJ au contracte de prestari servicii cu firma de salubrizare la care sunt administrator, contracte incheiate din anul 2008, repet fiind singura firma, pentru ridicarea deseurilor.
Consilul Judetean nu are nici o treaba cu contractul de concesiune.

Vroiam sa stiu daca sunt incompatibil deoarece in lege am gasit:

Art. 90. din legea 161/2003 (1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective.

La acest articol se specifica ca nu pot incheia...cand nu pot incheia? Eu inteleg ca nu pot incheia in prezent, pe timpul mandatului....nu face trimitere la contracte incheiate in trecut. (teoretic ar fi trebuit sa zica nu pot avea, nu pot incheia)

Tot in aceasta lege la art. 92 aliniatul 1: Încălcarea dispoziţiilor art. 90 atrage încetarea de drept a mandatului de ales local la data încheierii contractelor.

La acest articol se specifica ca incetarea mandatului se face la data incheierii contractelor...contractele sunt din 2008...practic eu inteleg din acest articol ca se refera la contractele care se incheie in timpul mandatului nu cele din trecut. Inteleg ca nu am voie sa inchei contracte in timpul mandatului.

si la aliniatul 2 al aceluiasi articol se mai specifica: Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au contracte încheiate cu încălcarea art. 90 au obligaţia ca, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să renunţe la contractele încheiate. Orice persoană poate sesiza secretarul unităţii administrativ-teritoriale.
Legea este in vigoare din 2003...practic acest articol nu mai are valabilitate in cazul meu...ales in 2016.

Multumesc!

Multumesc pentru raspuns...dar daca ma abtin de la vot cand se stabileste bugetul acestor directi?
Buna ziua,

Sunt administratorul unei firme de salubrizare, colectare si transport, si a unui depozit ecologic (alta firma). Ambele firme au incheiate contracte de concesiune cu primaria unui oras, resedinta de judet.
Vreau sa candidez la consiliul judetean pentru un post de consilier judetean.
Mentionez ca directile din cadrul CJ au incheiate contracte de ridicat deseurile municipale cu firma de salubrizare, inclusiv CJ...conform legii salubrizarii institutiile publice incheie contracte cu operatorul care a castigat contractul de concesiune.
Vroiam sa va intreb daca sunt incompatibil pentru aceasta functie. Daca sunt de ce sunt?
In cazul in care nu sunt incompatibil de ce nu sunt si ce trebuie sa fac pentru a nu deveni incompatibil. (in sensul sa ma abtin de la vot cand se voteaza bugetul acestor directii sau al CJ).
Multumesc!
Răspuns la discuția recuperare datorii
Multumesc pentru raspunsuri...De ce ma intereseaza acest subiect?...Am o asociatie care trebuie sa plateasca catre furnizor o suma de aproximativ 70.000 de lei. Vreau sa-i cedez acestui furnizor datoriile unei persoane din asociatie care are de plata catre asociatie aproximativ 8.000 de lei...din ultimele mesaje am inteles ca se poate mai ales ca si furnizorul are o hotarare assupra asociatiei.
Răspuns la discuția recuperare datorii
Si daca asociatia de propietari are o hotarare judecatoreaasca pentru recuperarea datoriei de la o persoana fizica din cadrul asociatiei si cedeaza aceasta hotarare, poate gresesc cu exprimarea, furnizorului de servicii (furnizor care la randul lui are hotarare asupra asociatiei pentru recuperarea datoriilor - administratorul spune ceva de genul ca nu are bani sa puna in executare hotararea si atunci o da furnizorului in cuantumul datoriei) pentru a recupera el datoria urmand sa o scada la final din datoria asociatiei fata de furnizor..se poate?
Buna ziua,

Am si eu doua intrebari daca se poate sa-mi raspundeti:
1. as vrea sa stiu daca o persoana este datoare la asociatia de propietari iar asociatia de propietari este datoare la un furnizor de servicii acest furnizor poate sa aplice regula cu tertul poprit asupra persoanei fizice?
2. se poate face o cesiune de creante intre asociatia de propietari si un furnizor in urma careia furnizorul de servicii sa se indrepte direct asupra persoanei care este datoare la asociatia de propietari?

Multumesc!
Răspuns la discuția proces cu asociatia de propietari
Si in cazul acesta nu raspunde si presedintele si comisia de cenzori care aveau obligatia sa verifice documentele asociatiei de propietari (conform legii 230)?
Răspuns la discuția proces cu asociatia de propietari
1. Administratorul incaseaza de la propietari 200 X 4 lei (adica de la toti propietarii) dar plateste la operatorul de salubrizare 90 x 4 lei (deci atatea persoane decalara el)...deci nu imparte factura la 200 de persoane el incaseaza acelasi tarif de la toti 200 de propietari...nu este cumva infractiune?
2. In momentul in care depui o declaratie lunara cu un numar de persoane la operatorul de salubrizare, declaratie semnata si stampilata de administrator, dar tu ai mai multi oameni pe lista de cheltuieli nu inseamna ca inseli operatorul de salubrizare care presteaza serviciul pentru 200 de persoane si nu pentru 90?...nu este cumva infractiune?
3. Cum poti pune un tarif mai mic pe prestarea serviciului de salubrizare atat timp cat exista o hotarare de consiliu local care specifica clar cat trebuie sa plateasca o persoana fizica ce beneficieaza de acest serviciu? (Exista legi care reglementeaza activitatea serviciului de salubrizare gen legea 211, legea 101 si nu in ultimul rand regulamentul de salubrizare al fiecarui oras si comuna aprobat de consiliul local)...nu este cumva infractiune?
Răspuns la discuția proces cu asociatia de propietari
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform legii 230 :
Art. 32. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
(2) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund personal sau in solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.

Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica legalitatea actelor si documentelor, a hotararilor, deciziilor, regulilor si regulamentelor;
b) verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli;
c) verifica gestiunea financiar-contabila;
d) cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri.
(2) Cenzorul sau cenzorii alesi ai asociatiei de proprietari pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
(3) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, cenzorul sau cenzorii asociatiei de proprietari raspund personal sau in solidar, in fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.

Eu de aceste articole m-am legat...in sensul ca presedintele sau comisia de cenzori nu vad diferenat de persoane declarata de catre administrator? (daca tu declari 90 de persoane si incasezi de la 200...diferenat de bani unde este?...deoarece la firma de salubrizare se plateste efectiv pentru 90 de persoane)
Atata timp cat exista o hotarare ce consiliul local care reglementeaza tariful de salubrizare de ce administartorul sau presedintele sau comisia de cenzori imi aplica alt tarfi (tariful de salubrizare este trecut distinct pe lista de cheltuieli)
Efectiv cine trebuie sa raspunda pentru aceste lucruri..din cate inteleg din raspunsurile dumneavoastra nu ar avea cine sa raspunda pentru aceste lucruri.
Răspuns la discuția proces cu asociatia de propietari
Eu nu m-am referit la asta...va dau un exemplu.
1.Administratorul declara la firma de salubrizare 90 de persoane iar in cadrul asociatiei de propietari sunt 200 de persoane iar el incaseaza prestarea serviciului de salubrizare de la 200 de perosane (diferenta de bani ce face cu ea?)
2. Din cate stiu eu conform legii 230 presedintele asociatiei de propietari sau cenzorul au obligatia sa urmareasca si sa vizeze actele asociatiei de propietari...teoretic nu ar trebui sa raspunda pentru activitatea administratorului pe care trebuie sa o urmareasca?
3. In momentul in care declari un numar de persoane, mai mic decat realitatea de pe lista de cheltuieli, si tu incasezi de la mai multe persoane nu este infractiune? (diferenta de persoane reiese in declaratia depusa la firma de salubrizare si lista de cheltuieli afisata)
4. Sau cine trebuie sa raspunda daca tariful pentru prestarea serviciului de salubrizare este 4 lei/persoana iar adminsitratorul incaseaza 8 lei/persoana?

Va multumesc!