avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 208 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... proces cu asociatia de propietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

proces cu asociatia de propietari

buna ziua,

Am si eu cateva intrebari legate de asociatia de propietari si anume:

1. Daca dau in judecata Asociatia de Propietari pentru neplata unor facturi pot sa cer raspunderea Presedinteului si a Comisiei de Cenzori, avand in vedere ca in Legea 230 sunt specificate atributiile lor? (daca da unde as putea gasi un model de hotarare data de o instanta pe aceasta tema)
2. In calitate de operator pot solicita asociatiei de propietari sa-mi puna la dispozitie lista cu numarul de persoane pentru daca a vedea daca coincide cu ce imi declara administratorul?
3. In cazul in care se decopera o diferenta mare intre numarul de persoane de pe lista de cheltuieli si declaratia administratorului se poate face plangere penala impotriva administratorului?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 06:43, 21 Iulie 2012
1-Care este temeiul legal pe care intentionati sa il invocati ?
Comisia de cenzori nu are autoritatea si competenta sa se implice in plata facturilor
2-In cadrul asociatiei de proprietari dvs detineti strict calitatea de proprietar,calitate in care art 10 din L nr 230/2007 va permite sa aveti acces la toate documentele asociatiei de proprietari
3-Diferente intre numarul real si cel inregistrat in cartea de imobil poate exista permanent,
.asta nu demonstreaza exclusiv culpa si nu implica responsabilitatea administratorului de imobil,care in calitatea de simplu angajat al asociatiei de proprietari are competenta strict sa execute hotarari dispuse de adunarea generala,de catre presedinte si comitetul executiv
Teoretic,avand in vedere ca administratorul de imobil,conform deciziei RIL nr 3/02.12.2002 promovat de catre procurorul general al ICCJ
administratorul asociatiei de proprietari sau de locatari are calitatea de functionar

Practic ,trebuie sa constientizati ca dvs ca si proprietar nu detineti raport de obligativitate fata si cu administratorul de imobil,acesta fiind angajatul asociatiei de proprietar
Pentru nerespectarea si neaplicarea unitara a normelor in vigoare,se poate formula plangere impotriva administratorului de imobil
Conditionat de concluziile asupra incalcarii obligatiilor de serviciu si cele prevazute in fisa postului,autoritatea competenta in cercetare poate dispune incadrarea faptei si eventual trimiterea in judecata a administratorului de imobil
Eu nu m-am referit la asta...va dau un exemplu.
1.Administratorul declara la firma de salubrizare 90 de persoane iar in cadrul asociatiei de propietari sunt 200 de persoane iar el incaseaza prestarea serviciului de salubrizare de la 200 de perosane (diferenta de bani ce face cu ea?)
2. Din cate stiu eu conform legii 230 presedintele asociatiei de propietari sau cenzorul au obligatia sa urmareasca si sa vizeze actele asociatiei de propietari...teoretic nu ar trebui sa raspunda pentru activitatea administratorului pe care trebuie sa o urmareasca?
3. In momentul in care declari un numar de persoane, mai mic decat realitatea de pe lista de cheltuieli, si tu incasezi de la mai multe persoane nu este infractiune? (diferenta de persoane reiese in declaratia depusa la firma de salubrizare si lista de cheltuieli afisata)
4. Sau cine trebuie sa raspunda daca tariful pentru prestarea serviciului de salubrizare este 4 lei/persoana iar adminsitratorul incaseaza 8 lei/persoana?

Va multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 20 Iulie 2012
luis29, utilizator
1-Sumele impuse si percepute in listele de plata sunt repartizate catre furnizorii de servicii sau intra in diferite fonduri ale asociatiei de proprietari
2-Cei mentionati de dvs au obligatii stricte si distincte fata de cele ale administratorului de imobil.
Cenzorul/comisia de cenzori vizeaza lunar pentru legalitate documentele asociatiei de proprietari
3-In situatia expusa responsabilitatea datelor apartine tuturor semnatarilor listei de plata
Sub incidenta carui articol apreciati ca se incadreaza aspectele mentionate de dvs?
Conform norme in vigoare,functia de presedinte de asociatie de proprietari implica responsabilitatea de gestionare a sumelor incasate de catre asociatia de proprietari prin verificarea acestora si prin efectuarea platilor necesare furnizorilor de utilitati
Este discutabila si interpretabila responsabilitatea de gestionare a sumelor impuse si percepute de catre asociatie in sarcina presedintelui sau administratorului de imobil,avand in vedere ca dreptul de dispozitie asupra situatiei juridice a incasarilor asociatiei revine exclusiv reprezentantului legal al asociatiei in persoana presedintelui acesteia
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform legii 230 :
Art. 32. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
(2) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund personal sau in solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.

Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica legalitatea actelor si documentelor, a hotararilor, deciziilor, regulilor si regulamentelor;
b) verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli;
c) verifica gestiunea financiar-contabila;
d) cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri.
(2) Cenzorul sau cenzorii alesi ai asociatiei de proprietari pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
(3) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, cenzorul sau cenzorii asociatiei de proprietari raspund personal sau in solidar, in fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.

Eu de aceste articole m-am legat...in sensul ca presedintele sau comisia de cenzori nu vad diferenat de persoane declarata de catre administrator? (daca tu declari 90 de persoane si incasezi de la 200...diferenat de bani unde este?...deoarece la firma de salubrizare se plateste efectiv pentru 90 de persoane)
Atata timp cat exista o hotarare ce consiliul local care reglementeaza tariful de salubrizare de ce administartorul sau presedintele sau comisia de cenzori imi aplica alt tarfi (tariful de salubrizare este trecut distinct pe lista de cheltuieli)
Efectiv cine trebuie sa raspunda pentru aceste lucruri..din cate inteleg din raspunsurile dumneavoastra nu ar avea cine sa raspunda pentru aceste lucruri.
Administratorul nu poate incasa de la proprietari mai mult decat le repartizeaza. La repartizarea sumei sta la baza factura primita de la prestator. Asadar daca are o factura pentru 90 de persoane si el o repartizeaza la 200, fiecarei persoane ii va reveni ceva mai putin de jumatate din cota normala. Deci nu baga banii in buzunar.

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari pe 37 blocuri cu 1350 apartamente SCLIPEINICU SCLIPEINICU Activa din ianuarie 2013 Adunarea generala hotareste plata unei taxe lunare fixe,alege comitetul executiv,alege comisia de cenzori,se stabileste cine este ... (vezi toată discuția)
Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)
Gestiune asociatie de proprietari Danidanieladima Danidanieladima Bună seara! Cine răspunde de gestiunea unei asociații de proprietaria unui bloc? Administratorul, președintele sau cenzorul? Nu îmi este foarte clar din ... (vezi toată discuția)