avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 227 soluții astăzi
Forum Activitate Flori14

Activitate Flori14

Răspuns la discuția Penalitati de intarziere
Buget local.
Răspuns la discuția Penalitati de intarziere
Exceptia rezulta din contextul art. 183. La fel am interpretat si eu. Avem un contribuabil PJ care solicita plata penalitatilor de intarziere in conditiile art. 176 pentru restituirea cu intarziere a unei sume achitate in plus la bugetul local.
Buna ziua,
In cazul obligatiilor fiscale datorate bugetelor locale nechitate la termenul de scadenta, se percep si penalitati de intarziere in conditiile art. 176 din Legea 227/2015 privind Codul de procedura fiscala?
Buna ziua,
O persoana angajata la o institutie publica (primarie) care exercita prin fisa postului atributii specifice ALOP , potrivit OMFP nr. 1792/2002, poate sa tina si gestiune?
Multumesc!
Eliberarea certificatului de atestare fiscala nu este conditionata de achitarea obligatiilor fiscale. Prin acest document se atesta atat existaenta bunurlor în patrimoniul contribuabilului cat si obligatiile fiscale ale acestuia. In opinia mea contractul de vanzare cumparare incheiat la data de 31.08.2016 este lovit de nulitate avand in vedere faptul ca vanzatorul nu isi achitate toate obligatiile pe care le avea fata de bugetul local, asa cum prevede art. 159 alin. (5) din Noul cod fiscal.
Singura plată efectuată este în data de 19.05.2016 şi achită doar obligaţiile fiscale aferente terenului care urma să fie vândut.
Contractul de vanzare cumparare a fost incheiat anul acesta, în data de 31.08.2016, dupa intrarea in vigoare a noului cod de procedura fiscala.
Certificatul fiscal a fost emis cu datorii pentru proprietatile din intravilan (cladire si teren). Pentru terenul extravilan care a fost instrainat datoriile erau achitate la data eliberarii certificatului fiscal.
Dar cum legea prevede "achitarea tuturor obligatiilor de plata", consider ca actul de vanzare a fost intocmit cu incalcarea prevederilor legale, deci este lovit de nulitate.
Buna ziua,
As dori cateva lamuriri referitoare la legalitatea contractului de vanzare a unui imobil, teren extravilan in suprafata de 5000 mp.
Pentru efectuarea operatiunilor notariale, mai exact vanzarea acestui teren, "fostul proprietar" a solicitat organului fiscal local certificatul de atestare fiscala.
Certificatul a fost emis in conformitate cu art. 159 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul inregistrand la data solicitarii obligatii de plata scadente catre bugetul local. Concret, au fost achitate doar obligatiile de plata generate de terenul ce urma a fi instrainat, iar pentru celelalte proprietati, cladire si teren intravilan, contribuabilul respectiv a refuzat sa-si achite obligatiile de plata scadente.
Cu toate acestea, terenul a fost vandut prin act de vanzare cumparare autentificat la notariat.
Tinand cont de prevederile art. 159 din legea 207/2015:
"(2)Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale a organului fiscal local şi cuprinde obligaţiile fiscale restante şi, după caz, obligaţiile fiscale scadente până în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal local în vederea recuperării.
(5)Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligaţiilor de plată datorate bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepţia cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.
(6)Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (5), sunt nule de drept."
este legal Contractul de vanzare prin care se intraineeza terenul respectiv?
Buna ziua,
Sunt un functionar public cu o vechime in munca de 26 ani (17 ani in administratia finantelor publice si de 4 ani in adminstratie locala),mentionez ca luna aceasta voi sustine examenul de promovare in grad si anume, de pe functia de consilier,clasa I,grad asistent, gradatia 5 in functia de consilier clasa I, grad profesional principal gradatia 5, problema care ma macina este ca nici la aceasta a doua promovare in institutie,
nu voi primi salariu majorat si nu inteleg de ce,mentionez ca acum am salariu de 1478 ron (format din spor vechime si control CFP inclusiv marirea de 12% incepand cu 01.08.2015).As dori sa-mi spuneti daca mai sunt in vigoare treptele de salarizare corespunzatoare gradului profesional, deoarece mi se spune ca in urma promovarii voi trece pe functia de consilier principal treapta 3 si salariu este mai mic decat cel aflat in plata acum, dar in cei trei ani care au trecut de la prima promovare nu am primit nicio o instiintare ca asi fi trecut de la treapta 3 la 2 si apoi la 1.Dupa ce lege se stabileste salariu de baza, pentru ca in OG9/2009 dupa care se zice ca am fost incadrata, este abrogata.Deasemeni as dori sa va mai intreb daca un sofer din primarie, care este contractual are dreptul sa primesca la salariu sporul de sofer 25 %, daca puteti sa-mi spuneti si temeiul legal.Multumesc!