avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 197 soluții astăzi
Forum Activitate Enkde

Activitate Enkde

Bun găsit,

Problema de față îl are ca protagonist pe tatăl meu, cu vârsta de 61 de ani și cu o activitate de 46 de ani în câmpul muncii din care, perioada 87-93 cu grupă de muncă în condiții speciale la fostul I.C.S.I.T. Brașov...

Numai că fostul angajator de atunci, actualmente SC TRACTOR PROIECT S.A. refuză să-i elibereze adeverința privind grupa II de muncă în condiții speciale, deși, există o hotărâre a tribunalului Brașov nr. 2494/22.12.2015 prin care fostul angajator este obligat să-i elibereze acetele doveditoare plus cheltuieli de judecată.

În sentința respectivă se mai preciza că pârâta SC TRACTOR PROIECT SA, are dreptul de a depune cale de atac în 10 zile de la comunicare, doar că pe pagina tribunalului Brașov, data la care pârâta a depus apelul este de - atenție: 31.05.2016, cu mult peste acele 10 zile de la data comunicării sentinței respective.
([ link extern ] )
Avocata tatălui meu i-a spus că trebuie să aștepte judecarea căii de atac.

Totuși, între timp, tatăl meu a depus dosarul de pensionare pentru limită de vârstă la casa de pensii, prezentând o adeverință cu perioada lucrată în 1987-1993 eliberată de la Arhivele Naționale, iar pe decizia sosită, i s-a respins pensia pentru limită de vârstă, astfel că în motivarea deciziei se precizează clar faptul că tatăl meu nu a prezentat adeverința pentru perioada 1987-1993 privind grupa de muncă conform sentinței din 2494/22.12.2015.

În acest caz orice sfat e bine venit.
Răspuns la discuția Abuzurile celor de la gaze...
Eh, in urma sesizarii de la OPC, in ultimele trei luni, ca prin farmec sau minune a disparut acea taxa abuziva de verificre a Gazelor Naturale in valoare de 7 RON (fara TVA!), deci cam in jur de 9 RON, facturata lunar de GDF Suez Energy, dovada ca se poate, primind tot-odata si confirmarea din partea OPC ca contractul intre noi si cei de la GDF Suez a fost reziliat.

Totusi, in confirmarea de la OPC, ni s-a aratat, ca mai avem de platit niste sume cu privire la ultima revizie de pe anul anterior, plus ultima revizie, sume care, dupa cum am mai precizat ca nu au mai aparut deloc in ultimele trei facturi, fiind facturat doar consumul de gaz.

Asadar, se pare ca un mic control de la OPC la acest furnizor a avut efectul scontat, Nu trebuie sa devenim bataia de joc a unor firme/furnizori care au impresia ca in tara asta pot face orice si oricum, fiind puse pe capatuiala.

*Acest subiect poate fi inchis!
valita a scris:

Multumesc foarte mult pentru raspuns. O sa facem cereri pentru recompensarea orelor suplimentare.

Din pacate cu sau fara cerere , aceste ore nu vor fi recompensate. Daca exista personal care efectueaza ore suplimentare exista datorita lipsei de personal. Tocmai lipsa de personal obliga angajatorul la introducerea orelor suplimentare in graficul normal de lucru, nu are personal suficient pentru a acoperi graficul. Si atunci cum sa dea libere cand nu are cu cine sa-si acopere graficul? Asa se ajunge la situatia in care, in fiecare luna se lucreaza ore suplimentare, neplatite cu salariu , fara spor ca nu permite legea si fara libere pentru ca e imposibil.
Blocarea posturilor a generat acest lucru, precum si indolenta si nepasarea altora care ar trebui sa raspunda cererilor de deblocare si n-o fac. E inuman tot ce se intampla, e inuman sa-ti fie incalcate drepturile si sa nu poti face nimic, e inuman sa muncesti cat 7, e inuman sa muncesti ore suplimentare fara a beneficia de ceva in plus la salariu, e inuman sa nu poti beneficia de repaus saptamanal, oare cat vom mai rezista fizic si psihic?

Am acumulat atat de multa furie pentru neputinta noastra de a rezolva aceste probleme, pentru faptul ca suntem obligati sa induram atata umilinta, ........atat de multa nedreptate, am ajuns mai rau ca sclavii (si nu exagerez daca tin cont de faptul ca salariul nu-ti ajunge sa achiti datoriile uzuale, muncim pentru taxe impozite, intretinere si alte plati catre stat si furnizori de servicii,daca ai si copii iti vine sa plangi ca nu le poti oferi strictul necesar , daca nu ai partener cu venit esti terminat ).

Sa faci plangere la itm, faci si?! se dau amenzi si la ce ajuta cand nu angajatorul e vinovat? Cum sa-l mai privesc in ochi cand stiu ca a solicitat deblocare si nici pana in ziua de azi nu s-a primit raspuns desi au trecut 6 luni, 8 luni, in alte cazuri 10 luni?

Sa dau in judecata pe cine? pot eu sa dau in judecata pe cel vinovat? NU, ca nu e angajatorul meu.

Aud de multe ori \" daca nu-ti convine de ce nu pleci?\" unde? situatii similare sunt peste tot.
la privat? Ar fi o solutie, pentru cei pana in 35 de ani.Ceilalti ce fac? Indura. Pana cand ? Pana cand o sa ne imbolnavim, o sa innebunim sau o sa dam in cap cuiva.

Imi pare rau ca n-am stiut sa ma orientez in viata, glob de sticla n-am avut sa prevad ce va fi. Cine ar fi crezut ca o persoana cu calificare va ajunge sa traiasca dupa o zi pe alta, desi munceste si munceste din greu si uite ca lucreaza si suplimentar, cand sa-ti mai iei un job suplimentar? Cand sa te mai ocupi si de educatia copiilor?

In constitutie scrie ca se asigura un trai decent, atunci intreb si eu, daca muncim de ce nu avem un trai decent?

va rog sa ma iertati, nu e vina managerului, e vina mea ca accept, e vina colegilor care accepta si ei, e vina tuturor celor care, indiferent de domeniul in care lucreaza sau de varsta accepta asa ceva, e vina societatii in general pentru ca nu reactioneaza la astfel de situatii, pentru ca nu exista solidaritate desi TOTI sunt afectati de aceste lucruri ori credeti ca serviciile pe care le primiti nu ar trebui sa fie de calitate?Cine-i de vina cand apar situatii extreme? Tot amaratul care munceste.

N-am vazut ca societatea sa reactioneze cand se fac reduceri de personal , cand se taie salarii, cand se blocheaza posturi, desi suntem toti, dar absolut toti afectati unii direct altii indirect prin serviciile din ce in ce mai proaste pe care le primim in toate domeniile, ori credeti ca pleaca sefii? NU , pleaca tot cine munceste.
Constiinta acestei societati doarme. Si eu fac parte din ea si DA , e si vina mea si mi-o asum si as face ceva dar cu o floare nu se face primavara.

Dumnezeu sa ne ajute!


din pacate aveti mare dreptate in ceea ce scrieti, iar ca solutie, este doar una singura, chiar daca este destul de dura solutia si anume, sa plecati din sistemul de stat care este condus de masoni, care doresc distrugerea acestei tari cu totul... nu dati vina pe manager - nu este decat un simplu om care nu poate rezolva prea multe si chiar daca ar incerca sa faca ceva spre binele angajatilor, ar fi eliminat din functie in urmatoarea secunda.
Sa dati in judecata? Pe cine, unde, cu ce resurse? cand avocatii si consilierii juridici sunt facuti in tara asta doar pentru cei cu bani, astfel ca omul simplu este prins ca intr-o inchisoare psihologica, fara a putea schimba ceva in mai bine. Parlamentarii, ei la randul lor ce sa faca, cand ei sunt la fel de vanduti, ca si tara asta si dau legi doar pentru interesele celor cu bani, ca restul, da-i incolo sa munceasca pana le iese sufletul.

Vazand insa din prisma pacientului, e de inteles de ce pacientii in sistemul de stat se revolta ca nu sunt tratati cum ar trebui, desi se platesc asigurarile de sanatate, din cauza personalului putin, a spitalelor inchise, ca in opinia guvernantilor, mai bine murim cu zile sau daca avem bani, ne ducem la privat, asa ca iar ajungem la concluzia ca sistemul functioneaza doar pentru cei cu bani!

Sfatul meu ca tanar la 30 de ani, este sa incercati sa va cautati in alta parte, la privat, unde angajatul este respectat si nu vazut doar ca un robot. Exista si aici in Romania firme serioase care isi respecta angajatii, nu toti sunt pusi pe capatuiala.

Ca si opinie, juridic, nu prea vad ce sanse a-ti avea, si daca ar fi sa fie, nu uitati de timp pierdut, bani de avocati - ca astia-s scumpi ca naiba, iar pana se schimba ceva in legislatie la noi in tara, dureaza de te prinde pensia.

Numai bine.
Răspuns la discuția Abuzurile celor de la gaze...
revin cu noi detalii - mers la gdf suez energy - inregistrat cere de reziliere , aia de la ghiseu s-au vaicarit ca de ce am facut plangere, ca astea-s preturile, ca o fi, ca or drege, mentinut ferm cererea de inregistrare, dupa care ni s-a spus ca putem sa alegem alta firma cu care sa facem revizia/verificarea tehnica, insa abia prin 2015 - ca pana atunci suntem buni de plata - adica cate 7 ron/luna.
asteptam si rapsunsul celor de la OPC, sa vedem masurile ce vor fi luate impotriva acestor hoti paraziti.

daca cumva la emiterea facturii, voi achita doar consumul de gaze si voi refuza plata acelei sume de 7 RON abuzive ce imi pot face? la ce sa ma astept de la ei, pentru ca tehnic, obligatia achitarii consumului de gaz va fi realizata, fara plata acelei rate lunare pentru verificare pe care nu am de gand nici in ruptul capului sa-i platesc.

si pe langa plangerea de la OPC/ANPC, ma voi adresa si celor de la ANRE in cazul in care ma voi trezi cu acea suma facturata abuziv.

ce ma enerveaza, este faptul ca aceste abuzuri se fac cu consimtamantul autoritatilor si a legislatiei emisa de guvern, ajutati de niste avocati si juristi corupti, astfel ca cetateanul de rand este prins intr-un cerc vicios.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
o asemenea problema am avut-o si eu acum 2 saptamani cu un coleg de servici care nu mai putea accesa contul de yahoo, fiindu-i blocat, deoarece calculatorul nu-i mai era (re)cunoscut, astfel ca, chiar daca colegul meu de servici, introducea parola corecta si user name-ul, era notificat ca trebuie sa raspunda la intrebarile de securitate... insa el nu mai stia deloc acele raspunsuri la acele intrebari de securitate, astfel ca a avut de vre-o 5 ori contul blocat cate 24 de ore. fiind mai inaintat in varsta nu prea le are cu calculatoarele asa ca a apelat la mine...

in principiu, pe pagina de yahoo, exista la sectiunea help un formular de contact, va duceti acolo, iar in limba engleza le trimiteti un mesaj echipei tehnice.

nu uitati sa precizati in mesajul dumneavoastra parola yahoo pe care o foloseati ca sa accesati contul si sa folositi o adresa de email alternativa unde sa puteti fi contactat de echipa tehnica. daca cunoasteti si intrebarile de securitate e si mai bine - comunicati in formularul de contact si acestea.
la mine doar in cateva clipe s-a remediat situatia si am primit un mail nou de la Yahoo cu un link de resetare a parolei, iar acuma, colegul respectiv isi poate accesa mailurile - si nu e vorba despre mail-uri obsinuite - vorbim aici de mesaje personale cu informatii despre firma, etc. deci informatii destul de importante.

daca insa nu mai stiti nici parola, nici raspunsurile la intrebarile de securitate, atunci... noroc bun.

mult succes.
Răspuns la discuția Abuzurile celor de la gaze...
gigipopa a scris:

Tot ceea ce am scris anterior este conform legislatiei actuale pe gaze, in vigoare.
Furtunul despre care vorbiti este un furtun special, asa cum am scris. Il puteti achizitiona si dvs. din comert, dar sa primiti certificat de calitate, declaratie de conformitate si buletin de verificare la presiune.
Revizia tehnica este obligatorie, nu la latitudinea consumatorului. Daca platiti in rate sau anual este aceeasi suma.
La instalatii de gaze pot interveni numai firme/ persoane autorizate.
Instalatorul a refuzat sa faca schimbarea, din motive pe care le cunoasteti dvs. si omul. Daca acceptati sa va faca el schimbarea cu furtunul care il avea in traista, nu era nicio discutie.
Trebuie sa va dezamagesc. Va spun toate cele mentionate de mine, din proprie experienta. Am trecut prin asa ceva si m-am documentat, pentru a nu fi pacalit de cei de la gaze.
Probabil doresc retragerea sesizarii dvs. pentru a nu se complica si eventual sa apara ceva amenzi contraventionale pentru comportament, nu pentru procedura de revizie gaze/ schimbare furtun, aprobate de catre Agentia nationala de reglementare in domeniul energiei (gazelor).



nu stiu de ce am eu impresia ca incercati sa acoperiti subiectul intr-un fel anume, insa in fine - daca asa e legislatia in tara asta, atunci nu e de mirare ca se alege praful de noi toti.

e vorba desrpre atitudine si nu ma voi lasa asa usor.

am patit-o acum 3 ani si cu cei de la electrica, cand ne-au schimbat contorul electric cu altul, conform fisei lor tehnice si mi-au trecut un index dublu, ca ne-am pomenit cu o factura de aproape doua sute si ceva de lei... pana cand i-am amenintat cu OPC-ul... mi-au trimis mesaj ca vor vedea, ca vor verifica, pana cand tot eu le-am trimis prin mail valoarea indexului T1+T2 care era mai mica decat valoarea rezultata trecuta pe fisa de schimbare a contorului electric...

- sa mai mentionez ca la cateva minute, m-am pomenit prin mail cu trei facturi, una storno, una noua pentru valoarea indexului gresit, plus inca o factura cu valoarea de la inceputul lunii pana la data prezenta din acea vreme - 2010... a caror valoare totala nu depasea 90 RON, asta cu tot cu scuzele de rigoare aferente situatiei create din intamplare sau cu o oarecare vointa din partea lor, ca daca plateam, eram sanatos.

asa ca, asemenea magarii la mine nu tin... iar faptul ca agentul respectiv se ruga de mine sa renunt la sesizarea respectiva, ca sa nu aibe probleme ”dansii” mie imi spune multe, asa ca, voi continua si va voi tine la curent.

...
Răspuns la discuția Abuzurile celor de la gaze...
Intre timp, s-a depus sesizare la OPC si le-am trimis inca o sesizare companiei de gaz, cum ca refuzam plata verificarii lunare si ca dorim rezilierea contractului de verficare cu dansii, pentru a ne alege o alta firma serioasa cu care sa mergem mai departe.
Cat despre furtunul respectiv, nu e vorba de un furtun special, e un furtun metalic standard, care se gaseste si in comert la preturi mult mai mici (ex. 40 RON) tot pentru acelasi tip de utilizare.

Si tot despre abuz, cand am dorit sa achitam integral verificarea, au sarit in sus, ca nu se poate asa ceva, ca trebuie neaparat in rate - oare pentru faptul ca odata achitat integral, suma ar fi fost mult mai mica.

Deasemenea, repet: Este legal sa se umble/intervina de catre oricine - client, la modificarea retelei de distributie a gazelor - aici e vorba de racordul dintre teava de gaz si aragaz - un furtun care nu e mai lung de 1 metru?

Domnule gigipopa, pai, noi tocmai pentru asta avem contract cu respectiva societate, ca dansii sa se ocupe de verificare si revizia instalatiei, nu sa ne punem sa ne ducem la alta firma ca sa schimbe niste accesorii la reteaua de distributie a gazelor naturale, ori asta trebuia sa se intample abia dupa sesizarea pe care noi am facut-o la compania de gaze si la care eram rugat sa o retrag ca sa nu le creez probleme mai mari!


Va voi tine la curent...
Buna, as dori sa expun public si sa stiu cat de legal este felul cum actioneaza cei de la gaze in Brasov - GDF Suez Energy...

In data de 19.07.2013, ora 12:00, s-a prezentat la domiciliul nostru o persoana de la DISTRIGAZ Confort - cu privire la verificarea periodica a instalatiei de gaze naturale, iar dupa verificarea respectiva care nu a durat mai mult de 5 minute, acesta ne-a spus ca trebuie inlocuit racordul de la aragaz, de catre noi - ”de parca noi am fi instalatori”, spunandu-ne totodata faptul ca in caz contrar ne vor debransa de la reteaua de gaz natural (mentionez faptul ca NU avem centrala termica).
Dupa aceasta, respectivul ne-a spus ca verificarea respectiva ne va costa 7 RON in fiecare luna.

In data de 21.07.2013 am facut o sesizare pe pagina oficiala agentia.gdfsuez.ro - din contul personal cu privire la modul in care a fost realizata verificarea tevilor de gaz din apartament de catre agentul respectiv, acesta precizandu-ne faptul ca noi trebuie sa schimbam furtunul care face legatura dintre teava de gaz si aragaz, dupa care nu a uitat sa precizeze faptul ca vom plati suma de 7 RON pe luna timp de 2 ani de zile.

Astazi, 25.07.2013, s-a prezentat la domiciliul nostru in jurul orelor 12, o persoana/agent de la compania de gaze, dorind sa clarificam sesizarea facuta, rugandu-ne sa ne retragem sesizarea initiala ca dansii sa nu aibe problene. Cand i-am amintit faptul ca e de datoria companiei sa umble si sa schimbe furtunul ce face legatura intre teava de gaz si aragaz, la randul sau, agentul respectiv ne-a comunicat o suma exorbitanta de 160 RON pentru operatia de schimbare a unui furtun, pe langa suma lunara de 7 RON pentru verificarea initiala, reamintindu-ne tot-odata faptul ca e bine ca sa ne retragem reclamatia facuta in data de 21.07.2013

De mentionat este faptul ca factura de gaze e pe numele tatalui meu, iar factura o platim online.
Nu e vorba de o suma mare, neavand centrala, datorita altor modalitati de incalzire, factura nu depaseste 15-25 lei pe luna cu tot cu cei 5 lei, reprezentand rata actuala de la ultima verificare.
Aici e vorba mai mult de un principiu - de faptul ca aceasta companie de gaze isi trateaza clientii cu nesimtire si in bataie de joc.

Intrebarea: Este legal sa se umble/intervina de catre oricine - client, la modificarea retelei de distributie a gazelor - aici e vorba de racordul dintre teava de gaz si aragaz - un furtun care nu e mai lung de 1 metru, zic si eu, ca ultima oara, respectivul furtun a fost instalat/verificat tot de dansii (cu apa si sapun - pentru care inca platim 5 lei pe luna rata pentru asa zisa mare verificare), de pe vremea cand era Distrigaz, inainte ca compania de gaz sa fie preluata de francezi.
ati mai deschis in 4 mai inca un subiect pe aceeasi tema!!!:

www.avocatnet.ro/content/for...

raspunsul e simplu (am mai zis si ma repet) - sa se ceara testul cu poligraful (detectorul de minciuni) pentru ambele parti implicate - atat fratele dvs. cat si cele doua fête si astfel se va afla adevarul. asta daca e nevinovat - nu sunt specialist, ci doar un simplu utilizator si cred ca la cererea acestui test, probabil tinerele respective vor marturisi adevarul.

si din pacate da, cam exista si tinere care in dorinta de a face bani, se apuca sa arunce vina pe un tanar care poate e nevinovat, mergand pe ideea ca respectivul invinuit o sa le dea ceva bani ca sa se termine toata treaba.
eu daca eram in locul tau, din cei 3600 de Euro le trimiteam 3500 inapoi si 100 de Euro, ii retineam pentru deranjul si neplacerea creata. nu de alta dar, tot pe timpul tau trebuie sa te duci la banca sa trimiti banii, comisioane/tarife - astea costa.

daca am inteles bine si daca ti-au oferit 250 Euro, ca sa le trimiti banii inapoi, asta inceamna ca si ei si-au dat seama de greseala facuta si pe deasupra cu astia 250 de euro, isi cam cer oarecum scuze pentru neplacerea creata - o suma frumusica de altfel.