avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Activitate PFA BRINZAN CRISTIAN

Activitate PFA BRINZAN CRISTIAN

eu am fost numit expert judiciar in cel putin doua cazuri in care obiectul dosarului a fost tocmai de pretentii dupa o despagubire nesatisfacatoare in baza RCA, daca instanta a solicitat o expertiza pentru stabilirea valorii despagubrii,apreciez ca cererii reclamantului i s-a dat curs ,nu am urmarit cine a avut castig de cauza.
Buna Ziua,
puteti cere asiguratorului sa va prezinte modul de calcul al valorii maxime a despagubirii(pret de nou, incadrare stare de uzura, coeficient de uzura dupa rulaj la data accident, daca se poate vedea( sa nu fie defecte electrice pentru afisaj digital), obligatia rezulta din noile prevederi ASF(ordinul 23/2014), cu aceasta calculatie data de asigurator, verificati la un expert judiciar autovehicule care va poate confirma daca calculul este corect.
pentru diferenta de suma puteti in principiu actiona in judecata pe cel vinovat, obtinand copia dosarului de daune de la soc de asigurare, pentru aceasta consultati un avocat specializat in asigurari.
Avertismentul nu implica amenda, din cate stiu eu.... poate dvs stiti altfel
suspendarea este ptr contraventii mai grave,nu e asa? avertismentul e pentru contraventii minore, cred eu... nu se poate(logic dupa opinia mea, discutati cu un jurist, ptr termeni) sa fie si suspendare(contraventie mai grava) si avertisment( mai mica) instanta zic eu a considerat mai putin grava abaterea si a trecut de la suspendare la avertisment. anularea in parte cred ca nu este solutia corecta .nu sunt ”patit” si nici jurist, imi cer scuze daca gresesc cumva.
Buna Ziua,
conform a ceea ce precizati, s-a admis in parte solutia data de pv, dar este anulata sanctiunea de suspendare si inlocuita cu avertisment.
un avertisment, este avertisment, nu suspendare..e recomandsbil sa vedeti si inceheierea de sedinta si sa consultati un jurist.
Cu stima,
expert judiciar Brinzan Cristian
Viteza masinii conduse de dvs se poate determina prin tabele care prezinta viteza maxima constructiva in treapta de mers inapoi, de exemplu, sau prin relatie de calcul in functie de rapoartele de transmitere ale treptei de marsarier, a razei de rulare( rotii), turatiei la cuplu maxim,etc.
Nu cred ca puteati avea mai mult de 10 km la oră.Este evident ca se vor analiza si posibilitătile de evitare a accidentului de catre dvs si de catre pieton, respectiv daca a traversat prin loc permis, s-a asigurat, etc.
Există situatii si la mersul inapoi in care soferul sa nu prea aibă posibilităti de evitare,adică: victima a pătruns pe traiectoria autoturismului de la o distantă prea scurtă , s-a situat în afara razei de vizibilitate(acel ?unghi mort? format din obstructionarea vederii de către stâlpul C de exemplu .Este util poate un experiment judiciar.Am explicat niste cazuri ipotetice generale, care pot surveni , nu ma pot pronunta concret in cazul dumneavoastră.
Brînzan Cristian

[Regulament forum: 1.4. Daca doriti sa va semnati in interiorul mesajelor va rugam sa o faceti fara sa va mentionati profesia. Avocatnet.ro va ofera posibilitatea de a crea gratuit un cont de consultant in care va puteti descrie competentele.]
www.avocatnet.ro/content/tag...

Răspuns la discuția Dauna totala [EDITAT]
au dreptul de a va da un rapsuns privind despagubirea chiar dupa 90 de zile de la data avizarii daunei, sa va uitati in Ordinul CSA.aveti dreptul sa va adresati oricarui service conform normelor CSA
Răspuns la discuția Dauna totala [EDITAT]
Cert este ca nu puteti sustine un alt coeficient de uzura decat cel real,ar fi contrar prevederilor ord CSA si Legii 136,
Art 27 din Legea 136:
Art. 27. - Despagubirile ce se platesc de asigurator se stabilesc in functie de starea bunului din momentul producerii riscului asigurat.
Despagubirile nu pot depasi valoarea bunului din momentul producerii riscului asigurat, cuantumul pagubei si nici suma la care s-a facut asigurarea.
In contractul de asigurare poate fi stipulata o clauza conform careia asiguratul ramane propriul sau asigurator pentru o fransiza sau o suma determinata care nu se despagubeste de catre asigurator.
Art.50 din Ordinul CSA 14:

Art. 50. — (1) Despagubirile pentru vehicule nu pot depasi cuantumul pagubei, valoarea vehiculului la data producerii accidentului si nici limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA.

Este o mare diferenta intre a auzi un zgomot( ma gandesc la martorul din autobuz) si a vedea apoi o masina de o anumita culoare, cele doua etape se deruleaza intr-un interval de timp de o anumita marime, Cand auzi ceva care iti atrage atentia, nu te astepti ,cam trebuie sa intorci capul, ”focalizezi” zona intr-un anumit interval de timp, si apare uneori autosugestia, vezi o masina si o poti asocia cu usurinta(condamnabila) cu zgomotul auzit.
Imi amintesc de marele film( a luatnu mai stiu cate Oscaruri) ”12 Angry Men” in regia lui Sidney Lumet, cu Henry Fonda in rolul principal( un exempu magistral de ilustrare a cat de mult se iau unii oameni dupa aparente, judeca superficial sau sub imperiul unor prejudecati si fac erori grave judiciare..dar in SUA e sistemul cu jurati,e poate mai interesant..).
Pe de alta parte e interesant aspectul cu autobuzul, presupun ca era poate o ora tarzie si acel autobuz nu circula prin zona accidentului la acea oră, sau poate martorul din autobuz ar trebui sa isi aminteasca in ce numar de autobuz s-a urcat(104, 381, etc) si verificat ce interval orar avea acea linie la intervalul de timp in care s-a produs accidentul.sau este posibil sa fie studiate toate cursele din ziua aceea la orele accidentului, si audiati toti conducatorii autobuzelor care au circulat in ziua , la ora respectiva , chiar daca poate unii nu mai lucreaza in RATB,ei au evidente cu fostii salariati, aceste lucruri se pot afla..in mod normal s-ar gasi cred 4-5 persoane. care sa corespunda criteriilor-dată, oră, cursă.
Daca masinile sunt de dimensiuni si caracteristici diferite(de exemplu autoturism cu un SUV, sau un autoturism de clasa mica sau medie si un autoturism de clasa superioara(un Mercedes, Lexus,Audi A6 etc) atunci demonstratia ar fi si mai usoara, Eu posed program de simulare, dar nu are chiar toate marcile din lume, mai mult nord americane, japoneze si cateva europene) dar daca se asimileaza cu modele asemanatoare, ajustandu-se si dimensiunile de gabarit dupa modelul concret, rezultatele pot fi interesante,nu degeaba il folosesc serifii, detectivii politiei americane si canadiene , cam pe scara larga, dar aceasta e alta discutie.
Pe de alta parte, exista modele la scara a aproape tuturor marrcilor de autovehicule din lume care s-au fabricat si se fabrica-pe baza acestor desene se poate face o alaturare cu manechine virtuale( din program) de talia si conformatia victimelor si se verifica leziunile in raport de configuratia autoturismelor( pozitie bare protectie, bandouri, oglinzi, orice ar fi putut produce leziunile..) Eu am recurs la aceste metode si in coliziune auto -auto si in accident auto-pieton sau biciclist, cu rezultate as putea spune de acuratete peste 95 %.
Va spun ce as putea face, ce nu pot, nu pot sau nu detin, caci e pacat ca cineva sa fie trimis in judecata nevinovat, fara a se demonstra cu exactitate vinovatia.

Cu stima,
ing Cristian Brînzan
Nu am mai avut o situatie cu doi experti extrajudiciari, dar cred ca daca se formeaza o echipa omogena, rezultatele pot si superioare.Normal ar fi mai indicat un experiment cu un manechin, dar eu nu am cunostinta sa fie in dotarea cuiva un astfel de manechin, decat cele de crash test care sunt putin diferite. La experiment sa nu se cada sub incidenta anecdotei cu reconstituirea la care mai mor cateva persoane(ca sa glumim nitel).cred ca un astfel de experiment poate releva gradul de preceptie vizuala al victimelor, adica de la ce distanta, in ce conditii puteau sa vada autoturismul agresor, ce marca, ce culoare, etc,Expermimentul din cate stiu(am mai participat) se desfasoara doar in prezenta procurorului si in conditii f asemanatoare cu cele de la accident(aceeasi vizibilitate, pe seara, amurg, etc).
De exemplu daca o victima avea fractura de tibie, dupa radiografii(sau mentiunile din raportul de expertiza medico-legala) se poate de exemplu localiza cat mai exact inaltimea leziunii, si prin cunoasterea inaltimii victimei si nu este neaparat necesara masurarea pe victima ci pe un manechin din programe de simulare, in cazul ca victima dintr-un motiv sau altul nu agreeaza sau nu poate fi masurata,( proportiile corpului uman sunt in general cam aceleasi in functie si de tipul constitutiv-slab, mediu ponderal, etc)

Daca forma profilului caroseriei autoturismului in cauza nu are un element capabil sa produca o astfel de fractura, necorespunzand ca inaltime cu inaltimea fracturii, atunci este o problema..(sa spunem proeminenta barei protectie sa nu corespunda cu inaltimea fracturii, daca ar fi fost impact frontal sau pe colt), sau
Daca leziunile traumatice sunt mai grave, indica si o proiectare a victimei, exista studii de comparare a deformatiilor caroseriilor autoturismelor cu viteza inainte de impact a autoturismului si implicit cu distanta de proiectare , determinabila prin relatii experimentale.
Mai delicat este in opinia mea cazul unui impact lateral, in care autoturismul ar ”sterge” cu partea laterala victima, care apoi este proiectata pe carosabil, etc, pentru ca avariile pot fi nesemnificatice chiar la viteze semnificative(5-60km/h) prin natura tangentiala a acrosajului.

Daca au existat urme de franare, atunci exista in opinia mea un punct de plecare in calculul vitezei si posibilitate stabilirii distantei de priectate si compararea cu deformatiile autoturismului.
Pentru viteze de pana la 30km/h deformatiile sunt de regula nesemnificative, pentru impact frontal. daca in fotografiile judiciare este vizibila si o banda centimetrica langa urmele de franare este posibil teoretic sa se stabileasca suficient de exact ecartamentul autoturismului care a produs urmele prin masurarea distantei dintre urmele de franare ( doar daca exista urme paralele), si teoretic se poate incerca determinarea latimii urmei de franare si a se compara cu latimea profilului pneulu autoturismului in cauza.
Daca se presupune ce marca de masina a produs accidentul, cum am inteles, atunci experimentul ar fi foarte indicat prin masurarea cotelor de inaltime ale profilului caroseriei acelui tip de autoturism pe partea indicata de impact si a inaltimilor zonelor lezate din prim impact ale victimelor, in opnia mea.
Consider ca este importanta si pozitia victimelor fata de repere fixe ale zonei accidentulu: daca erau una in fata celeilatle, una langa alta, la ce distanta, oblic fata de axul drumului, etc) Care a fost traiectoria observata de victime sau rezultata din probe(urme franare, fragmente de impact daca au fost,pete de sange) care ar putea conduce la stabilirea cat mai exacta a locului in care putea sa se produca impactul in raport de caroseria autoturismului, etc.
Cazul este destul de dificil, datorita vechimii si neconservarii probelor.