avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 673 soluții astăzi
Forum Activitate Adry1979

Activitate Adry1979

Buna ziua din nou tuturor si multumesc frumos tuturor care m`au sfatuit!
Imi cer scuze ca raspund cu intarziere.
Nu am fost acasa ..
Imi cer scuze si pentru ca raspund in acest mod.. nu stiu unde trebuie sa scriu..
Am intrat sa va` anunt ca administratia a refacut calculele.
Au ajuns la suma de: 5200 ron din intretinere ( inainte era 6300 ) .
Un calcul total cu intretinerea actualizata este de 9600 ron.
Am platit deja 6000 ron.
Au spus ca ceilalti bani pot plati esalonat fara nici o problema ori ganduri de penalitati
Pentru ca tot ce a ramas sunt doar penalitatile si costurile de la tribunal.
Iar acestea raman asa si pot plati cum avem .. 20 ron 50.. 100 .. nu`i nici o problema modalitatea in care vom plati si nici timpul nu preseaza.
Si`au cerut scuze pentru erorile ce au facut ( Recunoscute ) oricum prea putin mai conteaza.
Cu siguranta am fost pacaliti cu mai mult... nu doar 1500 ron aproximativ ( cat au recunoscut ei ) .
Dar asta este...

Vina noastra ca nu am platit la timp!!!

Multumesc frumos tututuror celor ce mi-au fost aprope cu sfaturi bune ori ce ne`au certat ori condamnat.. si cum suntem in Pragul Sarbatorilor Pascale.

Va doresc tuturor din suflet: Sarbatori fericite alaturi de toti cei dragi Dvs.

Cu stima,
Adrian.
Imi cer scuze.. m-am mai uitat odata pe Somatia de plata.
Este trecut corect si administratorul.
La nume ma refer.
Va multumesc mult pentru raspuns.
Am notat ceea ce ati spus Dvs. si am sa merg inapoi jos la administrator acasa sa ii spun ca am nevoie de toate cele mentionate de dvs.
Desi ieri am spus ca vreau in scris ( explicatie defalcata pe perioada tuturor anilor ) banuiesc ca inseamna acelas lucru care ati spus dvs.
A spus ca nu imi da , ca sa ma duc la judecatorie sa cer ca tot acolo a dus si administratia .

Au spus aseara ca o sa recalculeze din nou.
De la perioada in care a ramas in casa o singura persoana.
Eu am mentionat la administratie.
Nu uitati ca in toate aceasta perioada, ati calculat toul x5 x4 persoane.
De la intretinere pana la cheltuieli ale blocului + penalizari.
Si a spus ca stie, ca o sa recalculeze totul.
A fost o perioada in care a lasat 5 persoane.. apoi 4 .. numai 1 nu a vrut sa treaca deloc.
Desi am dus precum au solicitat, declaratie ca ramane doar mama in casa, dovezi ca nu mai suntem noi in casa, etc. In 3 randuri am dus ce au cerut si mereu continuau sa traga de timp si sa nu treaca 1 singura persoana spunand, la urmatoarea trec.

Cheltuielile trecute in somatie sunt pentru intretinere + penalizari.
Dar intre calculul lor si totalul aparut la lista de intretinere ( acelas total este si pe somatie ) 106 milioane.
Intre calculul de intretinere: 6206 + 3691 de la penalizari , exista o diferenta de 704 ron care au pus in plus.
Numai vorbesc de faptul ca desi imi ceruse in prima instanta 143 milioane.
Au revenit spunand ca e greseala ci doar 106 milioane sunt de plata.
Cand le-am mentionat pai pe aceasta Somatie apar : 6206 ron cheltuieli intretinere restante + 3691 penalizari . Le-am spus 6206+3691 = 9897.
Cum ati ajuns la 10600 ?
La diferenta de 704 ron nu apar niciunde cheltuieli anume pentru ceva.
Si au spus, Da, greseala este a noastra, nu am mentionat pe Somatie ca acei 704 ron sunt cheltuieli de la fondul de rulment, etc, etc.
Au spus ca acelea nu se trec nici in intretinere nici in penalizari si ca au fost greseala lor ca la redactarea somatiei nu au mentionat 704 ron cheltuieli de bloc, etc.
Va vine sa credeti asa cea?
Am spus ca voi cere expert contabil si imi zambea, spunea eu sunt avocat si stiu ca nu am ce sa patesc.
Si daca vei cere expert contabil oricum nu vei castiga pentru ca voi spune ca erorile de calcul sunt din vina anteriorului administrator. Nu a mea.
Vei cheltui banii pe expert contabil si sa il dau in judecata degeaba ca nu vei castiga.
Asa mi-a spus.
Zambind...
A spus ca mai bine sa il las sa refaca calculele si totul o sa fie ok .
Ciudat mai este faptul ca pe somatie, scrie Numele presedintelui asociatiei ( este cel corect ) , al cenzorului ( nu cunosc persoana ) iar al administratorului de bloc, este un nume pe care nu il cunosc.
Noi vecinii ducem banii la cine am fost eu aseara.
Iar persoana respectiva se numeste altfel, nu cum apare in somatie, unde este parafa asociatiei de locatari + semnaturile lor in dreptul fiecarui nume in parte.
Este ok acest lucru ?
Ca in asociatie sa fie trecut un administrator de care noi nu avem habar cine este.
Iar banii cand duc toti vecinii de la 200 apartamente , ii ducem la o alta persoana, crezand ca acea persoana este administratorul oficial.
Multe lucruri ciudate.

P.S. - A mai mentionat ca in suma de penalizari: 3691 ron sunt incluse si 1200 ron cheltuieli de judecata
Iar penalizarile au fost de 5% .

Multumesc!!
Buna seara si dvs si va multumesc pentru raspuns, Dl. Adrian.
Nu ati inteles , ori poate m-am exprimat eu gresit .
Suma respectia este un cuantum acumulat in decursul anilor: 2010 -2013 ... noi intre timp am tot platit mereu.
Cate 1000 ron. 2000 ron, 500 ron, 800 ron.
Mereu ni se spunea: Penalitati...intrebam mereu dar cum... era 3000 ron cum s-a ajuns la 8000 cand acum 2-3 luni era 3000... si mereu gaseau motivatii sa spuna, cheltuieli pt bloc, de 10 ori pe an repara instalatiile blocului de la sub sol... de 5 ori pe an zugraveste.. fondul de rulment, etc etc.
Am uitat sa mentionez si acum am revenit eu de la Dl. administrator, unde am stat sa mi arate modalitatea de calcul.
Din start au spus. Prima data dl. Presedinte.. imi cer scuze a fost o eroare a mea.. nu sunt 143 milioane ci 106.
Bun pana aici .. am cerut detalii de unde pana unde 106... cand oricum calculul de pe foaie arata un total de 99 milioane aproximativ.. a spus: Pai cele 8 milioane care sunt : cheltuieli de la lift, gunoi, fondul de rulment,.
Spun bun... si de ce nu apar aceste cheltuieli pe aceasta instiintare ?
Si apare doar suma: 6206 cheltiueli de intretinere + 3691 cheltuieli penalizare.
Un total de : 9896 ron .. iar suma care este scrisa pe respectivul act este de : 10636 ron.
Un total de 740 ron care nu apar sub nici o denumire pe aceasta somatie de plata .
Si din nou a recunoscut de aceasta data dl. administrator ca da, aeti dreptate nu apar acesti 740 ron pentru ce sunt.
Ciudat, nu ?
A 2-a greseala, prima ca imi cerea 3700 ron in plus .
Acum o alta greseala ca imi cereau din start 740 ron in plus.
Un total de 4440 de ron din 10636
Mai mult de atat... problema nu este ca nu am platit noi in decursul anilor.
Noi am platit dar ei mereu dublau suma ce ramanea...
Mia mult de atat. Perioada anului 2012 poate chiar din decembrie 2011... in casa a stat doar mama , nimeni altcineva.
Iar la intretinere au fost trecute 5 persoane.
4 de mai bine de un an nu mai locuioau la aceasta adresa.
Eu nu eram acasa .
Fratele cu prietena lui si copilul lor mutati si ei.
Dar administratorul pe toata perioada anului a lasat tot 5 persoane la intretinere desi de 3 ori am dus cerere facuta de mana cum au cerut ca a ramas in locuinta doar mama , doar o singura persoana.
Mereu spuneau cand eram eu in concediu acasa ca , scoatem stai linistit , nu`i problema ... scoatem la urmatoarea factura.
In tot acest an.. ei au taxat pentru 5 persoane la intretinere, pentru 5 persoane la fondul de rulment, pentru 5 persoane la lift, pentru 5 persoane la spatiul menajer, si adaugati toate aceste cu: pentru 5 persoane penalizari pe toata perioada anului si o sa vedeti ca desigur iar ajung mai MULTI bani in aceasta suma totala de 10636 .
Au recunoscut ca au facut greseala sa ceara cu 3700 ron mai mult.
Au recunoscut ca ezi Doamne nu au trecut pe aceasta somatie de plata suma care apare in mod ciudat mai mult ( 740 ron ) care au spus ca sunt cheltuieli ale blocului dar ca vina lor ca nu le-au mentionat in somatie.
A spus dl administrator ca am dreptate si ca trebuie sa recalculeze din perioada de cand a ramas doar mama.
Ca e logic ca ei au penalizat la 5 persoane , toate costurile aferente intretinerii unui bloc + spatiul nostru + penalizari.
Credeti ca este frumos asa?
Mama s-a speriat cand a auzit de suma si a facut tensiune 18,7 la ochiul stang, are diabet si psoriazis, am ajuns la de urgenta cu ea cu taxiul la spitalul de urgenta oftamologic.
Alti bani, alta cheltuiala pe toate medicamentatie si toate cele + durerile mamei care aand diabet nu re voie sa se supere pentru ca poate ramane fara vedere.
Mai mult de atat , cerut s afac imprut la banca de 15000 ron ca s apot achita ca am crezut ca este vorba de acea suma... 143 cum au cerut la inceput.
Bani care trebuia sa ii inapoiez in 5 ani cu o dobanda de 4800 ron in plus.
Daca nu consultam mai bine, ce faceam? unde ajungeam?
Plateam ca un prost 14.300 ron , si dator in banca 19.800 pentru 5 ani.
Si totul pentru ce?
Pentru ca presedintele blocului mi-a spus ca datoria este de 14.300 ron.
Ca administratorul a recunoscut ca au gresit ca n-au trecut anumite costuri in respectiva Somatie. ( nu prea cred in varianta - Greseala ) .
Si au ajuns acum sa spuna ca da... aveti dreptate.
Intretinerea + penalitati este undeva in jurul a 9000 ron.
Frumos din partea asociatiei mele de locatari, nu?
Desi eu mai sigur cred ca este in jurul a 7-8 000
Dar astept sa faca calculul. A spus ca imi a detalia pe ultimul an tot, cum au facut calculele , etc etc.
Si a face deducerea care au gresit cand au lasat 5 persoane la intretinere desi era doar 1.
Si daca stati bine sa va ganditi, realizati ca in toti acesti ani, cu banii care noi am tot platit... nu stiu.. ultimul an cred ca in jur de 5-6 000 ron.
+ toate aceste " greseli " ezi Doamne ale lor... normal ca nu am putut scapa de plata intretinerii , pentru ca mereu taxau in PLUS!
La orice faceau calcul era la 5 persoane desi locuia doar 1 in casa.

Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat.
Am fost la presedintele blocului.
Am tipat tare acolo...
Si a cerut scuze si a spus ca dupa ce a vazut notificarea si calculele si a dat seama ca a gresit si ca nu trebuie s ai dau 143 milioane. ci doar 106 milioane
I am spus.. nici macar aia ... pt ca intretinerea este 67 milioane. + 6 % cat va permite legea sa penalizati ... face ti socoteala cat este.
Daca nu .. prefer sa dau 20 milioane la expert contabil si sa va dau in judecata .
Si a cerut scuze de 4 ori si a spus ca nu trebuie sa se ajunga la asta... ca il pune pe administrator sa recalculeze .
Vedeti.. v am spus eu ca este neinregula... a multumesc din suflet tuturor care m-ati sustinut.
Va doresc din toata inima si cu tot sufletul sanatate maxima tuturor celor dragi.
Si un paste cu bucurie in suflet!

Va multumesc!
Va multumesc din suflet doamna Elga pentru raspuns.
Pe cola a4 care o am in mana scrie asa:
Asociatia de propietari bloc xxx
Strada. localitatea.
Mai jos pe mijloc scrie:

Somatie de plata catre,
D-na/dl. etc etc ... cum am mentionat mai sus.


Va multumesc din suflet pentru sfat.
Mi-ati fost de mare ajutor.
Va multumesc mult!
Aveti cumva cunostinte cati bani o sa ma coste expertiza contabila?
Mai bine platesc experitiza si demonstrez ca suntem inselati.
Decat sa fim pacaliti.
Fostul administrator, am vorbit cu el acum.
Si m a sfatuit sa:
Platesc suma rstantelor la intretinere ( 6206,33 ron ) iar pentru penalitati sa merg in judecata si sa cer experitiza contabila, asa cum m-ati sfatuit si dumneaoastra.
Este mai bien sa fac asa?
Sa platesc doar suma de intretinere , si pentru diferenta de 3691 ron ( penalitati ) + suma de 4404 care nu stim de unde este inventata ca nu este specificat niciunde , sa mergem in proces.

Dumneaoastra cum credeti ca este mai bine?
Sa platesc restantele la intretinere si sa merg la tribunal pentru toate celelalte diferente?
Expert contabil, unde pot gasi ?
La tribunal?
Ori trebuie sa merg la un birou special?

Va multumesc anticipat!
Va multumesc si dumneavoastra pentru raspuns.
Nu este vorba ca fac presupuneri.
Dumneaoastra daca ati primi in scris o notificare ca cea mai sus mentionata de mine.
Faptul ca ati sti sa faceti un calcul minim din care nu reiese sub nici o forma un total exact care e scris in notificare.
Ar doneta ca faceti presupuneri ?
In notificare sunt 3 sume diferite.
Oricum ati calcula nu rezulta un total exact care ar fi` trecut in notificare.
Mai mult de atat. suma totala pe notificare este de 106 milioane.
Iar el mi-a spus sa ii duc pana marti 142 de milioane.
Diferenta aceea o regasiti dumneaoastra in notificare?
Pt ca eu am scris mai sus, EXACT cumm apare in notificare.


Va multumesc.

Acum am sa merg la presedintele blocului, pentru ca locuieste in aceeasi scara cu mine.
Ca dealtfel si administratorul.
Multumesc frumos pentru raspuns si dumneavoastra.
Este ceva ciudat, nu ?
Acum mai mentionez un fapt.
Tocami ce am terminat de citit: art. 311 din 08.05.2003 si legea 230/ 06.07.2007 , ambele cu titlu privind: Infiintarea , organizarea si functionarea asociatiilor de propietari/locatari.
Aici scrie destul de clar ca:
Prin lege: Nu este permis nici unui administrator sa puna penalitati mai mari de 0,2% pe zi .
Ceea ce rezulta un maxim de 6% pe luna.
Administratorului ii este interzis sa puna PENALIZARE la PENALIZARE, prin Lege.
Iar valoarea acesteia NU poate depasi valoarea intretinerii neplatite.
Daca intretinerea neplatita este de: 6205,33 ron..
Pana la 14200 ron este o diferenta de: 7995 cu Mult peste 100% fata de datoria intretinerii...
Daca legea nu`i permite asa ceva ... cum pot face administratiile aceste calcule?
Tot in legea respectiva mentioneaza clar ca:
Daca penalizarile se datoreaza unei gestiuni proaste deficitare a administratiei, locatarii nu sunt obligati sa plateasca .
Aceste plati vor fi suportate de catre administratorul blocului care a intarziat din neglijenta.
Asa spune legea...
In aceste cazuri enumerate mai sus... imi puteti spune...
Oare am gresit noi cu ceva care am platit mereu la timp, nu avem datorii la banci, nu suntem in liste negre la nici un magazin, nu avem datorii la nici o alta factura de utilitati, lumina, televiziune, internet, abaonamente de tel, tel fix, gradinita la copil.
Pentru ca am tacut din gura cand era suma de 10 mil.. pentru ca am tacut cand a fosdt 20... 30... eu nu am fost acasa, mama batrana fiind, nu a luat in seama, este o fire care nu iese din casa, nu se cearta cu nimeni, este bolnava, are psoriazis, diabet, nu sta sa se certe cu nimeni.
In fine... nu imi pare normal sa fim pacaliti!
Va multumesc, frumos pentru raspuns.
Stim ca suma este mare si din vina noastra ca nu am facut nimic la momentul potrivit .
Nu am spus ca nu suntem buni de plata.
Doamne fereste!
Este vina noastra in cea mai mare plata , indiferent cat ar fi` abuzat administratia la calcule si ar fi` pus in plus.
Dar o rugaminte am :
Vi` se pare normal ca pe aceasta instiintare sa scrie 3 sume de plata :
Vi le scriu din nou in aceeasi ordine cu mentiunile aferente in dreptul fiecaruia

SOMATIE DE PLATA


d-na/Dl .....
domiciliat in ....
Asociatia d epropietari Bloc ... va someaza ca pana la data de 25 . 03 anul 2013 sa achitati suma de : 10636 ron , ce o datorati asociatiei ca urmare a neplatii la termenele prevazute de asociatie a cotelor de cheltuieli ce va revin pentru lunile: 2010, 1011, 2012, 2013 / 6205,33
si a penalizarilor aferente in valoare de 3691 ron .

In caz contrar,pentru recuperarea sumelor restante, a penalizarilor si a altor daune financiare produse de neplata la timp a acestora, in conformitate cu statutul asociatiei si cu legile in vigoare asociatia se va adresa judecatoriei sectorului - x - in vederea obtinerii unui titlu executoriu asupra bunurilor dvs.




Toate acestea , exact asa sunt scrise :

Presedintele blocului mi-a spus sa i aduc saptamana viitoare 14200 ron

Nu inteleg de unde acest calcul ?
De unde acel calcul la inceput cu : 10636 ( daca acela este calculul total ) de unde revine ?

Ca mai jos sunt trecute sumele datorate pt intretinere: 6205 ron + penalitati in valoare de : 3691 ron , care aduc la un total de: 9896 ron .

Atunci, daca totalul sumelor datorate este 9896 ron , de ce la inceput scrie 10636 ron ?
Si de ce presedintele mi-a spus sa`i aduc: 14200 ron ?

De la 9896 ron pana la 10636 ron este o diferenta de: 740 ron mai mult.
Si mai mult de atat. de la 9896 ron pana la suma care nu este scrisa dar presedintele a cerut`o ( 14200 ron ) este o diferenta de: 4304 ron
Acesti 4304 ron de la ce rezulta ?
Pentru ca in somatie scrie destul de clar:
Plata pentru intretinere: 6205 ron
Plata pentru penalitati: 3691 ron

Intelegeti Dvs la ce ma refer ?
Pentru noi conteaza mult si acea mica diferenta ( 740 ron ) de prima data... dar pana la inca 4304 ron in plus... :(

Daca tot asa au facut toate calculele in toti anii ... va da`ti seama cum am ajuns la aceasta suma de plata...
Buna ziua,
Am si eu o rugaminte la dvs.
O persoana care ma` poate indruma cat mai bine ce trebuie sa fac cu privire la restantele si penalitatile de la intretinere.
In decursul anilor am tot platit dar degeaba. Pentru ca defiecare data din nou apareau la intretinere sume exorbitante... de orinul miilor de ron.
Acum avem un ordin ( coala a4 semnata de catre administratorul blocului, presedintele , si cenzon ) pe care scrie: SOMATIE DE PLATA.
Datele informative cu privire la nume, apartament, locatie, etc.
Mai jos: suma de plata de peste 10636 ron. In care mentioneaza: suma ce datorati asociatiei ca urmare a neplatii la termenele prevazute de asociatie a cotelor de cheltuieli ce va revin pentru lunile: 2010,2011,2012,2013 / 6205,33
apoi scrie asa:
si a penalizarilor in valoare de: 3691 ron .
In caz contrar ,pentru recuperarea sumelor restante, a penalizarilor si a altor daune financiare produse de neplata la timp a acestora, in conformitate cu statul asociatiei si cu legile in vigoare asociatia se va adresa judecatoriei sectorului - X - in vederea obtinerii unui titlu executoriu asupra bunurilor dvs mobile si/ sau imobile.
Semantura celor 3 mentionati mai sus si stampila presedentiei blocului ( cred ) pentru ca este pe semnatura respectivei persoane.

Dupa un calcul normal , acolo unde mentioneaza plate pentru anii: 2010,2011,2012,2013 - mentioneaza 6205 ron + 3691 plata penalizarilor = 9896
Oare de ce eu mi-au trecut termen limita : data de 25 martie in care s aplatesc suma de : 10636 ron + 3691 ?
Daca un calcul simplu imi reda suma de: 9896 ?
Mai mult de atat... noi am platit mereu in decursul anilor.. nu am ramas decat o singura data in urma cu plata de 40 si ceva de milioane la timpul respectiv 2011-2012 .. dar am tot platit, cate 10 milioane, 5 milioane...si de atunci .. ne-am trezit cu zeci de milioane in plus , normal ca nu mai am avut cum sa platim cand avem doar un singur venit in familie de 1430 ron .
Acum am ramas si eu fara serviciu si am ramas cu un venit de 430 ron :(

Imi puteti spune va rog frumos ce trebuie sa fac in acest caz?
Cu siguranta administratora a umflat in fiecare luna facturile.
Toti vecinii ne-au spus " va fura ' ... face`ti ceva ...
Acum au oprit apa calda in tot blocul cu siguranta o sa sara vecinii in cap... nu condamnam pe ei, e ceva normal sa fie suparati.
Nu suntem doar noi de plata cu aceasta suma... mai sunt si alte persoane cu peste 7000 ron.
Chiar presedintele blocului avea peste 20.000 ron la intretinere...

Va rog frumos daca ma poate indruma cineva ... ce putem face in acest caz.
Nu spun ca sa fim scutiti de plata, Doamne fereste!
Suntem vinovati ca nu am putut plati la timp... dar si din vina lor ca au umflat mereu facturile!
Si nu inteleg de unde acel calcul pe aceasta foaie de somatie... un calcul logic rezulta un total de 9896 ron , cheltuieli ce revin din intretinere pe perioada anilor 2010-1013 + 3691 ron cheltuieli de penalitati . Un total de 9896 ron.
Iar presedintele mi-a spus sa-i aduc pana luni 14327 ............... :(

Cu stima,
Robert.