avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 641 soluții astăzi
Forum Activitate Andrei_2014

Activitate Andrei_2014

Răspuns la discuția Abuz de incredere???
Nu poate sa spuna asta deoarece factura pentru numarul de telefon in cauza venea la adresa doamnei JP, nu la adresa titularului de contract (MS). Si MS are un alt abonament la Vodafone (acelasi tip, RED29), dar factura era impartita intre cele doua doamne. Factura pentru MS sosea la adresa lui MS, factura pentru JP sosea la adresa lui JP. E logic faptul ca aceasta intelegere a fost facuta in mod definitiv, pana la terminarea perioadei contractuale.
Răspuns la discuția Abuz de incredere???
Dvs. trebuie sa intelegeti urmatoarele:

1) In contractul Vodafone nu este specificat faptul ca nu ai voie sa instrainezi aparatul telefonic pana la terminarea perioadei contractuale.
2) Doamna MS cand a cedat abonamentul (si telefonul) doamnei JP nu i-a specificat ca-i da telefonul cu titlu de imprumut, sa se foloseasca de el si sa i-l returneze apoi! I l-a dat definitiv. In concluzie, atat timp cat doamna JP a achitat facturile, doamna MS nu avea niciun motiv sa pretinda returnarea abonamentului si a telefonului.
Exemplu: eu vand o masina catre cineva, in 5 rate lunare. Omul (de buna credinta) imi achita primele doua rate la timp si apoi eu......ma duc si-i cer masina inapoi, ca asa am eu chef si m-am razgandit. Cu ce drept pot sa-mi bat joc de persoana careia i-am dat masina si sa-i pretind returnarea, atat timp cat eu i-am dat-o in mod definitiv? Omul poate sa demonstreze ca a respectat intelegerea de a achita masina in rate lunare. Care este infractiunea in acest exemplu? "Abuz de incredere" din partea cui?
3) In Art. 256 CP se prevede urmatorul lucru:
"A dispune pe nedrept de un bun presupune a efectua acte de dispoziţie pe care, potrivit titlului deţinătorul nu avea dreptul să le facă. Nu va exista infracţiune în situaţia în care, detentorul bunului dispune de acel bun, iar în actul juridic prin care s-a transmis detenţia, nu se interzicea acest lucru." (sursa: Mircea Badila - Drept Penal, Partea speciala vol.1)

Eu din acest aliniat inteleg un singur lucru: daca doamna JP poate demonstra ca telefonul a fost vandut/furat/etc. (adica nu-l mai are) notiunea de "abuz de incredere" nu se aplica!
Am dreptate?

Răspuns la discuția Abuz de incredere???
Buna seara,

Mai am cateva intrebari:
1) Abonamentul era platit de catre JP. Cu toate acestea MS i-a blocat cartela in mod nejustificat (in ajunul Craciunului), apoi i-a dezactivat optiunea de apeluri internationale, tot nejustificat! Avea dreptul? (nu MS platea abonamentul!)
2) Ce intelegeti prin "documente" de vanzare? Cine mai vinde in ziua de azi un telefon cu act notarial? Stiti bine cum se procedeaza la bisnitari. Schimb pe schimb, sau produs plus diferenta de bani.

[Editat: atentie la exprimare. Activitatea consultantilor este voluntara. Nu e nimeni obligat sa va raspunda.]
Buna ziua,

Ma numesc Andrei si recent (impreuna cu o doamna cu initialele J.P.) am fost audiati la Politie in legatura cu urmatoarea problema: acuzatia de "abuz de incredere".

La Vodafone Romania exista un abonament numit RED29. Costul lunar al acestui serviciu este 29 Euro/luna (daca contractezi serviciul cu telefon nou) si 25 Euro/luna (daca contractezi serviciul fara telefon). In concluzie, doar "costul" lunar al telefonului este 4 Euro timp de 24 de luni.
In 13.11.2013, eu impreuna cu doamna (cu initialele J.P.) am apelat la o alta doamna (cu initialele M.S.) pentru a ne contracta un asemenea abonament cu telefon inclus. Motivul a fost faptul ca doamna M.S. este persoana juridica si "se scade cu abonamentul pe firma". Intelegerea a fost facuta in felul urmator: doamna J.P. ia abonamentul si plateste 25 Euro/luna, eu iau telefonul si platesc 4 Euro/luna, pe toata perioada contractuala. La scurt timp, intre cele doua doamne au aparut "discutii" pe linie profesionala (am uitat sa mentionez ca toti trei lucram in cadrul unei firme, fiind colegi). Mai concret, doamna M.S. (titulara de contract) facea "magarii" strict pe linie profesionala, noi am descoperit acest lucru, i-am reprosat acest comportament si drept urmare ea "s-a razbunat" pe propriul contract de abonament. Prima data in 27 Dec. 2013, cand doamna J.P. s-a trezit ca are cartela blocata (la solicitarea "titularului de contract" - asa ni s-a spus cand am sunat la Vodafone). Ulterior, cele doua doamne au ajuns la relatii mai cordiale si "titularul de contract" a deblocat cartela. In Ianuarie, alta surpriza: "titularul de contract" a blocat apelurile internationale, fara sa ne ceara parerea. Unul din motivele pentru care doamna J.P. achizitionase acest tip de abonament este faptul ca are copiii in Anglia si prin acest tip de abonament avea convorbiri nelimitate pe fix in UE. In acel moment, una din facilitatile cu care venea abonamentul in momentul contractarii era anulata. Doamna J.P. a sunat-o pe doamna M.S. si i-a cerut sa-i deblocheze apelurile internationale, in caz contrar o sa-i puna abonamentul "in brate". Cum acest lucru nu s-a intamplat, doamna J.P. in data de 14 Ianuarie 2014 si-a contractat un abonament similar (ca si facilitati) la Orange, raturnand cartela Vodafone doamnei M.S.
Mentionez ca pana la data de 14 Ianuarie 2014 toate facturile au fost achitate la timp (practic doar doua facturi: partea fractionala din Noiembrie+Decembrie - prima factura; Ianuarie - a doua factura). Cum pentru Februarie doamna J.P. are un alt abonament Orange, e logic faptul ca factura Vodafone a doamnei M.S. nu a mai fost achitata. Din cate stiu eu, in prezent abonamentul este suspendat pe motiv de "neplata".
In ceea ce ma priveste eu nu puteam sa banuiesc ca se va ajunge aici. Cum am luat telefonul si mi-am onorat obligatiile contractuale (4 Euro/luna) am considerat ca am dreptul sa fac ce vreau cu acel telefon atat timp cat achit cei 4 Euro/luna. In consecinta l-am schimbat cu o tableta + diferenta de pret. In prezent eu nu mai am telefonul luat pe baza contractului de abonament Vodafone.
Sa revin la acuzatia de "abuz de incredere". Si eu si doamna J.P. (ambii avem plangere penala sub acuzatia de "abuz de incredere") am fost reclamati la Politie pentru faptul ca in momentul in care i-am predat cartela Vodafone, nu i-am returnat si telefonul. Cum telefonul nu mai exista in posesia noastra, ce sa-i mai returnez? Eu mi-am onorat obligatia contractuala inclusiv pentru luna februarie, i-am trimis doamnei M.S., prin mandat postal, suma de 4 Euro. A refuzat primirea mandatului postal. In ceea ce priveste declaratiile date la Politie, si eu si doamna J.P. ne-am asumat raspunderea sa-i achitam doamnei M.S., pe toata perioada contractuala, suma de 4 Euro/lunar (costul aparatului telefonic). In rest, costul abonamentului, o priveste. Nu am pus-o noi sa blocheze cartela si sa dezactiveze apelurile internationale! Practic tot ce am spus eu in acest mesaj o recunoaste si doamna M.S. in declaratia data la Politie: ca a blocat cartela, ca a dezactivat apelurile internationale.....cu toate ca facturile au fost achitate la timp. Singura pretentie a doamnei M.S. o constituie aparatul telefonic.....care nu se mai afla in posesia noastra.
Cu multumiri anticipate, astept o parere competenta in legatura cu aceasta situatie. Unde este "abuzul de incredere"? Cine a inselat, pe cine? Cine nu si-a respectat "partea contractuala"?