avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 145 soluții astăzi
Forum Activitate Argali

Activitate Argali

Răspuns la discuția Ce documente emite II?
Va multumim mult ptr raspuns,

Deci in cazul in care livram personal bunul trebuie sa emitem factura+chitanta clientului, corect?

Numai bine!
Buna ziua,

Am infiintat de curand o II cu obiect de activitate Comert prin Internet si v-as ruga sa-mi oferiti raspuns ptr cateva neclaritati inainte de a incepe sa functionam efectiv.
In principiu produsele (articole sportive) vor fi livrate clientului (persoana fizica sau persoana juridica) prin curier, insotite de factura emisa de catre noi si chitanta emisa de curier privind incasarea contravalorii produsului.

In situatia in care am dori sa inmanam personal produsele clientului cum ar trebui sa procedam? (mentionam ca nu detinem un punct de lucru, ci numai sediu profesional)
- client persoana fizica: factura + chitanta / factura + bon fiscal etc. (intreb acest lucru deoarece pe Internet am citit ca ar fi necesar sa detin casa de marcat, insa am un contraexemplu practic si anume atunci cand am cumparat produse de la o II si ne-au fost livrate personal am primit factura + chitanta)?
- client persoana juridica: factura + chitanta?

Multumim,
O zi frumoasa!
Buna seara,

Avem deschis un PFA care are ca si domeniu de activitate comertul online.
In acest context am dori sa vindem si produse marca proprie (ma refer aici la produse fabricate de catre intreprinzatori autorizati, care doar urmaresc tiparele trimise de catre noi si personalizeaza produsul final cu sigla noastra-care nu este o sigla inca inregistrata ci un banner creat de catre noi).
Desigur ca vom avea facturi de la acestia deci din acest punct de vedere cred ca totul este ok.
As vrea acum sa va intreb:
1. este legal acest tip de vanzare sub nume propriu?
2.este legal sa folosim un banner neinregistrat la OSIM (reamintesc ca este creat de catre noi si in consecinta nu incalca vreo alta marca).

Va multumim!
Da, la spatiul de depozitare m-am referit, sigur ca inregistrarile contabile vor fi operate :)
In cazul in care am avea un retur de la un client si am decide ca produsul sa ramana pe stocul nostru si sa nu-l returnam furnizorului ar fi vreo problema?
Puteti sa ne explicati de ce ati mentionat ca trebuie sa avem si codul CAEN de comert cu amanuntul, cei de la Reg. Comertului ne-au spus ca ne trebuie doar codul 4791 (comert electronic)?
Daca are vreo importanta precizez ca firma va fi de tipul ii si nu srl.

Multumesc frumos!
Buna ziua,

Va multumim mult ptr raspunsul dvs. Acesta este fluxul, iar noi vom factura produsele catre clientul final.
Despre garantie si retur am discutat cu furnizorii si au fost de acord, insa banuiesc (in cazul returului) ca nu ar fi nicio problema de ordin legal nici daca ar ramane produse pe stocul nostru.
Intrebarea principala ar fi daca este legal sa functionam in acest mod, adica sa facturam noi produsul catre clientul final si sa-l livram noi prin curier, avand in vedere ca noi nu avem stoc declarat (lucram fara stoc, aprovizionandu-ne din stocul furnizorului ptr fiecare comanda in parte, urmand ca in aceeasi zi sau a doua zi sa facturam produsul si sa-l livram prin curier).
Am mai dori sa stim, de asemenea, daca este necesar sa avem un contract incheiat cu furnizorii.

Multumesc inca o data.
Numai bine!
Buna seara!

Vom deschide si noi in curand un magazin online pentru care nu vom avea stocuri (stoc la furnizor). Am dori in principiu ca procedeul sa fie urmatorul: primim comanda - mergem la furnizor achitam produsul (cu discount desigur) - il livram cumparatorului final prin curier - primim banii ramburs in cont colector.

Problema ar fi ca nu stim daca aceasta procedura este legala noi neavand stoc declarat (avem voie ca marfa sa treaca si pe la noi?). Ne puteti cumva lumina in aceasta problema?

Va multumim mult.

Numai bine!