avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 447 soluții astăzi
Forum Activitate Dragos04

Activitate Dragos04

Deci, sa detaliez, si sa incerc sa nu ma lungesc prea tare:
Fiind inregistrata in Suedia cu numele de fata, cu acte de sedere temporara pe acel nume, si cu un id card suedez (act oficial) pe acel nume, s-a casatorit intai in Romania, si-a schimbat numele aici dupa sot, apoi a divortat tot aici. Asta fara ca autoritatile suedeze sa fie informate. In Suedia era inregistrata cu vechiul nume.
Apoi, dupa cativa ani, deplasandu-se in Suedia, si casatorindu-se acolo iar, suedezii au inregistrat casatoria noua, dar n-au acceptat numele nou din Romania(nu stiu de ce), si au inregistrat casatoria pe numele din evidenta lor, si au schimbat numele in numele sotului nou suedez(asta chiar ramane de vazut daca aveau voie, chiar nu stiu), si au emis acte noi suedeze pe noul nume.
Romania, prin autoritatile consulare, a refuzat sa cunoasca casatoria(chiar si cu apostila pe act), pe motiv ca cunostinta mea nu se mai chema asa in momentul casatoriei, lucru perfect adevarat, asa ca au emis noul pasaport pe numele vechi, cel de la prima casatorie(ultimul nume valid pentru Romania). Autoritatile suedeze nu recunosc numele din pasaportul romanesc, si romanii nu-l recunosc pe cel din id-card-ul suedez, deoarece zic ca actul de casatorie e ilegal incheiat, deoarece persoana aia nu mai exista in Romania cu acel nume, deci actul care a stat la baza schimbarii numelui e nul pentru romani. Dar suedezii nu vor sa accepte ca aceasta casatorie e ilegal incheiata. E genul de mandrie nationala pe care noi nu o avem, si tin neaparat ca ei sa aiba dreptate. Chiar nu inteleg pentru ce atata inversunare, de fapt inteleg, dar nu pot dovedi ca e rea-vointa sau xenofobie.
Pur si simplu spun ca pentru ei casatoria e buna, daca o accepta romanii sau nu, ei zic ca nu e problema lor.
De notat ca pe actul de casatorie suedez nu scrie cnp sau persson number, ci doar nume. Ca sa fie beleaua si mai mare, ambii soti, si actualul si fostul sotul au decedat, unul din cauze medicale, altul accident. Deci au mai aparut alte acte, certificate de deces.
Pasaportul suedez nu exista deoarece nu are cetatenie suedeza, in prezent e cetatean roman cu domiciliul in Suedia.
Suportul unui avocat suedez platit e putin probabil, acolo onorariile pleaca de la 1000 coroane pe ora(cam 120 euro).
L.E. Ca sa nu scriu un nou post, raspund aici la postul de mai jos: Dreptul de sedere initial era corect acordat. Dar numele s-au schimbat pe parcurs. Acum actele de sedere sunt pe noul nume suedez, dar ca act international se legitimeaza cu pasaportul romanesc cu numele acceptat de autoritatile romane,si oricum, id-card-ul suedez e valabil doar in Suedia, nu e ca C.I. in Romania.
Multumesc de informatii, ai putea sa-mi furnizezi te rog numele si articolele din legile implicate, daca ai idee? Legislatia e stufoasa, si daca nu stiu exact ce caut, ma pierd prin jungla legilor.
Oare ce se intampla daca legislatia suedeza permite schimbarea numelui cetatenilor straini cu drept de sedere in Suedia, dar statul de origine, al carui cetateam e omul, in speta Romania, nu permite asta? Suedezii vor zice, " e in Suedia, se aplica legile noastre aici", iar romanii: "e cetatean roman, doar noi ii putem schimba numele". Vor exista doua sisteme care se dau cap in cap, si o persoana la mijloc. Unii ar plati sa poata avea doua nume, si altii nu pot scapa din asta.
Sper ca cunostinta mea sa-si ia cetatenia suedeza, si sa aiba dubla cetatenie, cu doua pasapoarte, unul romanesc si unul suedez, pe nume diferite. Si asta fara sa aiba vreun act fals.
Daca exista vreo lege europeana in privinta numelor cetatenilor UE, va rog sa imi spuneti, sa o caut si sa ma informez.
Intrebarea mea e relativ simpla, dar nu i-am gasit raspuns cautand pe net:
Poate o alta tara din UE sa schimbe numele unui cetatean roman, domiciliat in Suedia, cu acte suedeze(si romanesti) dar nefiind cetatean suedez? In urma casatoriei oficializate in Suedia ma refer.
I s-a intamplat unei cunostinte apropiate, ce a ajuns in situatia penibila ca in Suedia sa aiba un nume, autoritatile romanesti sa nu accepte din diverse motive numele ala si sa i se emita in Romania pasaport pe alt nume(cel vechi). Situatia poate parea la prima vedere haioasa, sa ai 2 nume diferite si acte valabile pe amandoua, totusi genereaza incurcaturi mari. Diferenta dintre legislatiile celor 2 tari face ca nici autoritatile suedeze sa nu accepte numele romanesc, nici autoritatiule romane pe cel suedez. De aia intreb de legislatia europeana.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Daca voi rezilia cu UPC, inainte de a rezilia, o sa le trimit o notificare(recomandata cu confirmare de primire), in care ii anunt ca eu am modificat unilateral contractul la 0,01 lei/luna, daca nu le convine sa rezilieze ei. :) Sa vad cum reactioneaza.
Sper sa aveti rabdare sa cititi intamplarea mea, am incercat sa o scurtez cat am putut pentru ca inca sa se inteleaga.

Intre mine si Vodafone a existat ani buni o relatie comerciala. Pe care am reziliat-o.
Cand am reziliat, mi-am utilizat dreptul la opozitie privind utilizarea datelor mele de catre Vodafone dupa reziliere. Rezilierea fiind facuta tot din cauza ca si-au batut efectiv joc, si mi-au dat un contract ca in parodiile nereusite. O sa revin asupra contractului ala.

Zilele trecute, facand ordine prin mail, observ si nenumaratele mailuri de la Vodafone. Intru pe ele, dau click pe linkuri, cand colo, ajung direct in documentele mele, de pe serverele Vodafone Romania (dupa logarea in My Vodafone). Le scriu la persoane.fizice_ro@vodafone.com intrebandu-i daca mai sunt documente cu datele mele personale si de ce, in serverele lor (le-am trimis si hartia prin care singuri si-au asumat ca vor sterge toate datele mele personale din sistemele lor). Primul raspuns, la aceasta reclamatie, a fost ca nu mai au documente cu mine in sistemele lor si toate sunt sterse, cum si-au asumat.
Apoi, raspunsul meu, inregistrat ca o noua reclamatie, e ca sunt 100% sigur ca au documente cu numele meu in serverele lor deoarece sunt disponibile si on-line, in format pdf. Dandu-si seama de gafa, si-au nuantat repede pozitia, spunand ca ei au dreptul sa tina si sa foloseasca cum doresc informatiile mele conform TCG art 10.1 si conform art 9 din CCP ale contractului. In acelasi timp, tot ei mentionau, ca-si mentin pozitia asumata in raspunsurile anterioare pe aceeasi tema, adica ei isi mentin pozitia ca au sters datele dar nu le-au sters. :) Circ marca Vodafone.

Replica si curiozitatea mea, ca sa scutesc cele 30 de zile in care vine un raspuns, a venit printr-un apel la relatii clienti, de pe un numar Orange. Si e imposibil sa ajungi la un operator de la relatiile cu clientii normale, trebuie sa suni la facturi, si aia sa te transfere la abonamente. Birocratie in cel mai pur stil romanesc. Ce i-am intrebat eu, de bun-simt, la ce contract de servicii se refera in raspunsul reclamatiei mele? Ca de scris nu scria. Si de vechiul contract din 2004 cu Mobifon S.A. (Connex) nu putea fi vorba, atunci nu exista TCG si contractul avea altfel structurate clauzele.
Atunci, ei au scos din palaria lor magica, un asa-zis contract (cel de care pomeneam la inceput), din cauza caruia m-am si portat, care e complet eronat. Dar reprezentantul Vodafone sustinea ca e bun.

Probleme contractului ala sunt:
- Desi contractul e facut la distanta, nu e bifata casuta “contract la distanta”. Inseamna ca e contract fizic, ce necesita semnatura mea. Si nu exista asta in sistemele lor (am intrebat direct reprezentantul si a recunoscut). Dee fapt e un contract la distanta generat pe genunchi, de un angajat incompetent. Fara semnatura mea, e hartie igienica contractul ala.
- Data incheieri contractului e 13.11.2012 si data intrarii in vigoare a ofertei 6.04.2012, cu aproximativ 7 luni inainte. Daca nu e ilegal de-a dreptul, oricum e o mare problema.
- Pe facturile de dupa 06.04.2012 apare conform contractului (seria si nr celui din 2004), dar cu serviciile noi. Faptul ca facturezi altceva decat ai intr-un contract legal, inseamna infractiune, nu? Cred ca evaziune fiscala.

Acel contract a fost generat asa, in graba, deoarece negociasem o oferta de retentie la inceputul lui aprilie 2012, si 7 luni a trebuit sa-i bat la cap pe cei de la Vodafone sa-mi dea si mie un contract pe un suport durabil, conform legii contractelor la distanta, si mi-au trimis porcaria aia de contract in mail. In momentul ala, am decis sa pun capat oricarei legaturi a mele cu Vodafone, cat de repede se poate (m-am portat dupa 2 luni). Prea multa scarba fata de client la Vodafone, nici cei de la Electrica nu fac asa si aia au monopol.

Sa revin la discutia cu consultanta de la relatii cu clientii. Pomenind de acel contract, reprezentanta Vodafone si-a pus paie aprinse in cap. Imediat i-am solicitat explicatii privind punctele de mai sus. E prima data cand mi se intampla sa pun un consultant la orice companie de servicii in asa mare incurcatura incat sa taca fara replica. Pur si simplu nu exista explicatie. Dupa ce am incercat cateva minute sa scot orice raspuns de la consultanta, dar stiind ca n-ai cum sa raspunzi la asa ceva, i-am solicitat ori sa-mi dea un sef, ori un mail ori o alta modalitate unde pot afla opinia oficiala a Vodafone, de preferinta insotita si de o dovada scrisa. Singurul lucru spus de consultanta, cu jumatate de gura, a fost ca pentru ea acel contract e valabil deoarece e in sistem (!!!). Si, pentru informatii suplimentare, sa ma duc la reprezentanta Vodafone din orasul meu. Alte modalitati mi-a zis ca nu stie.
Dupa ce am inchis, mi-a venit ideea sa apelez la reprezentantul oficial Vodafone de pe un forum mare, poate el, angajatul direct Vodafone ma poate descurca. El, ca si cel de la reprezentanta (care zicea ca el n-are calificare sa-mi raspunda), m-au expediat cat au putut de repede si mi-au zis sa scriu la documente_ro@vodafone.com (de ce nu mi-a zis asta din prima tipa de la relatiile cu clientii, habar n-am).

So, back to square 1. :)

Sper ca nu v-am plictisit. Intrebarile mele ar fi:
1. E corect rationamentul meu sau sunt in eroare?
2. Din cauza contractului ala, am reziliat cu 4 luni inainte de expirarea asa zisei perioade obligatorii. Era un abonament de doar 6 euro sa tin numarul vechi activ, dar m-au scarbit atat de tare incat am pus punct final. Avand in vedere contractul implicat, are Top Factoring intr-un eventual proces vreo sansa sa obtine vreun leu de la mine? Daca da, ce argumente ar avea? Mentionez ca exista o taxa de reziliere de ~200 lei, conform contractului ala. Fara taxa aia, Vodafone ar avea sa-mi dea mie ~ 35 lei, pentru serviciile platite in avans.
3. Dupa raspunsul Vodafone, ce va veni in aproximativ o luna, daca ma duc cu toata povestea asta la ANPC si dataprotection.ro, am vreo sansa sa vad compania Vodafone sanctionata(cat mai drastic)?
4. Ce legi(articolele din ele) incalca Vodafone in acest caz? As dori pareri avizate, sa stiu exact ce pot folosi in folosul meu si in eventualele sesizari.
Daca e nevoie, la cerere, voi face captura de ecran cu documentele(cu datele personale scoase), si voi pune aici pozele.