avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Activitate costrasuc

Activitate costrasuc

Răspuns la discuția Retur produs Dedeman
Ares-3, dar care e un contract in afara spatiilor comerciale ? Am citit legea de mai multe ori, inclusiv de la articolul 9 in jos, dar prezinta ambiguitati din punctul meu de vedere. Pe langa problema cu contractul in afara spatiilor comerciale fata de contractul la distanta, mai e si problema cu livrarea standard. Ce se intelege de aici ? Dedeman ofera 3 tipuri de livrari, prin flota proprie, prin curier sau prin ridicare personala. Care e cea standard ?
Am cumparat zilele trecute un birou de pe site-ul Dedeman. Nu-mi place cum e ambalat (foarte neprofesionist) si ma tem ca blaturile (puse unul peste celalalt, fara protectie intre ele) sa nu se fi julit, zgariat, etc. In plus, si feroneria e pusa la gramada si peste tot a fost trasa o banala folie. Ca atare, am zis sa returnez produsul, fiind vorba de o comanda online. Am contactat prin email site-ul Dedeman, intrebandu-i (de doua ori) care sint pasii de urmat, ei neavand pus la dispozitie un formular de retur, cum am inteles ca ar trebui sa aiba. Nu am primit niciun raspuns de la ei. Ca atare, intreb aici. Un simplu email trimis e suficient ? Cum dovedesc ca au primit mailul meu de denuntare a contractului ? Trebuie sa primesc o confirmare de primire ? Daca nu primesc acea confirmare ? E destul sa-i fi informat si atat ? In plus, mai am o ambiguitate privind costul transportului. Legea spune, pe de o parte, ca, dupa caz (dupa care caz ?), vanzatorul trebuie sa returneze si contravaloarea transportului platit de mine, de la ei spre mine, urmand ca eu sa platesc returul catre ei. Pe de alta parte, in ordonanta de urgenta nr. 34/2014 e precizat la capitolul II, articolul 14, punctul 2:

"În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă."

Ce sa inteleg de aici ? La ce se refera ei prin posta ? E ambiguu, eu stiu doar de posta romana, adica cea de stat, ceilalti (particularii) sint curieri, nu reprezinta posta. Biroul e prea mare si prea greu pentru a putea fi trimis prin mesageria postei romane. Ca atare, suporta tot ei returul ?

Cei care s-au mai confruntat cu situatii similare sint rugati sa posteze aici, eventual experiente cu Dedeman. Multumesc.