avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Activitate elf14

Activitate elf14

Răspuns la discuția Contract ANL
Multumesc pentru raspuns. El este trecut deja in fisa locativa, are viza de flotant pe cartea de identitate cu adresa de aici, inca de anul trecut, chiria o platim corespunzator :), insa cei de la Primarie nu vor sa modifice contractul, ci doar sa il treaca in continuare in fisa locativa.
Răspuns la discuția Pensie C.A.P
Buna ziua! Ati gasit o rezolvare pentru problema dvs? Va scriu ptr ca si socrul meu are aceeasi problema si nu stim cum sa o rezolvam. Multumesc. Numai bine!
Discuție Contract ANL
Buna ziua. Am un contract de inchiriere, pe numele meu, pentru un apartamant ANL. La acea data eram singura. Recent, m-am casatorit, am luat numele sotului si locuim impreuna in acest apartament. Contractul de inchiriere se poate modifica astfel incat sa fie trecut si sotul? Multumesc anticipat.
La dosarul depus de cunostinta aceasta, a depus copie de pe carnetul munca, copii de pe toate adeverintele de la societatile unde a mai fost incadrat, copie de pe raspunsurile Casei de Pensii si copie de pe adresa de la Primarie, pe care scrie ca nu se pot certifica datele inscrise in carnetul de munca, deoarece Primaria nu mai detine arhiva, deoarece aceasta din urma a luat foc. Casa de Pensii a depus o intampinare in care cere respingerea actiunii ca nefondata, deoarece raspunsul lor este indreptatit, atata vreme cat solicitantul nu intruneste conditiile de pensionare (si aici intervine problema cu probarea celor 19 ani la CAP).
Problema este ca acest om cum ar putea altfel sa certifice faptul ca a lucrat acolo? Asta in vreme ce persoana care a intocmit carnetul de munca a omis sa il stampileze la unitatea emitenta. Eu ma mai intreb un lucru. Cum, in 40 de ani de la deschiderea carnetului de munca, nicio institutie, inclusiv ITM (pentru ca exista si inscrieri facute de ITM in acel carnet) si CJPAS (cand au realizat scanarea carnetelor de munca) nu a vazut ca acel carnet nu detine stampila, deci, practic, trebuia anulat si cautate de mai de demult adeverinte? Pentru ca eu, personal, cred ca arhivele fostelor CAP-uri au "luat foc" mult mai tarziu.
Hotararea inca nu s-a pronuntat. S-a amanat pentru saptamana viitoare, insa la primul termen a fost respinsa proba testimoniala. Nu cunosc motivarea judecatorului, insa voi intreba avocatul.
Au fost cautate documente si la Arhivele Nationale. Raspunsul celor de acolo a fost ca arhivele fostelor CAP-uri au fost predate primariilor. Au fost facute adrese catre ITM, CNPAS (anterior depunerii dosarului) iar raspunsul a fost ca ei nu detin arhive. Cei de la primarie au scris ca arhiva s-a pierdut, deci nu pot certifica nimic. Si atunci, am cerut proba testimoniala cu 2 martori, dintre care unul este chiar persoana care a intocmit carnetul de munca si care, din neglijenta, din nestiinta, din motive numai de ea stiute, nu a semnat si stampilat carnetul de munca.
Buna ziua! O cunostinta se confrunta cu o problema. La depunerea dosarului de pensionare, a descoperit ca are carnetul de munca nestampilat si nesemnat de catre unitatea emitenta, aceasta fiind un fost CAP. Cum arhivele fostelor CAP au disparut (au fost distruse), persoana respectiva nu are cum sa faca rost de o adeverinta privind vechimea si perioada in care a lucrata acolo. S-a apelat la instanta, iar instanta a respins de la bun inceput proba cu martori. Ce este de facut pentru ca totusi, acest om sa poata beneficia de pensie, avand in vedere toate cele relatate? Multumesc!
Răspuns la discuția Contributii si Impozite PFA
Buna ziua din nou si multumesc pentru raspuns. Activitatea principala va fi 7021 - activitati de consultanta in comunicare si relatii publice, pe care nu am regasit-o in comunicatul postat de anaf. Am gasit insa la un obiect secundar, organizarea de evenimente.
Acum, revin putin la postarea initiala si va intreb ce inseamna ca nu platesc integral pensia (acei 10,5%, comparativ cu cei 26,3%)? Am observat chiar si aici pe forum ca multe persoane opteaza pentru cei 10,5%, dar as vrea sa fiu pe deplin lamurita. Multumesc!
Buna ziua. Doresc sa infiintez un PFA si as avea nevoie de cateva informatii. Cum ar fi cel mai indicat sa declar impozitare - pe norma de venit sau pe venit real? Daca as declara o norma de venit de 1500 de lei, care ar fi costurile lunare doar cu asigurarile (CAS, CASS) si ce inseamna ca nu platesc pensie intreaga (nu se va considera stagiu de cotizare sau cum?)? Impozitul de 16% se aplica la venitul net (cel ramas dupa plata asigurarilor sociale si deducerea altor cheltuieli cum ar fi carburant, energie electrica/termica, telefon, internet?). Sper sa ma puteti ajuta sa imi elucidez aspectele acestea, pentru a fi sigura de pasul pe care il fac. Multumesc anticipat!
Buna ziua. De anul acesta locuiesc in chirie intr-un apartament anl, titularul de contract fiind logodnica mea, eu fiind trecut doar in fisa locativa, anexa la contract. Am completat dosarul pentru plata compensarii chiriei, cu toate actele necesare (adeverinta de la asociatia de locatari, adeverinta de la primarie, viza de flotant pe cartea de identitate, etc.), insa mi s-a spus ca nu se poate aproba dosarul deoarece nu sunt casatorit si nu sunt trecut in contractul de baza (acel contract a fost facut cu mai multi ani in urma, cand nici nu o cunsteam pe logodnica). Locuinta este in localitatea de garnizoana, nu detinem proprietati nici unul dintre noi, iar eu am avut pana anul asta domicliul intr-o alta localitate decat cea de garnizoana. Este legal?