avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters374025

Activitate ContSters374025

Sub nicio forma nu ”generalizez”, am subliniat doar că în sistemul bugetar CORUPȚIA EXISTĂ în mod pregnant și îi sufocă pe cei care își fac treaba corect. :hammer:
Da, se putea desfiinta de la inceput postul de sef de birou si sa se infiinteze unul de sef de serviciu.
Dar, ar fi fost prea usor de demonstrat reaua intentie, in conditiile in care nu mi se pot imputa motive reale: competență, disciplina, realizari concrete prin proiecte/activitati etc.,
Asa, prin limitarea prerogativelor și hărțuire la locul de muncă e mai simplu sa-ti atingi scopul final.
Oricum, mi-ati confirmat ca sansele mele de a dovedi cele afirmate sunt reduse, mai ales in conditiile coruptiei din ambele sisteme: administratie locala si justitie. Dar eu tot mai cred in dreptate, fie si macar in cea Divină.

Va multumesc!
In acest caz nu este vorba despre „înfiinţarea sau reorganizarea instituţiilor, serviciilor şi societăţilor comerciale” si nici de o desfiintare, ci de o reorganizare (nemotivata practic) a unui birou din cadrul unei organizatii necomerciale cu scopul clar de a destitui o persoană.
Inteleg ca din punctul dvs. de vedere este o practica legala ”numirea” in functii prin aceste mijloace si ca eu nu pot face nimic ca sa previn inlaturarea mea.
Scopul final este înlăturarea mea din funcție.
In acest caz, este evident faptul că nu se urmărește interesul legitim public de executare bugetară performantă, de eficientizare a activităţii biroului în scopul utilizării cu randament maxim a resurselor umane şi financiare existente ci înființarea a încă un post de conducere, respectiv șef de serviciu, ce conduce la creșterea nejustificată a cheltuielilor de personal.
Din documentele aferente Hotărârii CJ prin care s-a schimbat Organigrama si Statul de funcții nu rezultă existența argumentelor temeinice, caracterul necesar al schimbării structurii funcțional-organizatorice a biroului și drept urmare, din acest punct de vedere, solicitarea este practic nemotivată
Din literatura de specialitate rezultă că motivarea:
• reprezintă o obligaţie generală, constituţională, aplicabilă oricărui act administrativ.
• este o condiţie de legalitate externă a actului
• obiectivul său este prezentarea într-un mod clar şi neechivoc a raţionamentului instituţiei emitente a actului.
• îndeplineşte o funcţie de transparenţă a procedurilor administrative în profitul cetăţenilor care vor putea astfel să verifice dacă actul este sau nu întemeiat,
• permite instanţei de contencios administrativ să exercite controlul de legalitate asupra actelor administrative.
• este o formalitate substanţială a cărei absenţă sau insuficienţă antrenează anularea actului.
• lipsa ei conduce la concluzia existenţei unui exces de putere
Da, la o prima vedere e mai bine, am mai puțini oameni in subordine si in consecință mai putina bătaie de cap,
Dar planul este odois. Vor urma transferuri catre alte departamente - e suficient unul singur pt a subdimensiona personalul din subordine necesar mentinerii postului de sef birou.
Ocup un post de șef birou într-o institutie bugetara (NU suntem functionari publici). Am dat concurs pentru ocuparea postului in 2005, cu plan de eficientizare a serviciilor ce faceau parte din structura Biroului, interviu, comisie, etc. În Statul de functii si Organigramă era denumit Birou, deși el a avut in tot acest timp structura unui Serviciu - 18 posturi /7 compartimente. Fostii directori nu au cerut CJ-lui transformarea postului din sef birou in sef serviciu de teama unui concurs in urma caruia ar fi riscat impunerea unei ”pile”.
Anul acesta s-a schimbat managerul prin ”concurs”.
Cu scopul de a-si numi într-o functie de conducere ”omul” și a ma înlătura total din functie, s-a facut deja un prim pas. S-a modificat Organigrama si Statul de functii prin Hotărâre de Consiliu Judetean. Fără o motivare solidă s-a hotarat scindarea Biroului coordonat de mine. S-a creat un Serviciu cu 11+1 posturi si un Birou cu 5+1 posturi, astfel încat mie mi-au lasat 5 oameni in subordine, minimum posibil și au creat inca un post de conducere = sef serviciu. Zilele trecute am primit Decizia prin care mi se comunică schimbarile expuse mai sus si ramânerea mea pe funcția de șef birou. Mentionez ca nu-mi pot fi aduse reprosuri de natura profesionala, in toti acesti ani am fost evaluate cu punctaj maxim si ca realizarile mele sunt binecunoscute si usor de demonstrat.
1. Este legala aceasta modificare?
2. Daca nu, cum pot să mă apăr?
3. Ce articole din legislatie ar trebuie sa invoc pentru a ataca in contencios Hotararea CJ și/sau Decizia conducerii.