avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Activitate Gabby26

Activitate Gabby26

Cine suporta reparatiile la teava comuna de incalzire, respectiv daunele provocate in apartament?

Concret, teava de incalzire comuna care trece prin apartamentul meu a facut o pata semnificativa de umezeala pe tavan si perete, la trecerea din apartamentul meu catre etajul superior. Am semnalat acest lucru in decembrie, cand au aparut primele semne de fisura, dar am stabilit verbal cu vecinii si asociatia sa o rezolvam in aprilie, cand se opreste caldura, asta daca nu ajunge sa curga efectiv. Intre timp, bineinteles ca pata de pe tavan si perete s-a accentuat.

Pentru ca cel mai probabil avaria este in apartamentul meu sau la trecerea dintre apartamentul meu catre apartamentul de deasupra, intrebarea este cine suporta interventia, inlocuirea tevii si reparatia pagubelor din apartamentul meu. Precizez, daca cumva conteaza acest lucru, ca sunt debransat de la sistemul de incalzire centralizata.

Multumesc.
Răspuns la discuția Pretentii succesorale
Se imaprte la 4, iar pătrimea fratelui decedat se împarte la doi, sau revine soției dacă este in viața.

Eu zic să dezbateti succesiunea iar apoi dați partea fiecăruia prin vanzare-cumpărare cu pret simbolic către fratele căreia mama si-a exprimat dorința de a lăsa moștenirea. Așa ar fi incontestabil și in conformitate cu dorința mamei.

Mathushalem a scris:

Multumesc mult. La intrebarea 2...raspunsul de 1/4 ...nu cumva ar fi 1/5 avand in vedere si succesorii celui decedat ? Faptul ca fratele care a inmormantat-o, intretinut-o si a avut diferite cheltuieli cat timp mama a fost in viata, nu are insemnatate ?


3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu cred ca e vorba de GDPR că nu sunt date care se stochează, se operează, șamd. Eu deja ma supun de două zile unei astfel de scanări, o face agentul de pază și la ritmul în care ia temperaturile nu stochează nimic nicăieri, nici in minte. Temperaturile nu sunt asociate cu alte date personale, decât cu imaginea fizionomiei tale in ochii agentului. Probabil intervine operqrea datelor când temperatura este peste 37,5. Luat pe sus cu salvarea nu ai cum să fii, ci trimis să investighezi infecția sau viroza.

Și acum s-o luam din perspectiva cealaltă: dacă eu sunt colegul tău , iar tu ai copil mic acasă, sau o persoană bătrână în ingrijire, iar eu vin febril la muncă, ți se pare normal? Ai accepta riscul de a lua ceva de la mine și a duce la copilul tău? Sau la părinții tăi bătrâni și bolnavi? Nu vorbim de covid, ci de orice viroză... Ești ok cu ideea de a-ti vedea copilul manifestând aceleasi simptome cu ale colegului de muncă? Mi se pare o măsură de bun simț in colectivități, și dacă îți dorești un sistem medical ca cel din Koreea, Singapore sau Taiwan, ar trebui să contribui și tu măcar cu atâta lucru.
Cat despre modul de operare al firmei.... oamenii din Fisc au spus ca poate fi o oarecare forma de inselatorie dar care ar reveni in sarcina ANPC-ul, dar care ANPC rezolva doar problemele persoanelor fizice, dar persoanele fizice nu prea ar avea de ce sa se simta inselate sau afectate..... deci daca am dubii ca m-ar fi prejudiciat cumva modul lor de lucru, pot lamuri doar in instanta.... Iar despre faptul ca ei desfasoara operatiuni cu angajati in Romania dar factureaza din Slovacia exista probabilitatea de a forta cumva legea si sa fie niste nereguli pe undeva care ar putea tine fie de Anaf, fie de Itm, si as avea optiunea depunerii unei sesizari insa mi-ar trebui sa am mai multe date....
In cele din urma m-am dus sa depun declaratia la Fisc, dar inainte de a o inregistra am discutat cu cei de acolo situatia, cu tot ce am povestit si aici, doar ca le-am spus ca am refuzat livrarea la curier.
Mi-au spus ca trebuie sa declar achizitia intracomunitara pentru ca factura de storno este in februarie si mi-au dat avertisment pentru nedeclararea la timp.

In schimb au spus ca daca stornarea se facea tot in ianuarie, as fi putut sa nu o declar....

Din pacate, in cazul meu comanda online a fost facuta la finalul ui ianuarie. Aproape in orice combinatie, tot pe februarie as fi avut stornarea. Asta este, fiscul tine cont de lunile calendaristice si nu de un termen realistic in care aceste operatiuni pot avea loc in cazul in care tu cumperi pe data de 28 a lunii.......
Si daca presupunem ca situatia a fost urmatoarea:

Am facut cumparatura de buna credinta de pe siteul cu .ro la pret intreg cu TVA... A doua zi vanzatorul a venit cu rectificarea, moment in care presupunem ca am constatat ca ma aflu pe punctul de a face o achiztie intracomunitara si am cerut anularea comenzii din care a rezultat factura storno. Nu mi s-a livrat nimic...

Asta este varianta pe care reprezentantii din Romania ai furnizorului m-au sfatuit sa o sustin la insistentele mele de a anula facturile..... nu zic ca e corecta, nu stiu cate cunostinte au cei care m-au sfatuit asta pentru ca oricum il iau doar pe NU POT in brate cand le cer sa ma ajute spunand ca tot ce tine de facturare se face in Slovacia si ca ei nu au cum s ama puna in legatura cu cei de acolo, dar cel putin pana la un punct chiar asta a fost situatia pe care o pot dovedi cu extras de cont si mailuri de confirmare a comenzii
Am urmatoarea situatie:
La finalul lunii ianuarie am facut o achiztie de pe un site din Ro, (extensia .ro - limba romana, numar de contact romanesc, adresa de retur in Bucresti) dar fara sa ma uit la termeni si conditii sau ceva de genul sa vad cine detine siteul, cine factureaza, etc.
Este vorba de o piesa de care aveam nevoie de 247 lei, transport gratuit. Am pus-o in formularul de comanda, am pus datele firmai, am platit online cu cardul firmei.
A doua zi vine un mail cu "eroare plata" dar fara alte detalii si la scurt timp inca un mail cu o noua confirmare de comanda la suma de 205 lei.
Sun la nr de telefon de pe site, nu mi se raspunde, verific contul si vad ca apare o debitare de 247 si o rambursare de 42 de lei. Am lasat-o asa ca am zis ca este o reducere de pret spre avantajul meu.

Peste cateva zile vine awb cu piesa care pleaca din Slovacia... nu mi s-a parut nimic ciudat, multe firme in ziua de azi au depozite regionale si livreaza in tari invecinate.

Ajunge coletul, remarc factura emisa intr-o ceha combinata cu romana, de catre o firma cu sediul in Slovacia. Mi-a picat fisa ca TVA-ul reprezenta de fapt reducerea dar fiind preocupat mai mult de piesa de care aveam nevoie am uitat complet de regimul special pentru declararea acestor achizitii si trecerea la TVA lunar.

Piesa nu a fost compatibila si am facut-o retur.. la o adresa din Romania. Am primit factura de storno tot de la firma slovaca emisa in luna februarie, iar banii sunt inapoi in cont.

Repet ca atunci cand am facut comanda, eu am adaugat in cos un produs cu TVA si mi-a fost debitata suma cu TVA (nu am facut calculul exact sa remarc ca de fapt este vorba de 20% si nu 19%)

Factura s-a primit doar fizic, in colet, iar pe factura nu exista mentiuni de transport, sau costuri de livrare. Eu am factura de expediere a returului cu awb catre o adresa de Romania.

Contabilul imi spune acum ca ma aflu sub incidenta nedeclararii la timp a achizitiei intracomunitare si ca trebuie sa trec de la TVA trimestrial la lunar pentru aceasta neatentie care pana la urma a fost si stornata. I-am rugat pe cei de la magazinul cu pricina sa anuleze facturile arucand cu vina si inspre ei, dar sustin ca e suficienta stornarea.

Va rog sa ma ajutati sa imi spuneti, este suficienta stornarea si rezolva toata situatia?? Daca nu, ma pot lega oarecum de debitarea integrala initiala sau de faptul ca au operatiuni locale aici si ca pe factura nu se specifica nimic de transport international, pentru a nu trece la TVA lunar si a scapa de eventualele sanctiuni privind declararea intarziata?
Dar modul de lucru al acestui furnizor este ok? Sunt multi alti furnizori intrnationali care livreaza din alte tari, dar factureaza din Ro.

Multumesc!


Am incercat sa fiu clar din titlu....

Mai exact, salariata tocmai s-a casatorit si a luat numele sotului.
Mi-a formulat cerere pentru eliberarea unor adeverinte semnandu-se cu noul nume, dar ea inca nu si-a actualizat datele la noi, nu si-a facut inca noul buletin, in revisal numele e cel vechi. Mi-a atasat copia certificatului de casatorie.

Pe ce nume trebuie eliberate adeverintele?
Răspuns la discuția Neplata ultimului salariu
Exact, emailul de serviciu face parte tot din resursele angajatorului.

Eu, ca angajator, am mentionate atat in ROF cat si in contractul de custodie al echipamentului precizari despre utilizarea emailului de serviciu si drepturile si obligatiile fiecareia dintre parti. Atat timp cat un angajat primeste comenzi de la clienti pe mail, sesizari sau mai stiu eu ce, este normal ca atat timp cat angajatul a plecat in concediu sau si-a dat demisia, cineva sa aibe acces la corespondenta acestuia. Nimeni nu trimite mailuri in numele angajatului, dar nici nu ne permitem sa pierdem clientii care i-au scris acestuia.

Iar referitor la camere, daca birourile angajatilor sunt deschise publicului, e normal ca acolo sa existe supraveghere video din motive de securitate in primul rand. Bineinteles ca daca in acelasi timp se vede si cum angajatul nu isi face treaba, e normal sa ma folosesc de acest motiv pentru mustrare sau sanctionare. SI asta e prevazuta in ROF.

Cat despre monitorizarea computerului, nu folosesc astfel de programe, suntem in 2017 si chiar daca eu monitorizez deviceurile de serviciu, angajatul isi poate folosi telefonul personal pt Facebook, jocuri sau altceva in timpul serviciului. Nu pot sa pun astfel de interdictii si sunt liberi sa o faca... eu le evaluez productivitatea. Daca petreci timp in interes personal in timpul serviciului, fie pe deviceul de serviciu, fie pe deviceul personal, intra sub incidenta altui art. din ROF, dar e ok atat timp cat nu ignori responsabilitatile pe care le ai in acel moment.
Răspuns la discuția Neplata ultimului salariu
Monitorizarea poate fi făcută, totuși, la nivelul echipamentelor puse la dispoziție de către angajator, un precedent în acest sens fiind creat deja printr-o decizie CEDO ce a susținut instanșele din România și prin care s-a statuat faptul că angajatorul poate dispune monitorizarea pe calculatoarele/laptopurile puse la dispoziția angajatului pentru a se asigura că acestea sunt folosite doar în interes de serviciu sau în limitele prevăzute de Regulamentul Intern.


Exact pentru aceleasi argumente platforma de email a angajatorului poate fi accesata de angajator. Nu este nici o violare a corespondentei personale. Emailul gazduit de platformele angajatorului este al lui... Iar din ce platforme de gazduire stiu eu ca se folosesc in general, toate pot fi accesate din CPanel indiferent de ce parola iti setezi tu pt mail. Daca vorbim de Gmail, Yahoo sau altele, vorbim de altceva...