avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Activitate virgils1971

Activitate virgils1971

Bună ziua.
Angajatorul m-a scos forțat la pensie, în sensul că a emis actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu cu drept de pensie ulterior solicitării mele de retragere a încetării raporturilor de serviciu.
Deși actul administrativ menționat producea efecte juridice abia peste 14 zile și putea fi revocat, acest lucru nu s-a întâmplat.
Doresc să cer instanței suspendarea și apoi anularea acestui act administrativ.
Întrebarea este dacă mă pot angaja legal la alt angajator înainte de pronunțarea instanței pe suspendare. Este posibil să dureze câteva luni și nu am niciun venit.
Dacă încerc să mă angajez, nu se consideră că fac uz de actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu cu drept de pensie?
Fiindcă în mod sigur va trebui să-l invoc în procesul de angajare.
Ce posibilități aș avea ? Situația este una atipică, angajatorul care m-a scos forțat la pensie este clar că a profitat din plin de oportunitatea de a emite actul administrativ menționat. Însă pot dovedi că am solicitat retragerea cererii de pensionare înainte de emiterea/inregistrarea/comunicarea actului.
Bună ziua.
Vă rog să mă lămuriți ce se poate face în următoarea speță :
Angajatul renunță la cererea de pensionare în data de 17.02.2021.
Angajatorul emite actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu cu drept de pensie, tot în data de 17.02.2021, ulterior înregistrării retragerii cererii de pensionare.
Rog nu întrebați de ce a procedat așa, speța este reală.
Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu cu drept de pensie se aplică cu 01.03.2021.
Angajatul solicită pe 18.02.2021 revocarea actului administrativ pe motivul retragerii cererii de pensionare înainte de emiterea actului. În plus constată și o greșeală de calcul la vechimea în serviciu în actul respectiv.
A trecut 01.03.2021 iar angajatorul nu a revocat actul administrativ. Nici măcar nu l-a revizuit.
Acum motivează că a intrat în circuitul civil și a produs efecte juridice, deci numai instanța ar putea desființa actul administrativ.
Întrebarea este :
Era obligat angajatorul să revoce actul administrativ în data de 18.02.2021, la solicitarea angajatului, ca urmare a retragerii cererii de pensionare ? Cerere de pensionare retrasă înainte de emiterea actului, în data de 17.02.2021.

Consecințe :
Până la soluționarea litigiului în instanță, se poate cere suspendarea executării actului administrativ? În cazul în care angajatul nu mai are niciun venit și a fost scos la pensie, merge pe calea obținerii pensiei, sau așteaptă hotărârea instanței? Posibil să fie din nou încadrat până la soluționarea pe fond a litigiului?
Aș dori câteva păreri. Mulțumesc.

Angajat = polițist
Angajator = MAI
Mulțumesc pentru încurajare. Ar crește șansele dacă aș insista pe lângă medic să repare ce a greșit, adică să anuleze certificatele de concediu medical întocmite eronat și să se conformeze scrisorii medicale inițiale care acoperea toate zilele lipsa de la serviciu ?
Au trecut 7 luni de atunci. În acest timp am fost cercetat și sancționat. Eu nu am crezut ca se va ajunge aici, de asta nici nu am intreprins vreun demers.

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Lipsa la locul de munca se sancționează insa in cazul dvs. îmi pare cam exagerat.
Oricum nu cred ca erați apt de serviciu și nu va puteati prezenta.
Va judecati si vedeti ce iese.
Ati putea avea castig de cauza.


virgils1971 a scris:

Este evident că s-a produs o eroare materială. La început, sincer să fiu, nici nu mi-am imaginat că se va ajunge să fiu cercetat prealabil pentru asa ceva. S-a dorit să fiu sancționat (și nu asa oricum) ci cu diminuarea salariului funcției de bază cu 20% pe o perioadă de 3 luni. Adică maxim/maxim. Eu nu ințeleg nici acum ce culpa a fost reținută în sarcina mea. M-am dus doar la medic, iar acesta a luat o decizie de ordin medical, pe care nu aveam cum sa o comentez sau influențez. Am depus contestație la MAI, iar de acolo mi s-a transmis că mi s-a menținut sancțiunea. Încă nu am văzut motivarea. Ceva totusi imi scapă. Dacă îmi poate explica cineva (ca unui politist fară pretenții) cu ce am greșit atât de rău încât mi se vor reține din salariu aproximativ 900 lei pe lună, iar în total (pe întreaga perioada) vreo 2700 lei. În condițiile în care ziua de muncă neacoperită am plătit-o tot eu. Intenționez să actionez în instanta persoana în drept care a dispus sancțiunea și ofițerul desemnat cu cercetarea prealabilă.


Ce ar fi trebuit să fac, cădea în sarcina mea și nu am făcut ? Trebuia să mă războiesc cu medicul care mi-a dat CM ? Nu mi-a dat numai atât. Sunt sub tratamentul acestui om. Sănătatea mea este mult mai importantă decât această încurcătură birocratică. Am preferat să-mi asum eu acea zi neacoperită de CM (am acceptat să nu fiu plătit de angajator) doar pentru a rămâne în relații bune cu medicul și a mai putea apela la serviciile sale. Dacă nu era un bun profesionist, poate m-aș fi gândit dacă merită acest sacrificiu. Nu s-a schimbat nimic in gândirea mea, cu toate că am fost atins serios în veniturile mele.
Bună seara. Sunt polițist. Și încă unul destul de incomod dacă am reușit să deranjez atât de mult. Am fost sancționat drastic de conducerea instituției pentru faptul că medicul care mi-a acordat concediul medical a trecut initial un număr de zile într-o scrisoare medicală (întrucât nu avusesem asupra mea adeverința de asigurat și nu mi-a putut elibera direct CM) iar apoi alt număr de zile în certificatul de concediu medical emis cu ocazia prezentării respectivei adeverințe. Din analiza celor două perioade a rezultat că o anumită zi de muncă era acoperită de perioada înscrisă în scrisoarea medicală, dar nu și de perioada din certificatul de concediu medical emis. Este evident că s-a produs o eroare materială. La început, sincer să fiu, nici nu mi-am imaginat că se va ajunge să fiu cercetat prealabil pentru asa ceva. S-a dorit să fiu sancționat (și nu asa oricum) ci cu diminuarea salariului funcției de bază cu 20% pe o perioadă de 3 luni. Adică maxim/maxim. Eu nu ințeleg nici acum ce culpa a fost reținută în sarcina mea. M-am dus doar la medic, iar acesta a luat o decizie de ordin medical, pe care nu aveam cum sa o comentez sau influențez. Am depus contestație la MAI, iar de acolo mi s-a transmis că mi s-a menținut sancțiunea. Încă nu am văzut motivarea. Ceva totusi imi scapă. Dacă îmi poate explica cineva (ca unui politist fară pretenții) cu ce am greșit atât de rău încât mi se vor reține din salariu aproximativ 900 lei pe lună, iar în total (pe întreaga perioada) vreo 2700 lei. În condițiile în care ziua de muncă neacoperită am plătit-o tot eu. Intenționez să actionez în instanta persoana în drept care a dispus sancțiunea și ofițerul desemnat cu cercetarea prealabilă. Dar mai întâi aș dori să mă adresez instanței solicitând suspendarea efectelor sancțiunii până la soluționarea definitiva a cauzei. Nu cred ca se poate face atât de rapid. Luna aceasta ar trebui să vină să mă execute. Există o soluție miraculoasă care să-i țină la distanță pe cei care vor sa-mi umble la salariu până la judecarea definitivă a cauzei ? Menționez că dispoziția de sancționare nu a avut nici măcar avizul de legalitate care se acordă, de obicei, de către Serviciul Juridic. S-a trecut cu tancul peste el, oricum era consultativ. Dar aceasta spune multe cu privire la abuzurile din cadrul acestei instituții.
Ca sa concluzionam asupra acestui subiect, aceasta este procedura de urmat, nu-i asa ?
Trebuie sa fac astazi niste demersuri si as avea nevoie de calea concreta de urmat pentru intrarea in legalitate.
Pentru inceput, am in vedere solutionarea pe cale amiabila. Sesizarea Inspectiei Muncii va fi in vizor abia dupa ce vor fi epuizate toate argumentele. Sper sa invinga ratiunea.
Lucratorii de la dispecerat nu au avut niciodata repaus saptamanal acordat de angajator potrivit Codului Muncii. Angajatorul le-a refuzat constant acest drept.
In fisa postului, in contractul de munca si in regulamentul intern aplicabil este inscris doar programul de lucru "in ture" 12/24/12/48. Nimic mai mult.

Spuneti-mi, va rog, ce trebuie sa faca concret angajatorul pentru a respecta repausul saptamanal acordat angajatilor care lucreaza la dispecerat, in raport cu ceilalti angajati care isi desfasoara activitatea in program normal de lucru, pentru a nu crea discriminari si pentru a aplica corect principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii.
Bineinteles, iar in Contractul individual de munca trebuie sa se precizeze si cum se acorda repausul saptamanal. Pentru ca este clar ca repausul saptamanal se acorda tuturor categoriilor de salariati, indiferent de forma de organizare a serviciului.
Programul de lucru impus de angajator nu poate suprima aplicarea art.137 din Codul Muncii.

Prin urmare, angajatorul are obligatia sa evidentieze in c.i.m. schema respectiva de lucru (oricare ar fi aceea) iar in cadrul schemei sa aloce cele 48 ore consecutive prevazute de lege pentru acordarea repausului saptamanal.
Cu alte cuvinte, angajatorul trebuie sa defineasca repausul saptamanal in conditiile programului de lucru adoptat si sa indice fara echivoc care este regula de aplicare a art.137 din Codul Muncii pentru angajatul caruia i se aplica acest program de lucru.
Multumesc pentru raspunsuri.

Parerea dvs. este ca sistemul de lucru inegal 12 ore munca de zi / 24 ore liber / 12 ore munca de noapte / 48 ore liber RESPECTA CODUL MUNCII ? SAU NU RESPECTA ?
Ca sa fiu sigur ca am inteles cum trebuie.

Ca as inclina sa cred ca nu respecta art.137 CM, avand in vedere ca nu exista in acest sistem de lucru cele 48 ore libere consecutive (acordate net), 24 ore din acestea reprezentand o obligatie anterioara.

Cele 24 ore libere (din 48 ore acordate) dupa serviciul de noapte de 12 ore reprezinta durata minima de repaus conform Codului Muncii.
Dupa aceste 24 ore libere ar trebui acordate cele 48 ore repaus saptamanal, nu-i asa ?
O data pe saptamana, evident.

In plus, va rog sa observati ca in sistemul 12/24/12/48 12/24/12/48 se poate lua (in prima secventa) un 24 ore liber (din cele 48) si adauga in a doua secventa la cele 48 ore liber (pentru a se constitui acest repaus saptamanal plus liber dupa serviciu).

Ar rezulta sistemul de lucru inegal 12/24/12/24/12/24/12/72.
Despre care va solicit din nou parerea avizata.
ESTE sau NU ESTE LEGAL acest sistem de lucru ?
Sistemul de lucru inegal 12/24/12/24/12/24/12/72 ar asigura acordarea repausului saptamanal.
De asemenea, se inscrie perfect in prevederile legale.
Problema care se pune este urmatoarea :
Are angajatorul obligatia legala de a tine cont de propunerea salariatilor, in acest caz, si de a schimba programul de lucru inegal din 12/24/12/48 in sistemul de lucru mentionat (sau altul daca exista), in scopul asigurarii repausului saptamanal ?
Sau ar putea gasi o exceptie pe undeva, astfel incat sa considere, de exemplu, ca repausul saptamanal la dispecerat este chiar un moft ??
Nu.
Tocmai aici este problema.
In institutia respectiva, marea majoritate a salariatilor lucreaza dupa programul normal de munca (8-16, de luni pana vineri).
Doar dispeceratul lucreaza dupa un program de lucru in ture (12/24/12/48).

Lucratorii de la dispecerat nu trebuie sa fie tratati si ei, cu aceeasi masura, de catre angajator ?

Dispecerii au venit cu propunerea schimbarii programului de lucru in 12/24/12/24/12/24/12/72

Numai ca angajatorul nu se prea sinchiseste de propunerile salariatilor.