avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Activitate Mihai_Patraru

Activitate Mihai_Patraru

In calitate de ofertant participant la o licitatie publica, am semnat electronic/incarcat toate documentele necesare in SEAP, in stricta conformitate cu Caietul de Sarcini .

Dupa deschiderea ofertelor, am primit o comunicare prin care autoritatea contractanta anunta descalificarea din procedura, justificand o "oferta inacceptabila" datorita "lipsei DUAE si a dovezii platii garantiei de participare" (cu toate ca acestea erau realizate, erau semnate electronic si erau incarcate in cadrul licitatiei la sectiunea de "Documentatie").

Ca raspuns la comunicare, am trimis o notificare in care dovedeam, in cel mai mic detaliu, ca decizia lor era nefondata (deoarece atat DUAE cat si Dovada platii Garantiei de participare erau incarcate in oferta):

- am prezentat Printscreen din interfata licitatiei (in care apareau documentele incarcate);

- am prezentat Numele/Codurile de identificare ale documentelor (care se atribuie in momentul in care sunt incarcate in SEAP), atat in cadrul interfetei licitatiei, cat si in spatiul de stocare atribuit contului firmei;

- am specificat interfata in care a fost completat/generat documentul DUAE (prin interfata specificata de MAI - Agentia Nationala de Achizitii Publice in "Ghid Utilizare DUAE" publicat la 28.06.2016)

- am specificat cuprinsul celuilalt document (care continea Dovada Platii Garantiei de Participare) si software-ul licentiat folosit la realizarea lui;

- am specificat furnizorul de servicii de certificare acreditat care a eliberat semnatura electronica extinsa care insotea documentele (si confirmare din partea furnizorului ca documentele sunt semnate electronic corect si ca nu contin erori - documentele trimise spre analiza au fost descarcate din interfata licitatiei, fiind cele la care autoritatea contractanta ar trebui sa aiba acces)

- am sugerat autoritatii contractante ca decizia nefondata pare a fi cauzata de o problema tehnica/incompetenta (din partea reprezentantilor ei) si ca, pentru remediere, trebuie sa ia legatura cu Agentia Pentru Agenda Digitala a Romaniei, care poate oferi suport tehnic in acest sens.

Notificarea a fost conceputa foarte clar si corect, specificand la fiecare punct legi de referinta si link-uri spre documentele legislative sau site-urile la care faceam referire.

Am primit acelasi raspuns generic (practic o copie aproape identica a primei comunicari) in care specificau in plus faptul ca ofertantul este obligat sa se asigure ca oferta ajunge la autoritatea contractanta (ceea ce am si facut in totalitate + am adus toate dovezile posibile in acest sens).

Cei de la suportul tehnic al SEAP nu m-au putut ajuta, spunand ca nu au compententa in acest sens.

Acum doresc sa fac o contestatie la CNSC, insa nu stiu ce prevedere legala a fost incalcata in aceasta situatie (din OUG 34/2006).

*Particip de ani de zile la aceasta licitatie (de servicii). Acesta a fost primul an in care a fost organizata pe SEAP (si prima data cand aveam sansa sa o castig - in ultimii 4 ani oferta castigatoare, mereu a aceleiasi firme, era cu 50-100 de lei mai mica decat a mea, sic!). Cunosc destul de bine "mafia" din spatele acestei institutii publice.

Daca aveti sugestii in aceasta situatie, m-ar ajuta foarte mult.

Va multumesc!