Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 289 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Noile reguli de TVA aplicabile în comerțul online - Probleme și soluții. Lectori: Viboal FindEx. Joi, 21 Octombrie, ora 11:00Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate Adam Grecu

Activitate Adam Grecu

@andreea 81,
Pentru un raspuns mai complet, as vrea sa stiu daca apartamentul tau cu sup. utila de 56 mp este in proprietate personala sau nu.
Oricum, banuiesc ca sunteti organizati in asociatie de proprietari. Daca DA, atunci as. prop. NU trebuie sa repartizeze cheltuielile de intretinere in functie de "suprafata desfasurata"...
In documentele de proprietate sun prevazute in mod expres:
- suprafata utila a locuintei (in mp);
- cota-parte indiviza din suprafata totala comuna (in %);
Asadar, pe Lista de plata, in dreptul fiecarei locuinte (de la bloc), trebuie sa fie trecute cel putin rubrica - cu sup. utila in mp; informatia cu cota-parte indiviza de proprietate, de obicei in %. , poate sa figureze sau nu pe Lista de plata, dar in mod sigur administratorul trebuie sa "lucreze" cu acesta valoare, pentru ca sunt mai multe calcule care se fac pentru repartizare unor cheltuieli, doar pe cota-parte indiviza de proprietate.
Puteti sa-mi scrieti pe mesaj privat, daca mai este necesar sa discutam.
Succes!
Răspuns la discuția Calcul penalizari
@zaris,,
Ce "scrie" in Lege, stie toata lumea. (LEGE nr. 196 din 20 iulie 2018
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor)
Totusi, in fiecare asociaie com. executiv propune si AG hotaraste - art. 55, lit. (j), art. 55, lit (q) - un sistem propriu de penalizari inclus in Regulamentul condominiului; acesta este un document cu care poate sa lucreze administratorul respectivei asociatii. Toate acestea in economia art. 77 din Lege.
Trebuie prevazut clar:
- data afisarii listei de plata;
- data termenului de plata;
- data scadentei;
Pe lista de plata vor figura :
- un total al cheltuielilor lunare;
- o rubrica reprezentand valoarea penalizarilor pentru sumele neachitate pana la data afisarii noii liste de plata si care respecta prevederile regulamentului, discutat mai sus;
- urmeaza cateva rubrici privind restantele la: intretinere, la penalizari, la fonduri;
- rubrica finala; total general.
Ei, pentru ca ai intrebat punctual - penalizarile se calculeaza doar la sumele provenite din restante la intretinere sau la fonduri, nu asa cum ai exemplificat dumneata in mesaj, adica, nu se aplica penalizare la penalizare.
Asadar, la calcularea sumelor reprezentand penalizarile se va tine cont doar de sumele aflate in restante, de procentul de penalizare aprobat in AG (daca este mai mic de 0, 2% pe zi) si de nr. de zile intarziate - calculate connform Sistemului propriu de penalizari aprobat in AG.
Atentie la notiunea de "termen de plata" si ce vrea acesta sa reprezinte !
Daca mai sut neclaritati, putem discuta.
Succes!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Consider raspunsuri bune date de paricipantii la discutie.
Si eu v-as propune sa anuntati organele de politie , ii informati ca este posibil ca acea camera sa fi surprins pe cel care a lipit acea hartie pe parbriz, astfel ca daca vor avea nevoie, se va apela l;a asociatie pentru acces la DVR. Mentionati cu exactitate data/ziua producerii evenimentului pentru a nu cauta mult pe inregistrari..
Mai trebuie sa mentionez ca sunt solutii speciale pentru indepartarea adezivului folosit la lipirea pe sticla a unor etichete, sau ce-or mai fi ele. Cum draq sa schimbi ditamai parbrizul pentru asa ceva ? Sticla, in general este un material foarte rezistent la actiunea multor substante, dar asa cum zicea si @ hotumattua, acidul fluorhidric, este substanta care de obicei ataca sticla si nu poate fi lolosit in acest caz.
Mai trebuie incercat cu ajutorul unor uleiuri minerate care de obicei se gasesc in flacoane mici, tip spray.
Succes!
Răspuns la discuția Calcul penalizari
Dupa un an si ceva....
Dvs. DaniSarah, nu ati citit toate postarile de mai sus.... Incercati sa le cititi si aveti raspunsul corect.
Stima!
@catali123456,
Am impresia ca esti cumva confuz...
Pai omule, voi acolo aveti un lift caruia urmeaza sa-i faceti o revizie. Nu mai conteaza ce fel de revizie cu nu ne-ai comunicat. Oricum, undeva-candva aceasta revizie a fost planificata pentru luna xxxx. Ei, ca este revizie curenta, ca este revizie capitala, toate se fac cu bani si de aceea, din timp, asociatia trebuie sa faca rost de acesti bani prin colectarea de la toti proprietarii aceste sume care sunt direct proportionale cu cota-parte indiviza de proprietate si care vor alimenta un fond de reparatii, punctual pentru revizia liftului. Ca in fondul de reparatii mai aveti si alte sume colectate, este f. bine, insa adminul trebuie sa stie corect, destinatia tuturor sumelor, mai ales ca el este obligat sa elibereze chitanta separata pentru aceste fonduri.
Acum, ca tot ai amintit de unde se achita revizia - din ce am scris mai sus, ai dedus de unde se achita? Ce inseamna "sau se baga la intretinere"?
Pai cheltuielile la intretinere's una, iar cheltuielile cu reparatiile sunt alceva, insa ambele cheltuieli sunt introduse pe aceeasi lista de plata, dar pe rubrici diferite; pe de alta parte, este posibil ca tot voi proprietarii sa hotarati ca sumele ce vor alimenta Fd. de revizie lift sa le colectati in mai multe luni, astfel ca pe lista de plata a mai multor luni sa apara aceste sume, eventual soldul si restantierii.
Asadar, sumele de reparatii se vor achita doar din fondurile special destinate acestor reparatii. Ca in final, pe lista de plata fiecare proprietar are un total general, este altceva...
Daca ai inteles?
Succes!
Si, ma rog, ce mica/mare modificare faceti voi acolo?
Luati acordul vecinilor, asa cum ati fost sfatuiti, achizitionati de pe piata numarul de dispozitive necesare, apelati la serviciile unui electrician si in cateva ore, acesta va ataseaza senzorii la vechea instalatie. Pentru a fi cu adevarat rentabila modificarea, trebuie sa achizitionati si o fotocelula care permite functionarea iluminatului doar pe perioada de noapte (depinde de specificul blocului - adica sunt scari/blocuri care nu au ferestre spre exterior si atunci iluminatul functioneaza 24/24).
Cu aceasta simpla modificare, reduceti destul de mult costurile cu energia electrica de pe spatiile comune.
Ar fi interesant de stiut care sunt argumentele presedintelui privind opozitia sa in aceasta chestiune. Oricum, ca sa nu fie discutii, faceti o notificare com. ex. cu privire la hotararea dvs. , eventual atasati si tabelul cu semnaturi ai vecinilor dvs.
Mult succes!
Bransamentul (banuiesc ca este vorba de bransament electric), nu este o chestiune asa simpla cum pare la prima vedere. Poate Dvs. o vedeti simpla, dar nu este...
Totusi, onor asociatia de proprietari ar trebui sa va raspunda in vreun fel.
Trebuie sa sa participati la o AG a membrilor si sa supuneti ca ordine de zi si acest puct - bransarea boxelor de la subsol. Discutati acolo si cred ca o sa va lamuriti.
Mult succes!
Sunt de acord cu dl. Popa, insa trebuie sa ne ghidam dupa legislatie care, in acest sens este foarte clara:
Legea 196/2018, art. 72 (3, 4, 5 ) -
(3) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar,
potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se
face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată.
(4) Pentru încasarea fondului de rulment, administratorul eliberează chitanţă nominală separată.
(5) Fondul de rulment încasat se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele
translative de proprietate nu se stipulează altfel.[
/quot]
Asadar, nu ce zice unul sau altul. Sigur, administratorul are evidentele, nu presedintele, dar dvs. trebuie sa aveti toate chitantele originale privind suma depusa.
Urmati sfatul de mai sus, dat de catre dl. Popa.
In conditiile in care presedintele se opune in continuare, sa se opuna cu argumente - daca le are, daca nu, sa iasa la interval cu toata suma pe care dvs. o pretindeti si daca actiunea se mai tergiverseaza, puteti sa cereti corectarea sumei cu indicele de inflatie...
Mult succes!
Oricum, o reclamatie la sectia de politie, din partea as. prop. este binevenita.
Totus, cineva tot trebuie sa stie ce se petrece la usa dvs. Banuiesc ca este un chirias care nu are cartela de acces in bloc. Noi am avuto astfel de situatie si nu a fost cazul sa mai anuntam politia pentru ca ne-a reclamat el pe noi - loviri si alte alea.... Intre timp ne-am montat si un sistem video, interfon performant si lucrurile s-au calmat.
Cam acesta este traiul la bloc!
Pana una-alta, dvs. trebuie sa aveti acordul as. prop. si a vecinilor dvs., afectati de debransare (sus-jos, drepta stanga).
Proiectul - da, este un mare proiect, asemanator cu al avocatului Sova, pentru construirea unei autostrazi (nu spui care)... Daca aveti aprobarile de mai sus, chemati un instalator dotat cu un autogen si va intocmeste proiectul in 30 de minute. Poate sa va faca si o schita...
Succes!