Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Activitate Adam Grecu

Si v-ar deranja sa intocmiti o cerere ? - pentru ca asta inteleg eu...
Intocmiti cererere, mentionati data cand v-ar trebui (cu aproximatie), tinand cont ca listele de plata ale as. prop. sunt in urma cu o luna sau chiar mai mult, specificati consumurile de apa (sunt cele care genereaza costuri mai mari) si cam asta este. Retineti - adeverinta are valabilitatea 30 de zile.
Succes!
Va atasez legislatia actuala, va rog sa o cititi cu atentie, o sa observati drepturile si obligatiile proprietarilor, precum si a conducerii as. prop.
[ link extern ]
Daca este vorba se terasa blocului, nu exista cale de intoarcere - adica la toti proprietarii se vor repartiza costuri proportionale cu cota-parte indiviza de proprietate.
Cei care refuza, nu au temei legal, asa ca as prop. trebuia sa-i someze, sa le ceara parerea, sa nu zica ca nu au fost informati. Daca refuza in continaure - se ,erge in justitie. Speta este atat de simpla, ca in 1 luna, instanta ii va obliga sa se conformeze.
Bun, acum discutati despre amenda; eu mi-am spus parerea: cei care se fac vinovati - sa plateasca! Mai multe nu va pot spune, decat toti cei care ati achitat acel fond de reparatii, sa va adresati, initial la asociatie, sa aratati ca v-ati indeplinit toate obligatiile (anexati chitante) si ca acum dvs. refuzati sa achitati acea amenda - cu specificatia - sa plateasca cei vinovati. Sigur ca asociatia o sa va de-a un raspuns ambiguu... Le comunicati din prima ca ii veti actiona svs. in instanta (puteti sa apelati la un avocat).
Va doresc succes!
Incercati sa ne informati daca acoperisul este de fapt terasa superioara a blocului sau este un acoperis tip mansarda.
Apoi, daca acoperisul este tip mansarda, l-ati construit cu toate aprobarile necesare, pornind de la hot. AG, proiecte, cerificat de urbanism, autorizatie de construire?
Primaria v-a amendat datorita unei reclamatii facuta de catre unul dintre proprietarii blocului?
Conducerea as. prop. ce implicare / neimplicare a avut, a somat proprietarii care nu si-au achitat fondul de reparatii?
Vedti ce se intampla, daca as.prop. nu se implica? Proprietarii care nu su achitat fondul de reparatii trebuia sa fie dati in judecata, instanta ii obliga sa achite fondul si nu se ajungea la amenda.
In fine, acum, parerea mea este ca as. prop. cam poarta vina neimplicarii (vedeti am anticipat raspunsul dvs....).
Deci, amenda trebuie achitata de catre cei vinovati. In nici-un caz, proprietarii de buna credinta. Conducerea as. prop. ar mai trebui sa mearga la Primarie, cu "caciula in mana", sa-si i-a angajamentul repararii de urgenta a terasei si poate va anuleaza acel PV de amenda.
Succes!
Răspuns la discuția Proprietatea asupra pluvialelor
Eu, unul, nu pot intelege cum o terasa a unui bloc, poate fi atribuita unui proprietar, cand de fapt, terasa este parte comuna, cum a-i da-o, adica terasa care ziceti ca sunteti proprietar cu acte in regula nu ar putea exista fara cladirea /blocul respectiv, adica cu cota-parte indiviza a tuturor proprietarilor din condominiu - daca ma intelegeti...
Acum, vedeti, terasa este a dvs. dar pluvialele ale cui or fi? Eu zic ca atat terasa cat si conductele de colectare ale apei pluviale, fac parte din proprietatea comuna - cel putin asa zice legislatia actuala.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cred ca ati inteles explicatia data de catre CHKa (aceasta explicatie a dat-o de mai multe ori pe forum). Explicatia este absolut logica.
Intradevar, legislatia este clara, ca in cazul in care se fac plati prin casieria asociatiei, sa se elibereze chitante separate, insa in cazul platilor on-line, daca chiar doriti chitanta separata, va sfatuiesc sa faceti doua plati distincte, una pentru plata intretinerii (specificati acest lucru la detalii plata) si o doua plata pentru Fd. de reparatii (sau Fd. rulment).
Faza este ca Dvs. in final o sa aveti nevoie doar de chitanta pt. plata Fd. de rulment, pentru ca doar acest fond se poate returna in cazul in care plecati din asociatie. Cealalta chitanta - c/val. Fd. reparatii, o pastrati pentru a demonstra ca ati achitat partial sau total contributia la fondul respectiv.
Buna asa, si eu ce spuneam dom'avocat?
Numai ca intrebarea era daca putem lua acea suma din fd. de rulment. Atat dvs. cat si un alt domn, ati afirmat ca nu, banii nu pot din luati din fd. de rulment...
Atata discutie pentru a ajunge la aceasta concluzie -
... Odată convenit onorariul cu avocatul și aprobat în AG a asociației se poate trece la includerea acestuia în întreținere, separat de fondul de rulment, fondul de reparații etc.

Da, deci se poate trece la intretinere, pe LP. Bun, numai ca dvs. nu cunoasteti cum functioneaza o as. prop. - pe care cu voia dvs. , va informez:
- cu un exemplu : pe data de 10 a lunii cu toate aprobarile necesare, trebuie sa achitam onorariul avocatului cu care am incheiat un contract de consultanta juridica, in valoare de 500, 00 lei. Avocatul nostru taie o chitanta pe data de 10 pentru ca pe 11-12 merge in instanta si anexeaza la dosar si chitanta. Corect, da?
- ca sa nu mai lungesc discutia - aveti idee cand asociatia recupereaza suma de 500 lei de la proprietari? Daca nu aveti idee, va pot informa eu: cel mai devreme dupa 3 luni, iar cel mai tarziu dupa 2-3-4 ani, asa ca intrebarea persista - de unde i-a asociatia acea suma pentru a achita prestatia avocatului?
Vedeti ca nu este simplu?
SIMPLU!
Notificati furnizorul de gaze, aratati situatia si lasati-ii pe dinsii sa i-a ce-a mai buna masura; intreruperea furnizarii gazelor, doar pentru apartamentul sau.
Succes!
Ce este asa de complicat? Mergeti la sediul as. prop. si intocmiti o notificare (o inregistrati) prin care informati Com. executiv ca incepand cu data de ... va dati demisia din functia de membru al com. executiv.
Ca toate demisiile, aceasta este o actiune unilaterala, nu trebuie aprobata si nici motivata.
Presedintele i-a nota de cererea dvs. si este nevoit sa convoace AG a membrilor pentru a completa nr. de membri din com. ex.
Succes!
Da, dom' avocat. Nu stiu de ce am asa o vaga banuiala ca ma luati un pic la mishto, la faza cu vechimea mea in bransa - dar poate ca nu asta a fost intentia dvs. Eu, in schimb, nu am zis nimic in legatura cu profesia aleasa de catre dvs, ca la drept vorbind, aveti si dvs. in bransa, "meseriasi", tre'sa recunoasteti.
Eu cred că nu, domnule administrator cu 30 de ani vechime.

Vedeti ce simplu a fost? Pur si simplu parere dvs. dupa ce ati interpretat legislatia. Ei, avand in vedere ca discutam cu un distins profesionist, pur si simplu, credeam ca ne dati o idee, cam care ar fi sursa onorariului, atata tot. Ca dvs. ne-ati dat o idee:
Apoi președintele convoacă AG și obține acordul acesteia pentru a angajarea avocatului contra onorariului discutat anterior.
'
Repet, ce am zis mai sus - chiar asa se intampla, ca si procedura, insa eu v-am intrebat de "sursa" banilor, nu ce tre'sa faca presedintele. Asta o mai stim si noi!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai ramane sa va infiintati as. proprietari. Vedeti cati sunteti, discutati si hotarati.
Va las un link, descarcati si printati legislatia. Vedeti ca la nivelul fiecarei localitati, la Primarie, este un Serviciu pentru asociatii de locatari si proprietari. Daca le cereti ajutorul, o sa primiti toate indrumarile necesare,
[ link extern ]
Vedeti ca nu este chiar simplu. Puteti apela la o firma specializata in infiintarea de noi firme. Aici o sa va trebuiasca ceva fonduri - pe care o sa le introduceti la plata.
Mai veniti aici pe forum sa ne mai informati de stadiul lucrarilor, eventual ce probleme mai aveti si va vom ajuta.
Iesiti urgent de sub tutela dezvoltatorului !
Mult succes.