avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 190 soluții astăzi
Forum Activitate Tyru

Activitate Tyru

Administratorul cu contract de mandat poate beneficia de asigurare de sanatate sau abonament la o clinica medicala si aceasta cheltuiala sa fie deductibila in contabilitate?
Buna ziua,

Am o chestiune neclara in ceea ce priveste modul de distribuire a dividendelor.
Adica, s-a incheiat AGA in oct. '22 cu repartizarea profitului la final de T3 catre ambii asociati (50/50), iar la momentul platii efective catre ei (dec. '22) in firma mai este doar 1 asociat care a cumparat 50% actiuni de la asociatul sau.
In cazul asta, in decembrie '22, cine incaseaza efectiv dividendele, ambii asociati sau doar cel ramas in firma?

Multumesc anticipat ptr raspuns.

Sorin Tiru
Buna ziua,

Am un SRL fara angajati si neplatitor de TVA cu venituri exclusiv in EUR.
As dori sa stiu daca pot incasa dividendele in EUR, daca legea imi permite acest lucru.
Daca da, cum calculez suma ce o pot incasa tinand cont ca actele contabile, bilantul este incheiat in RON?

Multumesc,

Tyru
Buna ziua,

Am agreat cu un constructor sa-mi ridice o casa anul acesta si de curand am primit draftul de contract de la el, dar unde este mentionat el, ca persoana fizica, trecut ca "Administrator lucrare" si faptul ca se construieste in regie proprie. Acolo mai este mentionat ca se ocupa el de obtinerea autorizatiilor de constructie si la final de intabulare.
N-am indoieli in privinta lui ca si constructor, ca-l cunosc de mult timp si dovada ii sunt zecile de case pe care le-a construit in localitate, dar totusi, la ce riscuri sa ma astept din postura de Beneficiar? Unde sunt riscurile construirii unei case in regie proprie? Ce conditii ar trebui sa-i pun ca sa fiu eu acoperit?
De mentionat ca trebuie sa-i plateasc lucrarea esalonat (30+30+30+10%), 10% fiind la final ptr intabulare si conectare la utilitati.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Spor!

Mihai
Buna ziua,

Am o dilema la care va cer ajutorul cu o parere. Cum ati proceda voi in situatia de mai jos? Ce sfat imi dati?
Deci, sa presupunem ca anul acesta vreti sa achizitionati un apartament cu scop de uz personal. Aveti o firma (neplatitoare de TVA) care a acumulat un fond de economii, sa-l numim Y si aveti si ceva economii in contul personal, pe care le numim X, ambele in EURO.
In momentul de fata, piata imobiliara imi spune ca Y+X = suma necesara achizitiei unui apartament.
Dilema mea este urmatoarea:
1. sa imprumut firma cu fondul de economii personale (X) si astfel sa achizitionez apartamentul pe firma? Daca sunteti de acord cu acesta varianta, de ce? Dati-mi cateva argumente va rog, dar si riscuri sau dezavantaje.
2. sa retrag din firma sub forma de dividende fondul de economii ale firmei (Y) la care voi pierde pe de-o parte cu schimbul valutar dar si cu impozitul de 5%? La fel, daca sunteti de acord cu acesta varianta, de ce? Dati-mi cateva argumente va rog, dar si riscuri sau dezavantaje.
Aveti idee de o alta varianta?
Va astept parerile, comentariile, sugestiile (avizate si nu numai) si va multumesc anticipat pentru ajutor.
Răspuns la discuția Taxe contract de munca tara UE
Contractul v-a fi inregistrat in Polonia. Inteleg ca in acest caz nu am nicio obligatie de plata fata de Statul Roman?
Buna seara,

Am primit o oferta de munca din partea unei firme din Polonia, dar activitatea, munca, o voi presta in Romania (home work).
As dori sa stiu, ce obligatii am fata de Statul Roman in acest caz. Beneficiez in continuare de asigurarea de sanatate in Romania?
Salariul imi va fi platit in moneda EUR. Trebuie sa platesc taxe, impozite in Romania pentru acest salariu?

Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.

Cu stima,

Mihai
Buna ziua tuturor,

Am un SRL cu activitate in domeniul serviciilor, mai exact intermediere in comertul cu produse diverse (CAEN 4619) si ma confrunt cu urmatoare situatie.
In data de 9 iulie 2019 am incheiat un contract cu o firma din Polonia, cu obiectivul de a le cauta clienti in Romania. Am semnat, stampilat si transmis contractul pe email, dar fara sa primesc nicio copie a sa inapoi.
Am demarat activitatea la proiect, iar in data de 16 iulie am fost informat telefonic ca reziliaza contractul. N-am avut de ales si am agreat o reziliere amiabila a contractului.
In data de 24 iulie 2019 am primit pe mail urmatorul document:

"ACORDUL PRIVIND REZILIEREA
Contractului De Prestari Servicii din 09 iulie 2019 în ...,

acord încheiat la data de 16 iulie 2019 în ... între:

...,
denumită în continuare BENEFICIARUL,
și
...,
denumită în continuare PRESTATORUL,

acord denumit în continuare „Acordul”:

Art.1
Părțile contractante convin, de comun acord, că Contractul de Prestari Servicii incheiat la data de 09 iulie 2019 în ..., se reziliază și încetează la data de 16 iulie 2019, ora 08:00.

Art.2
1) Orice schimbări și completări ale Acordului necesită forma scrisă sub rigoarea nulității.
2) Legea aplicabilă este legea poloneză, iar instanța competentă pentru soluționarea litigiilor apărute pe fondul prezentului Acord este curtea (instanța) din orașul ....
3) Prezentul Acord a fost întocmit în două exemplare identice câte unul pentru fiecare Parte.

Am urmatoarele intrebari catre dvs.:
- puteti sa-mi explicati ce inseamna formularea de la pc. 1)? "Orice schimbări și completări ale Acordului necesită forma scrisă sub rigoarea nulității."
- as dori sa inserez in acest Acord de reziliere un articol prin care contractul incheiat in data de 9 iulie devine nul , cu toate clauzele sale de confidentialitate si non-concurenta. Ma ajutati sa formulez un astfel de articol, va rog?

Va multumesc anticipat pentru sprijin si astept cu interes raspunsurile voastre.

Spor!

Mihai