Intr-0 expertiza tehnica judiciara la care participa expertul numit precum si un expert parte, care sunt obligatiile expertului parte legate de confidentialitatea informatiilor din raportul de expertiza comun inainte de depunerea acestuia ?
Expertul parte poate impartasi informatii (dintr-o forma preliminara a raportului, in scopul completarii si imbunatatirii acestuia) cu partea care l-a angajat (prin contract de prestari servicii) avand in vedere ca el contribuie (alaturi de expertul numit) la elaborarea raportului ?
E mai bine ca expertul numit sa elaboreze singur un raport, iar expertul parte sa faca un raport separat sau observatii si comentarii la acesta ?
E vorba de o expertiza in care cei doi experti sunt de comun acord cu privire la toate elementele din raport.
Pentru despagubirea in cazul avariilor la o centrala termica de apartament asigurata, asiguratul e obligat prin polita de asigurare sa efectueze pentru centrala termica verificarile tehnice impuse prin lege. Firma de asigurare solicita insa si documentele legate de verificarile si reviziile tehnice legale legate de instalatia de gaze.
E legal/corect acest lucru ?
Avand in vedere ca o CT de apartament functioneaza cu gaz, apa si curent, la fel de bine s-ar putea cere si documentele legate de instalatie electrica si cea de apa.
In cazul respectiv s-a aprobat si o expertiza tehnica.
Am unele intrebari legate de activitatea de expertiza tehnica:
1. exista prevazut undeva in legislatie dreptul expertului la o zi libera (de la locul de munca) pentru efectuarea expertizei
2. cand/cum se poate incasa avansul pentru expertiza ? In Galati, avansul se poate incasa doar dupa depunerea raportului de expertiza (dovedita prin chitanta postala sau stampila de la instanta locala)
3. Am intalnit instante la care raportul de expertiza era pus la dispozitia partilor doar dupa achitatrea de catre acestea a diferentei de onorariu; consider aceasta comportare ca foarte corecta. Cum se poate generaliza ?