avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 480 soluții astăzi
Forum Activitate smi092

Activitate smi092

Răspuns la discuția Anulare rezervare
Multumesc mult de raspuns!

Ionut.ion a scris:

Nu sunt jurist dar, din ce inteleg eu, "forta majora" actioneaza doar in folosul agentiei.
Asteptati si parerea unui jurist/avocat, dar eu as face o plangere la ANPC si autoritatea pentru turism.

Răspuns la discuția Anulare rezervare
Atat: Agentia nu raspunde în situatii de greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou international, precum si în cazul în care
companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care nu sunt imputabile niciunei parti se considera situatii de forta majora si exonereaza de
raspundere Agentia.

Ionut.ion a scris:

Exista vreun paragraf in care se face referire la "forta majora"?

Buna ziua. Am făcut o rezervare pentru o mini vacanta de 1 mai, 3 nopti, platind avansul. Date fiind ce se intampla in lume ( COVID19), am decis să o anulez. După multe mailuri cu agenția, ei nu vor sa imi returneze avansul minus 25% penalizari, ei vor sa ma penalizeze la valoarea intreaga a contractului. Este normal?
Va atașeze paragraful din contract cu penalizarile:
Renunţări, penalizări, despăgubiri

6.1. În cazul în care calatorul renunţă din vina sa la serviciile de calatorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 25% din preţul serviciilor de calatorie, dacă renunţarea se face cu mai mult de 45 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 50% din preţul serviciilor de calatorie, dacă renunţarea se face în intervalul 17 - 44 de zile înainte de data plecării;
c) 100% din preţul serviciilor de calatorie, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
d) Modificarile aduse comenzii initiale (perioada, hotel, numar si tip de camere, clienti) sunt acceptate doar cu acordul furnizorului de servicii in caz contrar sunt considerate anulari si se penalizeaza in conformitate. Confirmarea modificarilor aduse unei comenzi se va face la disponibilitatea existenta si tariful din acel moment. Orice modificare adusa unei rezervari confirmate poate presupune taxa de modificare din partea furnizorului de servicii, in cazul in care doriti sa aduceti orice tip de modificare (perioada, hotel, tip camera etc) si exista o astfel de taxa, aceasta se va comunica inainte de catre agentie si modificarea se va face doar dupa acordul prealabil al calatorului cu privire la aceasta taxa.