avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 507 soluții astăzi
Forum Activitate FilipB

Activitate FilipB

Multumesc frumos pentru raspuns.
O zi buna va doresc

george-neagu a scris:

Achizitia acestor bunuri si servicii se face cu factura pe pfa si plata trebuie facuta din contul de PFA,
Se completeaza plata in registrul jurnal de incasari si plati conform extrasului de cont.
Se considera cheltuiala deductibila intreaga suma platita conform extrasului de cont, in anul platii.
Se trece si in registrul inventar.
Daca se doreste vanzarea (la valoarea d e achizitie saula valoarea pietii), se face cu factura si chitanta de pe pfa.
Daca se trica si devine neutilizabil, se intocmeste proces verbal de casare si se preda la centrele/firmele de colectare produse electronice, conform documentelor de la ei.
Se scade si din registrul inventar la vanzare conform factura si la casare, conform procesului verbal de casare.

Buna ziua,
As dori sa ma ajutati in problema urmatoare. La un PFA in sistem real cum se poate achizitiona , cum se poate folosi , cum se poate amortiza si cum se poate scoate de pe PFA in caz de revindere sau de defectare si in cat timp.
In cazul achizitiei unui Mobil pana in 2500 lei/laptop pana in 2500 lei/ licenta software sub forma de abonament lunar sau anual pana in 2500 lei, care ar fi procedurile cu toate hartiile si unde ar trebui trecute in registri sau procese verbale din cate am inteles de la unele persoane.
Stiu ca este un prag de 2500 lei - 2499 sau 2500 inclusiv?
Plata trebuie facuta din contul de PFA sau se poate plati din orice cont?
Va multumesc.
Codul CAEN este 7311 - Activitati ale agentiilor de publicitate ( copywright).

Din ultima parte am inteles ca e legal sa se incaseze in conturile proprii.
Ca o paranteza legat de cont, pentru a emite certificatul pentru PFA am fost trimis sa fac cont pe PFA, apoi cu contul respectiv mi-au emis Certificatul.

Revenind:
Emit factura fara TVA, in valuta stabilita de comun acord, daca plata se face in cont personal sau Paypal, va trebui sa scot un extras de cont ( sau detalii cu tranzactia respectiva) care sa-l trec in Registrul Incasari/Plati in cazul unui control. Daca plata se face in contul de PFA se trec detaliile platii la fel in Registrul Incasari/Plati si iar diferenta de curs valutar se trece la cheltuieli.

Multumesc frumos pentru raspuns si lamurire.
O zi frumoasa

Audit Vic Cont a scris:

Buna ziua,
Nu ati specificat obiectul de activitate. Facturarea pentru clienti externi nu trebuie sa difere fata de cea la interiorul tarii din punct de vedere formal, de exemplu in cazul serviciilor prestate, difera doar moneda in care facturati si pe care o stabiliti in contract in acord cu clientul. Pe factura externa se trece suma in moneda convenita cu clientul. In contabilitate , in registrul de incasari si plati , se trece suma in lei de la data incasarii, prin utilizarea cursului stabilit de BNR in ziua anterioara incasarii (mentionandu-se la explicatii suma in valuta) iar diferenta nefavorabila rezultata din conversia de catre banca la cursul acesteia, mai mic, se inregistreaza pe cheltuieli din diferente de curs valutar.
Dacă PFA-ul nu este platitor de TVA (si chiar daca ar fi fost platitor de TVA), facturile externe către clienți non-UE se fac fără TVA, indiferent dacă firma clientului extern plătește sau nu TVA; nu sunt declaratii in plus fata de facturarea la intern (altele sunt conditiile/declaratiile daca s-ar factura in interiorul UE).
Nu este ilegal sa incasati veniturile aferente PFA in conturi personale, atat timp cat declarati fiscal acele venituri (PFA nu e obligat dpdv legal sa aiba cont de PFA separat de contul personal - desi unii prefera asa pentru a-si gestiona mai usor veniturile si cheltuielile deductibile ca sa nu existe apoi probleme cu controalele ANAF care sa le considere unele cheltuieli ca fiind nedeductibile).


Buna ziua.
Am infiintat un PFA si mi s-a ivit ocazia sa am un client din Canada.
M-ar interesa cum se procedeaza cu facturarea.
Am nevoie de ceva acte in plus? Autorizari sau Declaratii?
Facturarea se face in Ron, USD sau CAD ?
Daca se face in valuta, se trece si suma la cursul respectiv? Am inteles ca daca difera cursul la care s-a trecut suma facturata fata de cel la care se schimba la banca se pune ca si pierdere.
Am citit cum ca ar trebui facturat cu TVA. Daca da cum se procedeaza? PFA-ul e neplatitor de TVA.
Se poate incasa prin PayPal/Revolut sau doar prin contul asociat PFA-ului?
Va rog daca ma puteti ajuta cu procedura eventual un exemplu mi-ar fi de mare ajutor. Multumesc