avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 475 soluții astăzi
Forum Activitate auser9911

Activitate auser9911

Am reusit sa aflu ce spune legea in privinta concertelor/evenimentelor reprogramate:

1. biletul de acces achiziţionat va putea fi folosit pentru noua dată, cumpărătorul beneficiind de toate drepturile conferite de biletul de acces la data reprogramării evenimentului. Termenul de aducere la cunostinta publicului a datei reprogramării evenimentului este de maximum 6 luni de la data încetării perioadei de suspendare a dreptului de organizare a evenimentelor.
2. în cazul anulării evenimentului sau în cazul imposibilităţii folosirii biletului de acces la data reprogramării evenimentului, participantul vă primi din partea organizatorului un voucher pentru întreaga sumă plătită organizatorului, voucher ce vă fi folosit pentru achiziţionarea de produse sau servicii din gama oferită de către organizator, inclusiv pentru accesul la alte evenimente organizate de același organizator, conform unui regulament comunicat de organizator.
3. în cazul în care voucherul nu este folosit pentru achiziţionarea de produse sau servicii până la epuizarea termenului prevăzut la punctul 1, de mai sus, organizatorul vă rambursa toate sumele pe care le-a primit din partea consumatorului, în termen de 90 de zile, calculat din ultima zi a termenului de reprogramare.
4. organizatorul are obligativitatea de a oferi un termen de cel putin 30 zile cumpărătorului de bilete pentru a opta între păstrarea valabilităţii biletului pentru evenimentul reprogramat sau transformarea lui în voucher. După expirarea celor 30 de zile biletul devine automat valabil pentru ediţia reprogramată a evenimentului.

Argumentul legat de existenta unui eveniment de forta majora este in favoarea organizatorului, motiv pentru care ar putea sa justifice amanarea si ne returnarea banilor.
In cazul de fata organizatorul nu poate invoca forta majora deci trebuie sa respecte legea consumatorului.
Eu nu am gasit o prevedere legala in care un prestator de servicii poate sa modifice data unui eveniment, dupa bunul plac, fara a invoca forta majora, fara sa ofere posibilitatea rambursarii sau macar punerea la dispozitie a unui voucher.

Tocmai asta e ideea ca acum organizatorul nu are argumente legale sa nu returneze banii.
Amanarea este strict determinată de problemele lor interne.


Alexandrarares a scris:

Articolul este din anul 2020 cand eram in pandemie si situatia era alta.Acum nu mai suntem in pandemie,deci forta majora nu mai exista.Indiferent cat de nedocumentata credeti ca sunt,am dreptate.Banii pe bilete ii primiti numai daca concertul este anulat.

Legat de mentiunea cu universal valabil, vedeti articolul de acesta: www.avocatnet.ro/articol_547...

Pana si in perioada pandemiei exista posibilitatea restituirii banilor pe bilete chiar si pentru evenimente amanate.
Inainte sa oferiti raspunsuri universal valabile va recomand sa va documentati.

Alexandrarares a scris:

Este universal valabil ca atunci cand un eveniment se reprogrameaza,nu se returneaza banii.De altfel,ati fi putut vedea asta citind termenii si conditiile de pe site-ul iabilet.ro.Ati bifat,dar cred ca nu ati citit.
Aveti atasat termenii si conditiile site-ului.
[ link extern ]

Se pare ca platformele mai cu o reputatie mai dubioasa ,ca iabilet, accepta si organizatori care nu isi asuma asemenea cazuri.
Sigur ca am citit:
"furnizorul de continut raspunde integral fata de utilizatorii Serviciului pentru eventualele intarzieri, amanari, anulari sau pentru orice alte probleme similare in legatura cu difuzarea continutului in modalitatea anuntata."

Eu ma refeream si la posibilitatea de a obtine rambursarea de la organizator nu neaparat de la platforma care a intermediat vanzarea.
In plus aici nu vorbim despre evenimente de forta majora (e.g. epidemia de Covid 19)
Am mai facut o rezervare la un eveniment si pentru petrecerea de anul nou.
Sa inteleg ca ar fi perfect legal sa o reprogrameze dupa si eu sa nu am dreptul sa cer rambursarea?
exista o prevedere legala in sensul asta?
concert amanat/reprogramat
Am cumparat online de pe platforma iabilet bilete la un concert de Craciun catre trebuia sa se tina pe data de 21.12.2022.
Organizatorul a amanat concertul (de Craciun) pentru data de 12 .01.2023.
Am fost instiintat de platforma iabilet ca nu pot sa imi recuperez banii pe bilet sau sa primesc voucher si au invocat legea: OUG 34/2014 litera A sau L.

Raspunsul iabilet:

"Ne pare rau insa nu va putem ajuta cu solicitarea dvs. deoarece conform termenilor si conditiilor de pe site cu care ati fost expres de acord la momentul achizitionarii biletelor, precum si a legilor in vigoare organizatorul poate refuza returnarea biletelor. Mai multe detalii gasiti mai jos.

Punem din nou accentul pe ideea ca aceasta este decizia organizatorului si NU a iabilet.ro. Noi doar intermediem vanzarea de bilete in numele acestuia, biletele fiind in totalitate ale sale.

Pentru anumite evenimente organizatorul este liber să nu permită renunţarea la bilet (anularea acestuia in orice moment). Achiziţionarea de biletele la spectacole este exceptată de la aplicarea dreptului de retragere reglementat de OUG 34/2014, în conformitate cu art. 16 lit. a) din actul normativ menţionat mai sus.

Daca evenimentul se va anula in viitor, veti primi refund pe biletele platite sau voucher, iabilet.ro urmand a va contacta in acest sens dupa ce vom primi instructiuni din partea organizatorului. Daca doriti puteti incerca sa contactati organizatorul direct.

Firma organizatoare este: - editat."

Cum trebuie sa procedez ca sa imi recuperez banii pe bilete?