avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 616 soluții astăzi
Forum Activitate ergonomic

Activitate ergonomic

Buna ziua. Exista 3 blocuri intr-un complex, 2 dintre ele au asociatie, unul cu asociatia in curs de infiintare de mai bine de 6 luni. Ne dorim sa incheiam o conventie/protocol intre cele 3 blocuri ca sa putem imparti cheltuielile pe spatiile comune.

Poate comitetul executiv al unei asociatii in curs de infiintare sa semneze si sa fie in regula un astfel de protocol?
Mai am o intrebare. Pentru ca nu putem organiza AG de fiecare data cand exista o astfel de cerere, exista alternativa de a merge la proprietarii din bloc si luat semnaturi? Multumesc.
La cat de des se schimba chiriasii spatiilor comerciale, vom avea o provocare. Multumesc frumos pentru informatii si raspunsuri.
Multumesc frumos. Apare alta intrebare. Sunt 9 spatii comerciale la parter. De fiecare data cand va fi o cerere din partea lor va fi nevoie sa convocam adunarea generala?
Buna dimineata! La parterul blocului avem spatii comerciale care fac parte din cladire. Avem o cafenea la parterul blocului care este situata in lateral, pe un punct de acces trecere (un gang) - mai sunt 2 blocuri in complex, in spate. Ar dori sa scoata cateva mese afara atat cat se deschide usa. Asta ar insemna sa i se permita sa foloseasca spatiul comun al cladirii. Deasupra cafenelei este etajul 1, unde sunt parcarile.

Proprietarul cafenelei spune ca va merge la primarie pentru autorizatie terasa si a facut o cerere catre asociatie. S-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie? Ce altceva ar avea nevoie de la asociatie ca sa i se aprobe terasa afara, mai ales ca sunt locatari care nu sunt foarte incantati de acest aspect. Multumesc!
Multumesc frumos, latka.
Da, statia este pusa pe un perete comun si cablurile trase printr-un cap comun. Nu are autorizatie de construire de la primarie si nici acordul vecinilor nu a fost luat. Problema este ca noul CEX ii cere proprietarului sa intre in conformitate cu legislatia si sa isi ia toate autorizatiile, dar raspunsul lui este ca avand acord de la administratie si fostul presedinte, ameninta sa dea in judecata asociatia pentru despagubire sau pentru suma de bani pe care ar trebui sa o investeasca ca urmare a solicitarii tuturor autorizatiilor.

Practic noua structura a CEX-ului si noul presedinte sunt pusi in situatia in care trebuie sa isi asume raspunderea pentru aprobarea data. Noi dorim sa rezolvam totul amiabil si cu intelegere, cum am putea sa abordam proprietarul si sa evitam sa ajungem la amenzi/instanta si alte tipuri de conflicte?
Cum se poate obtine acest acord?
Buna seara! Ma poate ajuta cineva cu cateva detalii: ce este necesar pentru a instala o priza electrica pentru incarcare masina pe un loc de parcare privat? Dar o statie electrica? Intr-un bloc cu peste 100 de locuri de parcare.

In momentul de fata ne confruntam cu o situatie complexa pentru comitetul executiv si ne dorim sa ii dam de cap. Fostul presedinte si administratia au aprobat pe baza unei cereri a unui proprietar si al unui proiect aprobat de o firma ANRE instalarea unei statii electrice. Ceilalti membri CEX nu au stiut de existenta acestor discutii.

Cei de la administratie si presedintele au scris celor de la ISU, iar in baza acelui raspuns s-a dat aprobarea. Dar raspunsul este cel putin ambiguu. Ulterior, dupa ce cativa vecini au sesizat o statie electrica si au reclamat ca nu li s-a cerut acordul s-a organizat AG pentru obtinerea acordului, iar la reconvocare a si fost votata aprobarea de montare de statii pe viitor.

Intre timp, fostul presedinte si comitetul executiv au demisionat si cei care au fost alesi sunt pusi in situatia de a rezolva aceasta situatie. A fost intrebata si primaria, dar senzatia este ca raspunsul a fost dat pentru o statie care ar deservi mai multi proprietari, nu doar unul singur.

Proprietarul care a instalat statia electrica a fost informat de raspunsul primariei, dar spune ca el ca nu a stiut despre toate aceste informatii, ca le-a solicitat de la asociatie si nu i s-ar fi dat toate detaliile. Mai mentioneaza ca lui i s-a oferit acordul de catre presedinte si administratie si ca daca i se spune sa modifice proiectul ca sa fie totul legal, el da in judecata asociatia pentru daune.

Apoi, alta situatie din bloc - sunt vecini care solicita instalarea de prize electrice, inteleg ca pentru acestea procesul nu ar fi atat de complicat. Pentru acestea ce ar fi nevoie?

Ne poate ghida cineva cum sa iesim din aceasta situatie si cum sa intram in legalitate in asa fel incat sa nu ne trezim ca asociatie cu o amenda? Sunt deja vecini care ameninta ca merg sa dea in judecata asociatia. Multumesc!