avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 520 soluții astăzi
Forum Activitate Ionescu Aandrei

Activitate Ionescu Aandrei



Livius Laslau a scris:

Bună seara!
Din punctul meu de vedere, ar trebui ca vânzătorul să își asume defectiunea, întrucat garanția pe care v-a acordat-o încalcă prevederile art. 9, alin. (5) din OUG 140/2021: 5) În cazul produselor de ocazie, consumatorul și vânzătorul pot conveni asupra unor condiții contractuale sau acorduri având o perioadă de răspundere contractuală sau un termen de prescripție mai scurtă decât cele prevăzute la alin. (1)-(4), cu condiția ca astfel de perioade ori termene mai scurte să aibă o durată de minimum un an de la data livrării bunului.
Vă recomand să luați legătura și cu ANPC-ul și să sesizați problema. Nu este exclusă și invocarea unui viciu ascuns.
Succes și numai de bine!


Mulțumesc mult pentru răspuns! Numai bine!


Livius Laslau a scris:

Bună seara!
Pentru un răspuns adecvat sunt necesare unele lămuriri:
1. Ce întelegeti prin dealer autorizat?
2. Aveți factura de achiziție?
3. Achiziția s-a efectuat pe persoană fizică sau juridică?
Astept cu interes răspunsul dvs


Bună ziua!
1. Firma-parc auto ce se ocupa cu vânzarea de mașini
2. Da, am factura
3. Pe persoană fizica

Mulțumesc!
Buna ziua! Pe data de 14.03.24 am cumpărat o mașina rulata de la un dealer autorizat. La achiziție, parte din negociere a fost oferirea unei garanții minime legale (30 zile sau 100km) pentru vânzarea la un preț mai mic. Ținând cont de starea buna în care se afla masina, carte service completa si istoric bun, am decis sa o achiziționez în aceste condiții. După 7 zile în care am condus mașina în condiții normale, aceasta s-a defectat în mers ( s-a spart diferențialul ). Am dus mașina pe platforma la service unde s-a făcut si constatarea. Costul reparației ar fi unul destul de mare - aproximativ 2000 euro cu diferntial sh sau 5-6000 euro cu piesa noua. Întrebarea mea este: Este dealerul responsabil sa efectueze reparația în acest caz ( chiar daca au trecut cei 100km din garanția minima)? Am contactat dealerul si mi-a dat de înțeles ca nu, dar s-a oferit sa mă ajute prin găsirea unei piese sh în olanda care ar costa 600 euro. Iar costul piesei, transportul si reparația ar urma sa le acopăr eu. In cazul în care acesta nu dorește sa acopere reparația, ce aș putea face din punct de vedere legal ? Mulțumesc !