Bună ziua,
Am cumpărat un apartament acum o lună. Gazul era încă pe numele fostului proprietar. Eu nu am apucat să închei contractul pe numele meu, iar între timp, fostul proprietar a mers la E.ON și a cerut rezilierea contractului. În urma cererii, furnizorul a venit și a scos contorul de gaz din apartament, fără să fiu anunțată sau notificată ca nou proprietar.
Menționez că fostul proprietar a făcut același demers și la Electrica, unde a vrut să rezilieze contractul și să scoată contorul de energie, dar cei de acolo nu i-au permis, pentru că au spus că apartamentul are un nou proprietar. Din acest motiv, consider că a fost cu rea intenție.
Întrebările mele sunt:
1. Era legal ca E.ON să scoată contorul de gaz fără să mă informeze, deși sunt noul proprietar?
2. Nu ar fi trebuit să fiu contactată pentru a semna un nou contract?
3. Există o perioadă legală în care contorul trebuie să rămână instalat după rezilierea contractului?
4. Cine suportă costurile pentru montarea unui nou contor – eu, E.ON sau fostul proprietar?
5. Pot solicita daune dacă am fost afectată (de exemplu, nu am avut apă caldă sau căldură)?