avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Activitate simona35

Activitate simona35

Multumesc. Aceasta este si părerea mea. Din păcate ceilalti membri ai comisiei apreciază că articolul 2, alin 6 din OG 57/2019 prevede că în cazul înlocuirii presedintelui titular , președintele supleant își va exercita mandatul pe perioada rămasă până la încetarea mandatului presedintelui titular, deoarece acesta nu a fost prezent absolut deloc în cadrul cercetării disciplinare până în acest moment (fiind în concediu medical). Nu știu cum să îi conving, având în vedere consecințele juridice ale constituirii gresite a comisiei de disciplină.
Buna ziua. Conform Anexei 7 din OG 57/2019, art.12.lit.b) mandatul președintelui comisiei de disciplină se suspendă pe perioada concediului medical , acesta fiind înlocuit cu membrul supleant corespunzator.
La întoarcerea din concediu medical președintele titular își reia calitatea de presedinte , raportat la alin.6 din art.12 sau presedintele supleant care a fost în comisie de la începutul cercetării disciplinare rămâne în continuare până la încheierea cercetării ?
Precizez că suntem în etapa de administrare a probelor.
Daca prin incheierea de sedinta, in mod eronat am fost decazuti din dreptul de a solicita probe, din cauza faptului că instanta a apreciat ca am depus intampinarea in afara termenului de 25 de zile, cum putem contesta acest lucru? Subliniez faptul că intampinarea a fost depusa in termenul legal, fiind comunicata initial gresit de instanta, catre altă instituție publică.
Fiind vorba de functionar public se va indica art. 367 din codul administrativ. Intrebarea mea este dacă putem trece ca temei de drept al deciziei de incetare a raportului de serviciu art. 56,alin.1, lit.c - Codul muncii coroborat cu art.517 , alin.2 din Codul administrativ sau facem trimitere si la 517 alin1, lit.d , in prezent suspendat.
Subliniez faptul ca functionarul public (femeie) si-a exprimat optiunea de mentinere a raportului de serviciu , dar nu a respectat termenul prevazut de art 517, de 2 luni (si nici cel de 30 de zile prevazut de art 56 alin1 lit.c ) . cererea de mentinere in functie fiind introdusa cu 15 zile inainte de îndeplinirea conditiilor de pensionare.
In decizia de incetare ar fi corect sa facem trimitere la art. 517, alin.2 ( in fapt tardivitatea este motivul pentrui care nu s-a aprobat cererea salariatei) , in conditiile in care incetarea are loc ca urmare a indeplinirii conditiilor cumulative de pensionare (art. 56,alin.1, lit.c).Sigur va fi contestată decizia si as vrea sa fie cat mai corect/legal intocmita.
Având în vedere că prin decizia Curtii Constituționale nr. 112/2021 s-a admis exceptia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.517 alin.1 ,lit d din OUG 57/2019 , sintagma ,, conditii de varstă standard” fiind suspendată de drept incepând cu 7 aprilie 2021, in cazul indeplinirii conditiilor de varstă si stagiu privind pensionarea prevăzute de anexa 5 din Legea 263/2010, ce temei legal aplicăm pentru încetarea raportului de munca in cazul functionarilor publici. Suspendam emiterea deciziilor de incetare de drept a raportului de munca sau aplicam dispozitiile din codul muncii?
Dacă funcționarul public (femeie) formuleaza cererea de continuare a activității după îndeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de vârstă cu nerespectarea termenului de 60 de zile, ii poate fi prelungit raportul de muncă?
Mai exact, aceasta trebuie sa iasa la pensie în data de 10 mai 2021 si a depus cererea de continuare in data de 20 aprilie 2021. Mă pune in dificultate faptul ca momentan art. 517, alin.1, pct.d din Codul administrativ este suspendat (pana in data de 22 mai 2021). Cu toate acestea, alin (2), care prevede termenul de formulare a cererii este in vigoare. Se poate considera acest articol temei legal pentru a respinge cererea ?
Mulțumesc. Într-adevăr termenul prevăzut de lege este de 2 luni . Cu alte cuvinte , dacă trebuie sa ies pe 9 iulie la pensie termenul limită până la care pot depune cererea de continuare a raportului de munca este 9 mai. Sper sa fi înteles corect.
Dacă cererea privind continuarea raportului de serviciu a fost formulată cu nerespectarea termenului de 60 de zile prevăzut de art.517, alin.2 din Codul administrativ, aceasta poate fi respinsa ca tardivă?
Când începe să curgă termenul în care poate fi depusa cererea , respectiv cel de 60 de zile înainte de îndeplinirea cumulativă a condițiilor de pensionare?
Buna ziua. In cazul unei actiuni prin care se solicita anularea unei hotarari a Consiliului National de Combatere a Discriminarii este obligatorie chemarea in judecata (ca pârât alături de CNCD ) a persoanei care a formulat petitia admisă de CNCD prin hotarăre? Sau ne putem îndrepta doar impotriva CNCD ca emitent al hotărârii a cărei anulare o solicităm?
Nu cred ca pot fi obligata sa dezbat succesiunea,care de altfel implica un cost financiar destul de ridicat, pentru ca un asigurator sa imi incheie o polita de asigurare.Si oricum este o aberatie ca un om decedat in 2007 sa poata incheia o polita in 2011.Eu am un formular de la primarie din care rezulta ca unicii mostenitori ai apartamentului suntem doar noi doi,ca descendenti ai defunctei.
Este o situatie particulara de aceea am si cerut ajutor, Normal ca daca am fi dezbatut mostenirea nu mai era mama proprietar si ar fi fost o situatie ideala .Multumesc oricum..............