avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general CONTABILITATE LA O MICROINTREPRINDERE
Discuție deschisă în Contabilitate în general

CONTABILITATE LA O MICROINTREPRINDERE

Puteti sa ma lamuriti
1. daca la microintreprindere cu un singur angajat, contabilitatea trebuie tinuta obligatoriu de un contabil (angajat sau cu contract de prestari servicii)? sau as putea tine evidenta actelor pe un program de contabilitate care imi scoate toate actele necesare pe baza fact si chitantelor pe care le am(care sunt putine)???
2. este obligatoriu ca la sf anului sa fac o expertiza contabila?

astept cu interes sfaturile voastre, va multumesc!!
Cel mai recent răspuns: lu_mar , utilizator 10:25, 20 Martie 2007
1. Nu a fost obligatoriu pana acum. Se putea face bilant si pe raspunderea administratorului. Ce va fi de acum incolo nu prea putem prevede. Inca nu stim exact ce ordine va da MFP.
Datorita legislatiei actuale, care este destul de "stufoasa" insa, este posibil a gresi sau a omite ceva si este suficient pentru a fi pasibil(a) de amenda, care are valoarea cea mai mica 250 lei.
Mergeti pe mfinante.ro. la programul de bilant al societatilor comerciale, studiati-l, impreuna cu anexele(10 la numar, care insotesc bilantul) ce se pot vizualiza in bara de meniu de la inceputul programului. Daca considerati ca va descurcati, este ok cu felicitari. Deasemenea puteti sa descarcati si celelalte declaratii(pensii, somaj, sanatate, ITM, registrul salariatilor, fise fiscale, cifra de afaceri, 010, 100, 205, OP/FV) etc. Studiati si puneti in balanta daca timpul si pregatirea profesionala, va permite, atunci renuntati la contabil.
2.Nu se face expertiza contabila
multumesc frumos pentru informatie, am sa studiez mai bine problema ;)
in ce priveste expertiza contabila - ma gindeam ca ar fi o metoda buna pt a verifica lucrarile contabilului. Daca pe parcursul anului a gresit ceva (ma gindesc la sume, cifre gresite ...etc), asa as putea vedea si eventual indrepta, ca atunci daca va veni vreun control totul sa fie ok.
O verificare nu strica, dar costa foarte mult pentru un an calendaristic si nu este 100% garantat ca organul de control nu gaseste motive de penalizare. Si o data gresala fiind facuta, chiar expertul contabil va fi nevoit sa va calculeaze majorari de intarziere.

Alte discuții în legătură

Ghid infiintare asociatii, fundatii, federatii Gabriela Mihai Gabriela Mihai Am gasit pe internet un astfel ghid realizat de Asociatia Altermedia. Cred ca este foarte folositor. Pentru cine este interesat dau ... (vezi toată discuția)
Am nevoie obligatoriu de contabil pt firma? nikylovesme nikylovesme Buna Ziua, Am o firma nou infiinta pentru un magazin online. Acum firma este neplatitoare de TVA si vreau sa incep activiatea asa pana o sa se miste treaba. ... (vezi toată discuția)
E nevoie de angajarea unui contabil? emilia73 emilia73 Societate comerciala fara activitate, fara angajati.Doar cu actele de consituire pana acum.Trebuie sa depuna acum, in aprilie declaratia 100 si declaratia ... (vezi toată discuția)