avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... facultatea se considera vechime?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

facultatea se considera vechime?

Buna ziua,
sunt inca studenta la zi la UPB si as vrea sa stiu daca pe perioada facultatii am fost angajata dar doar sezonier iar unde m-am angajat mi s-a spus la angajare ca voi semna un contract care va tine loc de carte de munca(Intr-un loc am semnat pe perioada nedeterminata si in alt loc pe perioada determinata).Este posibil asa ceva?In acest caz facultatea sa va adauga ca vechime?
Cel mai recent răspuns: Kazfer , utilizator 22:13, 2 Iulie 2015
se pare ca in caest caz nu!
facultatea se considera vechime doar daca ai absolvit cursuri de zi, cu examen de licenta luat/diploma de licenta.
anii asimilati stagiului de cotizare fara plata sunt (numeric) cati ai facut la facultate.
Facultatea nu este considerata vechime in munca , ci doar stagiu de cotizare asimilat pentu pensie in conditiile absolvirii acesteia , iar cursurile au fost facute la zi.

Daca in timpul facultatii ati fost angajata, atunci perioada care se va lua in calcul va fi cea in care ati avut c.i.m..
Baza legala aceea ce v-au spus colegii mei este data de Legea 19/2000 (actuala lege a pensiilor):
Art. 38 - (1) În sistemul public se asimilează stagiului de cotizare şi perioadele necontributive, denumite în continuare perioade asimilate, în care asiguratul:
...
b) a urmat cursurile de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora;
...
(2) Asiguraţii care au absolvit mai multe instituţii de învăţământ superior, conform prevederilor alin. (1) lit. b), beneficiază de asimilarea, ca stagiu de cotizare, a unei singure perioade de studii, la alegere.