avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Compensare in trei
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Compensare in trei

Buna ziua!
Ma intereseaza si pe mine cum pot face o compensare intre 3 societati. Ce documente? Exista ordin de compensare in trei? Daca da as dori si eu un model daca se poate ! roman_daniela2009@yahoo.com

Va multumesc anticipat!

O zi buna tuturor!
Cel mai recent răspuns: vidiva , utilizator 16:04, 14 Ianuarie 2011
Dati date mai concrete. Cum anume doriti compensarea?
Exemplu:
Puteti emite fila BO de la firma A catre firma B care la randul ei gireaza BO la firma C. La randul sau C gireaza catre firma A si s-a inchis cercul. Nu va mai trebuie ordin de compensare.
Ce parere aveti?
Sunt 3 societati :
A are datorie catre B, B are datorie catre C si C are datorie catre A.
Eu reprezint societatea A. Societatile B si C vor ordine de compensare nu vor cu bilet la ordin .
Ce pot sa fac? Exista ordin de compenssare intre 3 societati?
Va multumesc pentru raspuns!
Ultima modificare: Marți, 9 Noiembrie 2010
ContSters137674, utilizator
Nu exista ordin de compensare in trei .
Dar puteti face asa cum ati descris schema de mai sus , cate o compensare pentu fiecare pereche de datorii .
Se pot face compensari in trei.

Dvs. ,societatea A emiteti ordin de compensare catre societatea B ,cu suma datorata acesteia inscrisa pe ordin,iar societatea B emite ordin de compensare catre societatea C cu aceeasi suma ca si a Dvs. Societatea C,la randul ei emite ordin de compensare catre societatea Dvs,tot cu aceeasi suma.Carnetele cu formularele de Ordin de compensare se cumpara de la centrele autorizate .Se mai completeaza ,tot in trei un "proces verbal al sedintei de compensare ."Astfel se sting datoriile intre cele trei societati. Valoare maxima ce se poate compensa este de 10000 lei,sumele ce depasesc aceasta valoare se inregistreaza la I.M.I.

Iata mai jos actul normativ care reglementeaza compensarile.


HOTÃRÂRE Nr. 685 din 23 august 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie, şi a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice

Text în vigoare începând cu data de 26 noiembrie 1999
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICÃ NEAMŢ

Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 26 noiembrie 1999.

Act de bază
#B: Hotărârea Guvernului nr. 685/1999

Acte modificatoare
#M1: Hotărârea Guvernului nr. 804/1999
#M2: Hotărârea Guvernului nr. 981/1999

Modificările şi completările efectuate prin actele normative enumerate mai sus sunt scrise cu font italic. În faţa fiecărei modificări sau completări este indicat actul normativ care a efectuat modificarea sau completarea respectivă, în forma #M1, #M2 etc.

#CIN
NOTÃ:
În textul actualizat, toate sumele exprimate anterior în lei vechi au fost transformate în lei noi.

#B
În temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată,

Guvernul României hotărăşte:

ART. 1
Se aprobă Normele metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie, prevăzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobă Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, prevăzut în anexa nr. 2.
#M1
ART. 3
Începând cu data de 1 noiembrie 1999, se interzice utilizarea altor documente de compensare în afara celor prevăzute în regulamentul de compensare aprobat prin prezenta hotărâre.
De la aceeaşi dată, pentru facturi cu valori mai mari de 10 mii lei, compensarea datoriilor neplătite la termenele scadente se va realiza numai în conformitate cu prevederile regulamentului de compensare aprobat prin prezenta hotărâre, iar pentru suma reprezentând contravaloarea facturilor mai mici de 10 mii lei, inclusiv compensarea reciprocă între contribuabili, persoane juridice, se poate efectua şi în afara cadrului instituţional creat de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999, dar pe baza aceloraşi formulare.
#M2
Documentele de compensare, altele decât cele emise de serviciul de compensare şi neoperate până la data de 1 noiembrie 1999 vor fi finalizate până la data de 31 decembrie 1999 prin grija emitenţilor, dată după care îşi pierd valabilitatea.
#B
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 5
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 135/1998 privind aprobarea Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici din industrie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 163 din 23 aprilie 1998, şi Hotărârea Guvernului nr. 912/1998 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici la care statul este acţionar majoritar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 22 decembrie 1998.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie

ART. 1
Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului va gestiona unitar toate informaţiile primite de la contribuabili, persoane juridice.
ART. 2
(1) Contribuabilii, persoane juridice, sunt obligaţi să se conecteze prin INTERNET sau să folosească suportul magnetic (dischete) pentru a transmite în baza de date a Institutului de Management şi Informatică datele privind plăţile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10 mii lei. Pentru facturile care se încadrează în aceste condiţii se transmit următoarele informaţii:
a) codul fiscal al persoanei juridice raportoare;
b) codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare faţă de care raportorul are de plătit/încasat;
c) numărul şi data emiterii facturii de către persoana juridică creditoare/debitoare;
d) valoarea facturii care urmează să fie încasată de persoana juridică raportoare de la persoana juridică beneficiară;
e) valoarea facturii care urmează să fie plătită de persoana juridică raportoare persoanei juridice furnizoare.
Informaţiile prevăzute la art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 vor respecta aceleaşi condiţii (datorii mai vechi de 30 de zile şi mai mari de 10 mii lei).
Acestea sunt:
- volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanţatoare, inclusiv dobânzile aferente;
- volumul debitelor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, neachitate în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz;
- volumul creanţelor faţă de persoanele juridice, care se finanţează total sau parţial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agenţii economici, nerambursate la scadenţă.
(2) Datele prevăzute la alin. (1) vor fi comunicate, potrivit instrucţiunilor pentru transmiterea datelor, prevăzute în anexa nr. 1.1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ART. 3
Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului va acorda, la cerere, în mod gratuit, consultanţă asupra modului de creare şi de actualizare a fişierelor tip DBF prezentate la art. 2.
ART. 4
După introducerea în sistem a datelor prevăzute la art. 2 contribuabilii, persoane juridice, au obligaţia să le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operând modificările survenite.
ART. 5
Contribuabilii, persoane juridice, care nu înregistrează datorii sau creanţe mai vechi de 30 de zile şi care au o valoare mai mare de 10 mii lei (conform restricţiilor prevăzute la art. 2) nu sunt obligate să transmită informaţiile.
ART. 6
Contribuabilii, persoane juridice, care doresc să intre în sistemul de compensare pot transmite şi facturi mai noi de 30 de zile, cu valori mai mici de 10 mii lei/factură.

ANEXA 1.1

INSTRUCŢIUNI
pentru transmiterea datelor

Transmiterea datelor cu privire la datorii şi creanţe Institutului de Management şi Informatică se poate face în două moduri:
1. pe INTERNET;
2. pe suport magnetic (dischetă) sau fişier transmis prin e-mail.
1. Pe INTERNET
În această variantă persoanele juridice îşi gestionează în timp real propriile informaţii: se introduc date în baza de date I.M.I.; se fac modificări la nivel de factură; se obţin informaţii utile despre partenerii faţă de care au datorii sau creanţe.
Browserul utilizat trebuie să fie de tip:
Microsoft Internet Explorer - versiunea 4.x sau Nescape - versiunea 4.x.
Adresa pe INTERNET este următoarea: [ link extern ] .
Pentru securitatea datelor prezentate de persoanele juridice raportoare pe INTERNET, accesarea se va face prin intermediul unei parole acordate de către administratorul bazei de date a Institutului de Management şi Informatică, telefon 659.45.83.
2. Pe suport magnetic sau fişier e-mail
A. Structura fişierului tip DBF pentru transmiterea informaţiilor prevăzute la art. 2 lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 va fi următoarea:
- codul fiscal al punctului de raportare*) (fără R), NUMERIC (10);
- codul fiscal al persoanei juridice raportoare**), obligatoriu de completat (fără R), NUMERIC (10);
- codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare, faţă de care persoana juridică raportoare are de plătit sau de încasat, obligatoriu de completat (fără R), NUMERIC (10);
- numărul facturii, CHARACTER (10);
- data facturii (în format de dată calendaristică FOX sau DBASE), DATE;
- valoarea facturii ce urmează a fi încasată de persoana juridică raportoare de la persoana juridică debitoare, NUMERIC (15);
- valoarea facturii ce urmează a fi plătită de persoana juridică raportoare persoanei juridice creditoare, NUMERIC (15);
- un câmp MARCAJ, CHARACTER (1), care poate avea următoarele valori:
- blanc = adăugare factură
- M = modificare valoare
- S = ştergere factură.
Structura numelui fişierului transmis va fi următoarea:
- C
- numărul secvenţial al fişierului transmis (2 caractere)
- codul fiscal al persoanei juridice raportoare.
Exemplu: C01 cod fiscal.

B. Structura fişierului tip DBF pentru transmiterea informaţiilor prevăzute la art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 va fi următoarea:
- codul fiscal al punctului de raportare (fără R), NUMERIC (10);
- codul fiscal al persoanei juridice raportoare (fără R), obligatoriu de completat, NUMERIC (10);
- volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanţatoare, inclusiv dobânzile aferente, NUMERIC (16);
- volumul debitelor către bugetul de stat, neachitat în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz, NUMERIC (16);
- volumul debitelor către bugetele locale, neachitat în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz, NUMERIC (16);
- volumul debitelor către bugetul asigurărilor sociale de stat, neachitat în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz, NUMERIC (16);
- volumul debitelor către bugetele fondurilor speciale, neachitat în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz, NUMERIC (16);
- volumul creanţelor faţă de persoane juridice, care se finanţează total sau parţial de la bugetul de stat, NUMERIC (16);
- volumul creditelor comerciale acordate de agenţii economici, nerambursate la scadenţă, NUMERIC (16);
- un câmp marcaj, CHARACTER (1), care poate avea următoarele valori:
- blanc = adăugare
- M = modificare valori
- S = anularea valorilor raportate.
Structura numelui fişierului transmis va fi următoarea:
- B
- numărul secvenţial al fişierului transmis (2 caractere)
- codul fiscal al persoanei juridice raportoare.
Exemplu: B01 cod fiscal.
Dacă softul utilizat nu permite completarea celor 13 caractere, atunci se vor completa numai primele 8 caractere.
Fişierele de date descrise la pct. 2 lit. A şi B pot fi transmise la Institutul de Management şi Informatică în următoarele moduri:
a) prin e-mail la adresa: compensare@alfa.imi.ro;
b) pe dischetă prin poştă;
c) pe dischetă predată la sediul Institutului de Management şi Informatică.
Recomandăm ca transmiterea iniţială a datelor să se facă sub formă de fişiere prin e-mail, urmând ca actualizările să fie făcute prin lucru direct pe INTERNET.
------------
*) Punctul de raportare = locul de unde se transmite informaţia.
*) Persoana juridică raportoare = persoana juridică care transmite informaţia.

ANEXA 2

REGULAMENT DE COMPENSARE
a datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice

ART. 1
Obiectul regulamentului de compensare
Obiectul regulamentului de compensare îl constituie compensarea succesivă a obligaţiilor de plată reciproce dintre persoane juridice, pe bază de ordine de compensare.
ART. 2
Termenii utilizaţi
1. Compensare fără numerar - stingerea obligaţiilor de plată reciproce între două sau mai multe persoane juridice, până la concurenţa obligaţiei celei mai mici, prin ordine de compensare.
2. Compensare de mică valoare - anularea obligaţiilor de plată reciproce sub 10 mii lei.
3. Compensare succesivă închisă - modalitatea de stingere a obligaţiilor din operaţiuni economice care privesc perioada trecută şi care sting datoriile existente la un moment dat între părţi.
4. Compensare succesivă deschisă - modalitatea de stingere a obligaţiilor din operaţiuni economice între două sau mai multe persoane juridice pentru datorii certe existente, înregistrate în contabilitate, cu excepţia celor pentru care s-au introdus acţiuni la instanţele judecătoreşti.
5. Persoane juridice - agenţii economici organizaţi sub formă de societăţi comerciale, companii/societăţi naţionale, regii autonome, instituţii publice, unităţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi alţi contribuabili, persoane juridice.
6. Persoană juridică iniţiatoare - persoana juridică care solicită stingerea obligaţiilor reciproce prin intermediul unui act de compensare.
7. Persoana juridică destinatară - persoana juridică care acceptă compensarea unei creanţe prin datoria sa către iniţiator. Compensarea poate avea loc la nivelul cel mai mic al datoriilor şi creanţelor reciproce.
8. Serviciu de compensare - agentul de intermediere care primeşte, analizează şi negociază periodic, în prezenţa reprezentanţilor persoanelor juridice, compensarea obligaţiilor reciproce prin emiterea ordinelor de compensare.
9. Instrument de plată - ordinul de compensare emis de serviciul de compensare în baza procesului-verbal de compensare prin care clientul şi furnizorul îşi lichidează datoriile de valoare egală. Documentul este prezentat în anexa nr. 2.1.
10. Inspector de compensare - persoana care reprezintă persoana juridică ce solicită serviciului de compensare să îi presteze activităţi în vederea compensării.
Inspectorul de compensare este desemnat, pentru fiecare şedinţă, printr-o împuternicire acordată de persoanele care reprezintă persoana juridică. La fiecare şedinţă de compensare documentul de împuternicire se prezintă la serviciul de organizare a şedinţei de compensare. Documentul este prezentat în anexa nr. 2.2. Fiecare persoană juridică este responsabilă de editarea şi gestionarea formularelor respective, acestea având caracter de regim special.
11. Agent de compensare - persoana care reprezintă serviciul de compensare în şedinţele de compensare. Agentul de compensare conduce şedinţa de compensare pentru circuitele pentru care a fost desemnat de conducătorul serviciului de compensare.
12. Ziua de compensare - ziua lucrătoare în care se desfăşoară şedinţa de compensare.
ART. 3
Serviciul de compensare - organizare şi atribuţii
Serviciul de compensare funcţionează în cadrul Institutului de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului, având următoarele compartimente:
- compartimentul de analiză şi identificare a circuitelor de compensare pe baza informaţiilor transmise de persoanele juridice;
- compartimentul de organizare a şedinţelor de compensare, care primeşte, înregistrează, prezintă circuitele de compensare, întocmeşte procesele-verbale de şedinţă şi transmite hotărârile pentru emiterea ordinelor de compensare;
- compartimentul de decontări, care emite ordine de compensare, ţine evidenţa lor şi soluţionează litigiile.
ART. 4
Obiectul compensării succesive a plăţilor între agenţii economici pe baza ordinelor de compensare
Obiectul compensării succesive îl constituie stingerea datoriilor, cu creanţele reflectate în contabilitatea persoanelor juridice pe baza ordinelor de compensare.
ART. 5
Circuitele, termenele şi intervalele obligatorii ale plăţilor prin compensare
Persoana juridică iniţiatoare devine persoana juridică destinatară în momentul în care au fost emise şi primite ordinele de compensare (instrumentele de plată) în numele persoanelor juridice dintr-un lanţ de compensare, negociate în cadrul şedinţei care se consemnează în procesul-verbal de compensare, model prezentat în anexa nr. 2.3.
Data efectuării stingerii datoriilor şi a creanţelor este cea a ordinului de compensare şi se operează în toate documentele iniţiale (proces-verbal şi ordin de compensare).
ART. 6
ªedinţa de compensare
ªedinţa de compensare se organizează în termen de 3 zile de la momentul identificării circuitului de compensare, de regulă în zilele de marţi, miercuri şi joi.
ªedinţa se organizează la sediul Ministerului Industriei şi Comerţului.
ªedinţa zilnică se încheie prin consemnarea în procesul-verbal (anexa nr. 2.3) a denumirii persoanelor juridice şi a sumelor angajate în compensare, care se semnează de către reprezentanţii acestora şi de către agentul de compensare desemnat de Serviciul de compensare pentru fiecare circuit, iar pe baza anexei se întocmesc ordinele de compensare conform modelului prezentat în anexa nr. 2.1, remise într-un exemplar fiecărei persoane juridice, consemnându-se suma compensată cu fiecare persoană juridică.
În borderoul pentru decontările făcute prin ordinul de compensare de pe versoul formularului prezentat în anexa nr. 2.1 se consemnează situaţia documentelor primare cuprinse în suma compensată pentru fiecare persoană juridică.
ART. 7
Orarul şedinţelor de compensare
Orarul şedinţelor de compensare se stabileşte între orele 8,30 - 16,00, cuprinzând patru părţi:
Partea I - prezentarea şi înscrierea documentelor de acreditare a inspectorilor de compensare, reprezentanţi ai persoanelor juridice conform modelului prezentat în anexa nr. 2.2.
Partea a II-a - în care Compartimentul de analiză şi identificare circuite de compensare prezintă inspectorilor de compensare, reprezentanţi ai persoanelor juridice, propunerile circuitelor de compensare închise, identificate.
Partea a III-a - în care Compartimentul de organizare a compensării întocmeşte procesul-verbal de şedinţă pentru fiecare circuit de compensare închis, în prezenţa şi sub semnătura inspectorilor de compensare acreditaţi şi cu ştampila acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.3.
Partea a IV-a - în care Compartimentul decontări emite ordine de compensare şi înregistrează procesele-verbale de compensare. Ordinele de compensare poartă semnăturile emitentului şi ale inspectorilor de compensare, reprezentanţi ai persoanei juridice iniţiatoare şi destinatare. De asemenea, borderoul facturilor în baza cărora s-a stabilit valoarea de compensare va fi semnat de cei doi inspectori de compensare.
ART. 8
Evidenţa operaţiunilor de compensare
În cadrul Serviciului de compensare se deschide Registrul de evidenţă a operaţiunilor de compensări prezentat în modelul din anexa nr. 2.4 în care se înscriu, în ordine cronologică:
- data efectuării compensării;
- procesele-verbale de şedinţă în care sunt înscrise persoanele juridice intrate în compensare şi suma compensată, pe fiecare relaţie;
- evidenţa ordinelor de compensare, cu numărul şi valoarea lor, eliberate fiecărei persoane juridice.
ART. 9
Organizarea Serviciului de compensare
Structura organizatorică va fi încorporată în Institutul de Management şi Informatică în cadrul numărului de personal aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, cu modificările ulterioare.
Serviciul de compensare va funcţiona experimental pentru o perioadă de 4 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, fără a percepe comision pentru operaţiunile de compensare intermediate.
Documentele necesare funcţionării Serviciului de compensare, în perioada experimentală, vor fi asigurate de către fiecare persoană juridică participantă, conform înţelegerii cu colectivul de conducere al acestuia.
Toate datele furnizate de persoanele juridice trebuie să fie corecte, în caz contrar atrăgând răspunderea civilă şi penală potrivit legii.
Toate compensările intermediate conform prezentului regulament sunt legal efectuate.
ART. 10
Soluţionarea litigiilor, corectarea erorilor
Litigiile se soluţionează în zilele programate pentru desfăşurarea şedinţelor de compensare de către inspectorii de compensare care reprezintă unităţile în litigii; se încheie un proces-verbal în care se prevăd măsurile care trebuie luate de către părţi.
Erorile vor fi soluţionate la cererea persoanei juridice în cauză prin analiza naturii erorii şi a efectelor financiare pentru petent. În cazul în care părţile nu cad de acord asupra modului de compensare a obligaţiilor de plată, compensarea nu operează.
Dacă eroarea afectează mai multe persoane juridice, Serviciul de compensare va transmite tuturor celor în cauză corecţiile ce urmează să fie făcute, astfel:
- pentru documente greşit redactate (cifre greşite), documentul se va prezenta în original, pentru anulare, emiţându-se un alt ordin de compensare corect;
- pentru înscrierea greşită a denumirii persoanei juridice cu care s-a făcut compensarea, ordinul de compensare respectiv va fi anulat, fiind emis un alt ordin de compensare corect.
Documentele înlocuitoare operează de la aceeaşi dată cu cea a documentelor emise iniţial;
- documentele emise pentru corectare se înscriu într-un registru special de către agentul de compensare, semnat de Serviciul de compensare, pentru rezolvarea litigiului şi de către cei doi sau mai mulţi agenţi de compensare afectaţi. Registrul de erori de compensare este prezentat în anexa nr. 2.5.
ART. 11
Regimul ordinelor de compensare
Ordinele de compensare au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenţa lor este strictă. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate şi degradate se distrug de o comisie desemnată special de către conducătorul Serviciului de compensare pentru aceasta, întocmindu-se un proces-verbal.
Ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezintă document justificativ de înregistrare în contabilitate a stingerii creanţelor şi a datoriilor care au făcut obiectul compensării. Ordinul de compensare se anexează la nota contabilă.
ART. 12
Anexele nr. 2.1. - 2.5. fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA 2.1.

ORDIN DE COMPENSARE

Seria A Nr. ............ din data de ........../......../.......... pentru suma de: ..................
Agentul economic iniţiator ................................................
Agentul economic destinatar ...............................................

SERVICIUL DE COMPENSARE
AGENTUL DE COMPENSARE

OPERAŢIUNEA DE COMPENSARE
ORDIN DE COMPENSARE

Seria A Nr. ............ din data de ........../......../.......... pentru suma de: ..................
_________________________________________
AGENTUL ECONOMIC INIŢIATOR | |
| |
Semnătura şi ştampila |_________________________________________|
_________________________________________
AGENTUL ECONOMIC DESTINATAR | |
| |
Semnătura şi ştampila |_________________________________________|

ATENŢIE!
Nu se decontează prin bancă.
Nu se schimbă contra numerar.
Nu se admit ştersături, corecturi, modificări.
Priveşte numai obligaţii certe (fără dobânzi şi penalităţi).
Circulă numai în original.
Diminuarea obligaţiilor se face la data înscrisă pe ordinul de compensare.

NOTÃ:
Pe verso se trec elementele de identificare ale facturilor care fac obiectul compensării.

SERVICIUL DE COMPENSARE
AGENTUL DE COMPENSARE

OPERAŢIUNEA DE COMPENSARE
Borderoul datoriilor stinse pentru justificarea prin ordinul de compensare

Seria A Nr. ............ din data de ........../......../..........
_________________________________________________________________________
Numărul Data emiterii Valoarea facturată Valoarea compensată
facturii facturii
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
TOTAL: X
_________________________________________________________________________

Inspector de compensare Inspector de compensare
destinatar, iniţiator,
............................. .............................

ANEXA 2.2.

Instituţia Seria/nr. Instituţia Seria Nr.
(societatea, regia) (societatea, regia)
................... ...................

ÎMPUTERNICIRE ÎMPUTERNICIRE

Serviciul de compensare ....... Către Serviciul de compensare .............
str. ....... nr. .............. str. ....... nr. ..........................
sectorul ...................... sectorul ......... localitatea .......... .
localitatea ................... Subsemnaţii ..............................,
INSPECTOR DE COMPENSARE director general/director, şi ............,
PENTRU ªEDINŢA DIN DATA ....... director economic/contabil-şef,
Numele ........................ împuternicim ca inspector de compensare
Funcţia ....................... pe domnul/doamna ..................., având
funcţia ................... şi telefonul la
serviciu ...................., legitimat(ă)
cu Buletinul de identitate/Paşaportul
seria ................ nr. ...............,
domiciliat(ă) în localitatea ..............
str. .........................., nr. .....,
Director general/director, bl. ....... sc. .......... ap. ...........,
............................. telefonul de la domiciliu ................,
(semnătura) să reprezinte societatea la şedinţa de
compensare din data de ....................

Director economic/contabil-şef, Director Director
............................... general/director, economic/contabil-şef,
(semnătura) ................. ......................
(semnătura şi (semnătura şi
ştampila) ştampila)

ANEXA 2.3.

Emitent: SERVICIUL DE COMPENSARE: .......

PROCES-VERBAL AL ªEDINŢEI NR. ... ... ... ...
Lista cuprinzând persoanele juridice care intră în compensare din grupa nr. din data: ......./........./......

Valoarea maximă ce poate fi compensată: ................
Valoarea compensată: ...................................
_____________________________________________________________________________
Codul Denumirea Numele şi prenumele Semnătura ªtampila Seria şi numărul
fiscal agentului reprezentantului, ordinului de
funcţia compensare
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

Serviciul de compensare

Agentul de compensare,
...................

ANEXA 2.4.

REGISTRUL DE EVIDENŢÃ A OPERAŢIUNILOR DE COMPENSÃRI

Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Data efectuării compensării
B - Locul compensării
C - Numărul procesului-verbal de compensare
D - Numărul persoanelor juridice care au intrat în compensare
E - Valoarea compensată
F - Numărul ordinelor emise pentru realizarea compensării
G - Responsabilul Serviciului de compensare
______________________________________________________________
| | | | | | | G |
| | | | | | |__________________________|
| A | B | C | D | E | F | Numele | Semnătura |
| | | | | | | şi prenumele | |
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______________|___________|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______________|___________|

ANEXA 2.5.

REGISTRUL
de erori de compensare
__________________________________________________________________________
| | Numărul |Emitentul |Persoanele | Suma de |Cauza | Modul de |
| Nr.| şi data |ordinului | juridice |compensare|erorii| soluţionare |
|crt.| ordinului| de |cuprinse în| | |_________________|
| | de |compensare|operaţiunea| | |Anulare| Emitere |
| |compensare| | de | | | nr. |ordin nou|
| | | |compensare | | |decizie| nr. ... |
|____|__________|__________|___________|__________|______|_______|_________|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|____|__________|__________|___________|__________|______|_______|_________|

---------------

Va multumesc frumos pentru raspuns!

O seara buna va doresc!

Alte discuții în legătură

Compensare facturi catalina16 catalina16 Buna ziua, Am si eu o problema si va rog frumos sa ma ajutati. Am de facut o compensare cu un furnizor pentru o factura mai mare de 10000 lei si cu o scadenta ... (vezi toată discuția)
Compensare datorii intre 2 societati expro expro daca 2 societati comerciale au una catre alta datorii cum se pot stinge acestea ? prin compensare ? daca da ce formulare se utilizeaza si de unde se ... (vezi toată discuția)
Ordine de compensare Flori David Flori David Este obligatoriu ca pentru o compensare intre 2 firme, ambele sa initieze ordine de compensare? Daca initiaza doar o societate si se mentioneaza pe verso atat ... (vezi toată discuția)