Flaubert beneficia de drept de autor pe textul lui Madame Bovary, dar nu pe ideea unei eroine tragice care urmeaza sa se omoare, altfel n-ar mai fi fost scrisa Anna Karenina lui Tolstoi :) Cam aceasta comparatie mi se pare adecvata ce puteti proteja si ce nu: dreptul de autor protejeaza creatia intelectuala (artistica, expresiva, stiintifica), adica
implementarea creativa, nu solutiile sau ideile de imbunatatire a activitatii.
Pentru acelea, aveti nevoie de brevet de inventie / patent, dar pentru asa ceva nu vi se pot elibera. Prin urmare, nu puteti proteja:
- originalitatea in organizarea/desfasurarea unor activitati sociale
- structurarea interioara a unei reviste (cum este impartita in capitole)
- orice alta idee de "cum facem lucrurile", daca nu are aplicatii industriale / practice (desi discutia aici este foarte lunga).
Puteti inregistra o marca la OSIM pentru a nu vi se copia numele identificator al produselor / serviciilor in nicio activitate apropiata, si cat mai multe alte elemente identificatoare din cadrul ideii. De exemplu domnul de aici dorea sa protejeze o idee de emisiune TV (care nu se poate proteja direct), asa ca a inregistrat numele emisiunii, a scris un scenariu detaliat, a inregistrat mai multe detalii si modele.
www.avocatnet.ro/content/for...
Si tot nu are vreo garantie ca inlocuind aceste elemente, ideea fundamentala nu va fi replicata, pentru ca ideile nu se pot proteja. Sper ca ati inteles.