avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... salariu rezident
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

salariu rezident

Buna ziua! In cele ce urmeaza o sa fiu foarte scurt. Sunt medic rezident si preparator universitar la facultatea de medicina.

Am sustinut rezidentiatul in sesiunea din 2007 si am ales rezidentiatul in ortopedie. Ulterior am fost acceptat, in urma unui alt examen, ca preparator universitar ortopedie. Pana in anul 2009, am fost nevoit sa accept primirea unui singur salariu, cel din invatamant, deoarece legea specifica acest lucru.(ca nu pot sa primesc decat un singur salariu)( conform Lege nr. 179/2008 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea si finantarea rezidentiatului, punctul 3)

Conform ordonatei 18/ 2009 art 5 alin 1, acest lucru nu mai este specificat, si anume ca trebuie sa fi renumerat NUMAI ca si preparator. Ca urmare, stiu un caz concret al unui coleg care a dat examenul de rezidentiat in sesiunea 2009, este si preparator, si primeste salariu si ca rezident si ca preparator.

' Constitutia Romaniei interzice retroactivitatea unei legi, impunind ca legile si celelalte acte normative sa aiba efecte numai pentru viitor (cu exceptia legii penale mai favorabile). O lege este retroactiva daca se aplica unor fapte din trecut. In cazul unor contracte care si-au epuizat efectele deja cand o lege noua va fi intrat in vigoare, a le aplica legea noua ar insemna retroactivitate. Daca insa efectele acestor contracte se intind dincolo de momentul intrarii in vigoare a legii noi, aceste efecte contemporane vor fi reglate de noua lege, cele deja epuizate ramanind reglementate de legea veche.'