avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Autorizatii SRL
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Autorizatii SRL

In cazul unui SRL cu 4 angajati, obiect de activitate serivicii audit fiannciar, inregistrata la ONRC, si CIM-uri inregistrate la ITM, autorizata CAFR.
Ce autorizatii de functionare mai sunt necesare??
- de la Camera de Munca mai trebuie ceva special???
- autorizatie sanitara??
Plus, este nevoie de medic medicina muncii, inspector protectia muncii???

#-o
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Marius DAMIAN , Avocat 19:30, 26 Martie 2008
Induceti in eroare..la ce va trebuie protecta muncii daca Dvs. efectuati servicii de audit, nu productie?!
Poate ne spuneti si noua exact ce va apasa...
Ultima modificare: Luni, 24 Martie 2008
Radu Popescu, Avocat
la infiintarea unei firme automat se obtin avize de la ITM si de alte cateva institutii pe care le-ati bifat cu siguranta....
Pentru alte persoane juridicecare doresc autorizarea de functionare din punct de vedere al protectiei muncii ,prin ITM, aceasta se face pe baza unui dosar care sa cuprinda :
a) cerere de acordare a autorizatiei
b) copii de pe actele de înfiintare;
c) declaratia pe propria raspundere privind respectarea legislatiei de protectia muncii;
d) copii de pe certificatele de conformitate ale echipamentelor tehnice folosite în zone cu pericol de explozie (dupa caz);
e) dovada achitarii taxei pentru autorizare:
De la infiintare, puteti sa va desfasurati activitatea pe baza declaratiilor pe proprie raspundere pe care le-ati dat la ORC precum ca indepliniti toate conditiile din punct de vedere sanitar, protectia mediului, protectia muncii, PSI etc.
Aceste declaratii sunt trimise de ORC catre toate institutiile de resort, care, dupa ce verifica obiectul de activitate al firmei dv. si vad ca acesta se supune autorizarii, va trimit o hartie prin care va comunica acest lucru si va da un termen in care sa va prezentati la ei pentru obtinerea autorizarii. Daca ati infiintat firma in urma cu cel putin 6 luni si nu ati primit nici o hartie de la ei, fiti pe pace... nici nu o sa primiti. Deci, sunteti in legalitate.
Referitor la medicul de medicina muncii si inspectorul de protectia muncii, aici lucrurile sunt mai complicate (putin, doar):
La angajare, fiecarui salariat trebuie sa i se intocmeasca o fisa de aptitudini, prin care se evalueaza locul sau de munca. Cu aceasta fisa de aptitudini, care este anexa la Fisele de instruire pe linie ssm si situatii de urgenta, salariatul tb. sa mearga la medicul de medicina muncii care ii face examenul medical la angajare si pune viza pe fisa de aptitudini.
Iar asta e inceputul... pentru ca, pe linie de protectia muncii, tot mai trebuie o groaza de lucruri de facut, chiar daca faci audit sau productie.
Sunt multe de explicat pe linie de protectia muncii... Sunati-ma, daca doriti, si va spun pe larg 0731-212913 Damian
stacta a scris:

De la infiintare, puteti sa va desfasurati activitatea pe baza declaratiilor pe proprie raspundere pe care le-ati dat la ORC precum ca indepliniti toate conditiile din punct de vedere sanitar, protectia mediului, protectia muncii, PSI etc.
Aceste declaratii sunt trimise de ORC catre toate institutiile de resort, care, dupa ce verifica obiectul de activitate al firmei dv. si vad ca acesta se supune autorizarii, va trimit o hartie prin care va comunica acest lucru si va da un termen in care sa va prezentati la ei pentru obtinerea autorizarii. Daca ati infiintat firma in urma cu cel putin 6 luni si nu ati primit nici o hartie de la ei, fiti pe pace... nici nu o sa primiti. Deci, sunteti in legalitate.
Referitor la medicul de medicina muncii si inspectorul de protectia muncii, aici lucrurile sunt mai complicate (putin, doar):
La angajare, fiecarui salariat trebuie sa i se intocmeasca o fisa de aptitudini, prin care se evalueaza locul sau de munca. Cu aceasta fisa de aptitudini, care este anexa la Fisele de instruire pe linie ssm si situatii de urgenta, salariatul tb. sa mearga la medicul de medicina muncii care ii face examenul medical la angajare si pune viza pe fisa de aptitudini.
Iar asta e inceputul... pentru ca, pe linie de protectia muncii, tot mai trebuie o groaza de lucruri de facut, chiar daca faci audit sau productie.
Sunt multe de explicat pe linie de protectia muncii... Sunati-ma, daca doriti, si va spun pe larg 0731-212913 Damian


Corect! Si adaug:orice societate trebuie sa aiba o persoana desemnata care sa se ocupe / sa raspunda de protectia muncii in firma si un contract cu un medic de medicina muncii.
Trebuie sa aveti si un Regulament Intern (chiar si daca ati avea un singur angajat).

Alte discuții în legătură

Este obligatoriu contract pentru medicina muncii??? Anamaria1313 Anamaria1313 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati, intampin urmatoarea situatie, eu ii spun sefului meu ca este obligatoriu sa incheiem un contract cu o firma care efectueaza ... (vezi toată discuția)
Protectia muncii + medicina muncii tiroid tiroid Buna ziua, Am infiintat un punct de lucru intr-o cladire de birouri cu 4 etaje si 20 biouri de 30-40mp pe etaj. Cladirea are hidranti, extinctoare si ... (vezi toată discuția)