avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 680 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cumul pensie de urmas - salariu
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cumul pensie de urmas - salariu

Buna!

Am o problema. Tatal meu a murit si primesc o pensie de urmas in valoare de 350 de lei. In momentul de fata sunt student in anul I (deci indeplinesc toate conditiile pentru a primi in continuare pensia), dar recent am gasit o oferta de job part time care m-ar interesa. Imi e teama insa ca imi voi pierde pensia de urmas daca ma voi angaja. Angajatorul mi-a spus ca nu mi se va face carte de munca, ci va fi doar un contract pe o perioada de un an. Este posibil sa muncesc legal doar cu acel contract? Sub forma aceasta, voi aparea in evidentele casei de pensii sau ale fiscului? Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplinesc pentru a putea cumula pensia cu un salariu?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 05:18, 13 Mai 2011
cand obtii un alt venit pierzi pensia de urmas
Pe ce va bazati cand spuneti asta?
livia.mazare a scris:
cand obtii un alt venit pierzi pensia de urmas

Nu mai exista prevedere legala in acest sens, Legea nr. 19/2000 a fost abrogata.


@Ovidiu91

Potrivit art. 118 din Legea nr. 263/2010, in vigoare de la 1 ianuarie 2011, puteti sa cumulati pensia de urmas cu veniturile provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie. Situatiile pentru care asigurarea este obligatorie sunt prevazute la art. 6 din Legea nr. 263/2010.

Carnet de munca nu mai face nimeni, Decretul 92/1976 a fost abrogat.

Art. 118. – (1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limită de vârstă;
b) nevăzătorii;