Detin din 2004 un service gsm. La domeniul de activitate eu figurez ca " prestator de servicii" - " reparatii de articole personale si uz gospodaresc ". As dori sa va intreb cat timp sunt obligat sa pastrez in service un telefon mobil pe care clientul meu l-a adus la reparat si pe care nu mai vine sa il ridice reparat/nereparat. Dupa cat timp am dreptul de a cere taxa de inmagazinare si ce valoare are, de vreme ce eu stau cu piesele blocate il el si nu imi pot recupera banii investiti.
Eu ofer tuturor clientilor mei un bon de intrare in service, pe baza caruia au dreptul de a ridica tel, iar in caz de pierdere pot prezenta buletinul. Am ajuns in situatia de a avea telefoane neridicate si de 5 ani.
Ma gandeam sa realizez un altfel de bon, in doua exemplare ( unul sa ramana la mine, altul la client ), in care sa specific acest termen si pe care sa il semneze cand lasa tel in service. Eu i pun sa semneze pe condica mea de receptie doar atunci cand ridica tel din service, nu si cand il lasa.
Din cate am mai discutat cu alti colegi de breasla, am inteles ca dupa 3 luni as putea percepe taxa, iar dupa 1 an l-as putea considera abandonat. Eu nu pot lua de la clientii mei adresa - pentru a le trimite instiintare, deoarece sunt multi care nu vor sa isi lase nici macar numele real, iar apoi se trezesc dupa 3 ani ca au lasat telefonul aici, nu mai au nici bonul, nu mai stiu nici modelul telefonului, iar eu trebuie sa caut in mormane de caiete sa imi dau seama care e.
Va multumesc!