avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Documente necesare functionare Intreprindere ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Documente necesare functionare Intreprindere Individuala -service calculatoare si Gsm

Care sunt documentele contabile obligatorii ce trebuie intocmite de o Intreprindere Individuala -service calculatoare si telefoane,neplatitoare de TVA,fara angajati .Momentan detin Registru de incasari si plati,registru inventar, Registru Unic,Casa de marcat.
1-Intentionez sa achizitionez componente, ca piese de schimb , dar si spre vanzare.Cum le inregistrez, intr-un NIR, apoi tin evidenta intr-un registru de gestiune periodic?
2-Exista posibilitatea de a achizitiona de la persoane fizice telefoane defecte,calculatoare pe care ulterior le pot repara si apoi vinde.Cum le pot inregistra?Un borderou de achizitii este suficient ?
3-Pentru a primi obiecte in regim de consignatie ce acte trebuie intocmite?
Multumesc mult pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: Dl_Sandu , utilizator 22:18, 1 Ianuarie 2012
Vanzarea in regim de consignatie treb sa aveti incheiat un contract de consignatie in care sa se faca o mentiune prin care bunurile date de deponent pot fi vandute ,sa se mentioneze pretul pe care il pretinde si cum se va face plata.
Unitatea dvs intocmeste "bonul de primire in consignatie"in 2 ex.unde mentionati -den bun,pret solicitat,comisionul pe care il percepeti
.Cind incheiati acest contract ii solicitati persoanei ce va adus bunul sa declare daca acest bun a fost cumparat in scopul revanzarii sau e un bun personal si ii solicitati o "Declaratie pe propie raspundere" daca bunul este personal nu ii retineti impozit de 10% respectiv 16 % daca este pentru revanzare da ii veti retine.

Un exemplar al bonului de primire in consignatie il dati deponentului iar pe baza ex dvs inreg intrarea in gest.extracontabil in D cont 8033.

Bunul il vindeti unui client ,evidentiati in casa de marcat bonul fiscal pretul de vanz cu amanuntul.
Faceti o lista cu bunurile vandute iar pe baza bon fiscal inreg 5311=707
Dupa ac op.faceti inreg in C cont 8033 cu val la care l-ati achizitionat si concomitent il inregistrati in gestiune 371=462 val conf contract si 371=378 cu val adaos(comisionul dvs) automat veti descarca si gestiunea pt ca bunul a fost vandut 607=371 si 378=371.

Pentru ca ati vandut bunul va trebui sa-i achitati personei respective valoarea lui, doar ca inainte de acest lucru ii veti retine prin stopaj la sursa impozit fie de 10% fie de 16% cum ati stabilit in contract ul de consignatie daca este cazul 462=446
.Acest impozit se vireaza staului si intocmiti D100 pina la 25 ale lunii urmatoare celei in care ati retinut impozitul.
Sunteti obligat sa ii emiteti celui care va dat bunul spre vanzare un document care sa aibe un numar de ordine si o data unde sa mentionati:-denumirea partilor-persoana si societatea
-data cind ati vandut bunul
-cum se numesc bunurile ,cantitatea si alte elemnte de indentificare necesare.
Ii platiti 462=5311 bunul- impozitul
virati impozitul 446=5121

Multumesc mult pentru raspuns, insa dupa cate am inteles contabilitatea o pot tine in partida simpla fiind ,,Intreprindere individuala",nu detin un program de contabilitate , nu am studii in acest sens, as fi dorit un raspuns privind registrele si formularele obligatorii in activitatile mentionate in mesajul anterior.
Cititi ORD 1040/2004 in sectiunea a IV a- veti gasi tot ce va intereseaza
A. Nomenclatorul registrelor si formularelor financiar-contabile
------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Denumirea formularului Cod

------------------------------------------------------------------------------
1. Registrul-jurnal de încasări si plati 14-1-1/b
------------------------------------------------------------------------------
2. Registrul-inventar 14-1-2/a
------------------------------------------------------------------------------
3. Fisa mijlocului fix 14-2-2/a
------------------------------------------------------------------------------
4. Bon de consum 14-3-4A
------------------------------------------------------------------------------
5. Fisa de magazie 14-3-8
------------------------------------------------------------------------------
6. Lista de inventariere 14-3-12
------------------------------------------------------------------------------
7. Lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) 14-3-12/a
------------------------------------------------------------------------------
8. Chitanta pentru operatiuni în valuta 14-4-1/a
------------------------------------------------------------------------------
9. Registru de casa (în valuta) 14-4-7/cA
------------------------------------------------------------------------------
10. Borderou de achizitie 14-4-13
------------------------------------------------------------------------------
11. Borderou de achizitie 14-4-13/b
------------------------------------------------------------------------------
12. Stat de salarii 14-5-1/c
------------------------------------------------------------------------------
13. Jurnal privind operatiuni diverse (pentru ...........) 14-6-17/c
------------------------------------------------------------------------------
14. Fisa pentru operatiuni diverse (pentru ..............) 14-6-22/b
------------------------------------------------------------------------------
15. Document cumulativ 14-6-24
----------------------------------------------------------------------------
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Noiembrie 2011
Carmen Jurubita, Contabil
Mutumesc pentru recomandarile date, am studiat aceste reguli privind contabilitatea in partida simpla, insa nu as vrea sa gresesc.Va rog sa-mi raspundeti daca procedez corect:
1- primesc diferite marfuri(piese schimb), intocmesc nir, apoi il inregistrez in registru de gestiune periodic. In momentul vanzarii fac totalul marfurilor din Z-tul de la casa de marcat(care cuprinde si valoarea manoperei) si trec valoarea marfurilor pe iesiri.
2- pot achizitiona diferite obiecte pe baza de borderou de achizitie pe care sa le revand apoi?
Va rog un raspuns,cum pot achizitiona diferite obiecte de la persoane fizice (laptopuri telefoane ,etc )pe care ulterior sa le pot vinde cu adaos?

Alte discuții în legătură

Impozit pe veniturile obtinute in regim de consignatie ledonanabitir ledonanabitir Buna ziua! Am o nelamurire in legatura cu impozitul de10% ce se retine la valoarea marfurilor depuse in consignatie. -In cazul in care deponentul este ... (vezi toată discuția)
Marfuri in custodie taie taie Buna ziua, Am primit marfuri in custodie de la o societate comerciala platitoare de TVA si as vrea sa stiu care sunt inregistrarile contabile. Pentru ... (vezi toată discuția)
Contabilitate marfuri in consignatie taie taie Buna, Va rog sa ma ajutati intr-o problema: cum se inregistreaza in contabiliate marfurile care se vand in regim de consignatie, atat la consignant cat si ... (vezi toată discuția)