avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 610 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Vreau sa vand programe facute de mine
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Vreau sa vand programe facute de mine

Buna. Sunt un programator din Romania si as dorii sa imi vand produsele pe internet. As avea nevoie de niste informatii daca ma poate ajuta cineva. Am fost la mai multi avocati si juristi dar nimeni nu mi-a putut da un raspuns concret ce si cum trebuie sa fac sa fie legal.
Situatia este in felul urmator.
-Eu creez un program pe care vreau sa il vand pe internet.
-Targetul de vanzare este fi in SUA si alte tari straine.
-Procesorul de plata ar fi serviciul Paypal(valuta lor este in EURO si USD)

Intrebarea mea este ce trebuie sa fac sa fiu 100% in legalitate.
Ultima modificare: Luni, 5 Decembrie 2011
Lorant, utilizator
Cel mai recent răspuns: Lilicaa , utilizator 16:19, 6 Ianuarie 2012
1.va trebuie drepturi de autor in primul rand, dupa verificarea lor (sa nu fie copiate)
2. trebuie sa fiti pfa sau srl
3. instalarea seviciului paypal
Referitor la inregistrarea programelor informatice vezi Ordonanţă nr. 25 (r1) din 26/01/2006.

Pentru o astfel de activitate cel mai bine se preteaza PFA-ul; in principiu poti proceda cam asa: vei emite factura clientilor pentru programele vandute, iar evidenta incasarilor o vei tine pe baza extraselor contului in care versi banii din paypall. In ceea ce priveste regimul TVA trebuie sa te documentezi putin si sa vezi ce iti este mai rentabil (Codul fiscal - Titlul 6).
@annajanette:
stiu ca trebuie sa imi inregistrez produsul la ORDA, iar daca asa usor ar fi cu PFA si SRL nu as mai intreba prin alte parti.

@Dragos Negoitescu: