avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 229 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Tata influentat de noua sotie
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Tata influentat de noua sotie

Buna seara,
Am o mare problema.. viitorul meu sta in mainile raspunsurilor pe care sper ca le voi primi.. Sunt eleva in clasa XIa la un liceu bun din Bucuresti. Parintii mei nu au fost casatoriti, mama este in strainatate. Locuiesc din 2004 cu tatal meu, care recent (de 2 ani) s-a casatorit cu o femeie de varsta lui care sta in apartament din 2009. Apartamentul in care locuim (3 camere) a fost cumparat de banii mamei si tatalui din ceea ce au muncit amandoi in strainatate, traind in concubinaj din 1988-1989. Tata a venit in tara in 2003 (aprox.) si a cumparat rapid acest apartament, mama nefiind prezenta si nu a mai putut sa o treaca si pe ea in contract. Ea se gandea ca mi-a cedat dreptul ei mie.. ok.. A trecut timpul, prin 2006 s-au despartit. Mama a ramas in strainatate si inca munceste acolo, s-a recasatorit si ea, am vizitat-o, il cunosc pe domnul acela.. nu conteaza, asa. Intrucat din 2011 a fost foarte strict cu mine tatal, schimbandu-se evident dupa casatorie, au inceput multe certuri in 'familie'. Acum chiar cand mai am 8 luni si fac 18 ani ma obliga sa merg cu el la Iasi caci acolo vrea sa se mute cu sotia.. Eu i-am spus si ii repet. Din moment ce mama imi trimite lunar 250-400 dolari din 2004, bani pe care tata i-a luat mereu in proportie de 70-80%, bani care erau ai mei. El din 2004 nu a muncit cu carte de munca decat un an sau 2. Deci nu are dovada ca in alti 6 ani a intretinut casa cu vreun ban, doar cei de la mama. Situatia este foarte grava, mentionez ca este si Protectia Copilului implicata. Toata lumea imi da dreptate, toti prietenii lui ma ajuta sa scap de ei, prietenii lui din tinerete. Va puteti da seama cum a decazut de cand a cunoscut-o pe aceasta femeie.. Intr-o seara mi-a spus ca imi ia apartament cu 2 camere din ce primeste de pe apartamentul acesta. Ziua urmatoare a spus ca imi ia doar o garsoniera, apoi ca imi plateste chirie pana la 18 ani, dar ceea ce nu stie el este ca dupa 18 ani eu o sa-l dau in judecata pentru pensie alimentara pana termin facultatea, el crede ca scapa de mine in 8 luni.. si intrucat eu nu voi renunta la liceu de media 9 pe un liceu de 6-7 unde vrea el sa ma duca la Iasi, variantele mele sunt urmatoarele.. ori stau la Protectia Copilului, varianta foarte proasta pentru mine, sau stau la o ruda, am o matusa si un unchi, pot sta la ei si el spune ca nici chiria nu mi-o mai plateste, decat imi da 100 dolari lunar.. nu pot sta linistita stiind ca imi distruge viitorul acest om. Ceea ce vreau sa stiu.. pentru ca a vandut noi trebuie sa eliberam intr-o saptamana sau doua. Nu exista vreun drept al meu sau al mamei pentru cativa din bani? Nu se poate sa plece cu tot si sa raman asa. Mama trebuia sa figureze si ea in contract.. dar asta e. Totusi stiam ca daca au stat in concubinaj mai mult de 10 ani, ei avand 16-17 ani, se impart nu stiu in ce mod bunurile.. este asa? ma poate lamuri cineva? Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: ioana2345 , utilizator 11:31, 6 Ianuarie 2012
Cu parare de rau va spun ca mama dvs. nu are nici un drept de proprietate, daca nu este trecuta in contract. Are cel mult un drept de creanta si l-ar putea obtine dupa un proces deloc usor.

Relatia de concubinaj nu acorda nici un drept concubinilor la impartirea bunurilor asupra caror nu au drept de proprietate. Inteleg ca mama a participat cu bani la cumpararea apartamentului, deci are un drept de creanta, care il poate obtine printr-un proces in instanta, proces care nu este nici rapid si nici usor.

Ziceti ca mama va trimite luna 200-400 de dolari lunar si ca tatal va ia 70-80% din ei. Vorbiti cu mama sa va trimita banii direct dvs. Mergeti la o banca si deschideti-va un cont bancar si mama sa va transfere banii direct dvs, fara nici o interferenta din partea tatalui.

Daca tatal nu doreste sa va sprijine dupa implinirea varstei de 18 ani puteti sa solicitati in instanta instituirea unei pensii de intretinere pana la 26 ani in valoare de pana la 1/4 din veniturile lui. În cazul în care nu are venituri, 1/4 din venitul minim (175 lei în acest moment).

Mama ta ar trebui sa se intoarca in tara si sa introduca o actiune in pretentii impotriva tatalui tau prin care sa solicite o suma reprezentand contravaloarea contributiei adusa de ea la cumpararea apartamentului. In cazul in care dansa a participat la cumpararea acestui apartament in proportie de 50%, ar putea sa ceara tatalui jumatate din suma obtinuta de catre acesta in urma vanzarii apartamentului. Insa pentru a proba toate acestea, mama ta va trebui sa faca dovada castigurilor sale obtinute anterior cumpararii apartamentului si bineinteles a dorintei sale de a cumpara acest bun la momentul respectiv impreuna cu tatal tau.
De cand cu faptul ca a vandut apartamentul, normal ca mama nu mai trimite pe numele lui nimic.. Si imi pare si mie rau ca il lasam sa ii ia.. mereu spunea ca are nevoie.. ca nu munceste.. pensia alimentara de la mama trebuia sa fie doar a mea, nu? Am si martori ca imi dadea 50-100 lei.. si decat din vara aceasta a vazut ca imi dau seama si a ridicat stacheta. Imi da vreo 300 de lei.. Dar de acum nu mai vede un ban. Si mai sunt curioasa de un lucru.. As putea sa fac ceva cu faptul ca el nu are in contractul de munca decat un an sau 2 munciti din 2004 pana acum. Deci a intretinut casa si pe el si pe mine si pe sotia lui cu pensia mea alimentara. In rest a lucrat la negru daca asta e problema. O spun pe fata. Nu mi-e frica. Si a luat aproape 70.000 euro de pe apartament si nu se poate sa ma lase asa.. nu cred ca este posibil.. prea exagerat de nesimtit..
Procesul va fi destul de complicat deoarece mama dvs. va trebui sa isi dovedeasca toate sustinerile.
Concubinajul nu da drept la coproprietate dar se poate judeca.
Nu este nimeni obligat sa munceasca.

Pe stat l-ar interesa cel mult perioada lucrata la negru dar o posibila reclamatie ar fi tardiv depusa

Alte discuții în legătură

Are vreun drept sora mea vitrega din acelasi tata la succesiunea pe care mama mea o face din timpul vietii ei...? ContSters414114 ContSters414114 as dori niste lamuriri cu privire la succesiune, mostenire.. sunt nascut in 1979 dintr-o relatie de concubinaj dar inainte de 79 tatal meu a avut o alta ... (vezi toată discuția)
Va rog ajutati-ma cu un sfat hacman hacman Buna seara Va expun o problema care nu stiu cum s-o depasesc, va rog sa ma ajutati cu un sfat. De multe ori am fost ajutata de dv asa ca acum va multumesc ... (vezi toată discuția)
Pensie de întreținere trimisă cu întreruperi, și condiționat de copii după cartea și identitate și carnetul de note. ce se poate face? bomboana bomboana Cum se poate proceda atunci cand intr o luna, tatal nu trimite pensia alimentara pentru copil? El santajeaza copilul ( care are 15 ani), ca daca ii trimite ... (vezi toată discuția)