avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Amenda ISCTR, plangere contraventionala
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Amenda ISCTR, plangere contraventionala

Noul organism de adunat bani la buget -din amenzi, desigur, doar nu pe crestere economica- si-a intrat puternic in treaba, cu amenzi, devastatoare pentru firme. In urma cu doua zile, am fost oprit in trafic, si controlat de catre ei. Conduceam un autovehicul marfa cu masa totala de 6 tone. Dupa verificare amanuntita, au cerut si diagramele tahograf pe ultimele 28 zile. Am prezentat toate diagramele din ianuarie pana la data curenta, doar ca nu erau decat 5 bucati. Inspectorul mi-a cerut si celelalte...care, zic eu? Masina doar atat a circulat, lucru ce se poate constata pe diagrame, intrucat exista continuitate la kilometrajul notat pe diagrame (kilometraj plecare-kilometraj sosire).
I-am explicat, ca masina respectiva circula doar ocazional, ca este singura masina a firmei, si eu singurul conducator auto,atestat si aflat sub incidenta AETR. Toate acestea fiind foarte clare si declarate la ARR unde exista o evidenta a transportatorilor. Firma executa transport marfa, doar in interes propriu.
Degeba era foarte clar pe diagrame, ca nu exista intrerupere de kilometri, mi-a cerut si adeverinta tip, prin care sa se certifice ca intre ultima diagrama si cea desfasurata in cursul zilei respective, nu am mai sofat, sau am sofat un alt autovehicul cu masa mai mica de 3,5 tone.
Respectivul formular, am uitat sa-l iau la plecare. Dar, cum am spus mai sus, diagramele aveau continuitate in kilometraj, si intre ultimele doua, erau 12 zile pauza, si din kilometrajul inregistrat pe ele, reiese clar, ca autovehiculul nu a mai fost miscat.
Pe scurt, mi-au intocmit raportul de control in trafic, si m-au amendat cu 4000 lei, invocand art. 8, alin. 1, pct.31, din OG nr. 37/2007.

Intrebare: Ce-i de facut?
Va multumesc.



Ultima modificare: Duminică, 25 Martie 2012
ContSters128789, utilizator
Cel mai recent răspuns: Dumitru Beniamin Hotea , Consilier juridic 20:34, 25 Iulie 2013
Din pacate contestatie in instanta.
Daca, presupunem ca in instanta pierd, mai beneficiez dupa hotararea judecatoareasca, de reducerea amenzii cu 50% achitata in 48 ore? Inca nu am primit procesul verbal, acesta imi va fi expediat prin posta, acuma am doar un exemplar din formularul de control. Se poate depune contestatia in baza formularului de control sau trebuie sa astept procesul verbal?
Cum ar fi mai bine, sa achit 50% in 48 de ore si pe urma sa depun contestatia?
Daca dvs. considerati ca aveti dreptate, asa cum consider si eu dupa cele expuse de dvs. mergeti pana la capat nu le platiti nimic si-i actionati in instanta pe baza acelui PV.
Evident este doar un sfat si actionati dupa propria vointa.
CONCLUZIE: în România o hotărâre de guvern sau cu atât mai puin un ordin de ministru, nu este mai presus decât o lege, adoptată în Parlament. I.S.C.T.R. nu are competena constatării şi sancţionării contraveniilor prevăzute de O.G. nr. 37/2007, actualizată, deoarece nu este nominalizat în lege să facă acest lucru. De aceea, O.G. nr. 37/2007 trebuia modificată demult, iar toate procesele verbale de constatare şi sancionare a contraveniilor întocmite de către inspectorii I.S.C.T.R. în temeiul art. 8 şi 9 din O.G. nr. 37/2007, actualizată, sunt atacabile pe motivul de necompetenă aplicare sanciune. Cred că orice instană judecătorească ar soluiona speele în favoarea operatorilor de transport, chiar dacă probele de natură tehnică ar fi total incriminatorii.

Ca exerciiu pentru argumentele de mai sus, vă propun o întrebare:
O.G. nr. 37/2007, actualizată, art. 4 alin.(4): Coordonatorul naţional al activităţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., denumită în continuare Coordonator naţional.
Ordinul M.T.I. nr. 995/2011, art.3: Coordonatorul naţional al activităţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985 privind aparatura de înregistrare în transportul rutier este Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R., denumit în continuare Coordonator naţional.
Cine este Coordonatorul naional? Atept răspunsuri.
avand in vedere cuantumul amenzii, parerea mea este sa platiti 1/2 din minimul amenzii in termen in 48 ore de la comunicare si apoi depuneti plangere impotriva procesului verbal.
daca nu castigati veti fi obligat sa platiti amenda intreaga.

waliazar a scris:

I.S.C.T.R. nu are competena constatării şi sancţionării contraveniilor prevăzute de O.G. nr. 37/2007, actualizată, deoarece nu este nominalizat în lege să facă acest lucru.


Conform Hotărârii de Guvern nr. 1.088/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 782 din 3 noiem­brie 2011, Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier (ISCTR) a preluat atri­buţiile de control de la Autorita­tea Rutieră Română, Registrul Auto Român şi Compania de Drumuri Naţionale.

SURSA: [ link extern ] /

hg1088/2011
www.avocatnet.ro/content/art...

Alte discuții în legătură

Amenda diagrama tahograf gheo70 gheo70 Buna ziua! In urma cu putin timp am fost sanctionat contraventional cu amenda de Politia Rutiera ,fapta fiind prevazuta de OG 37/2007, art 8/1/25 si ... (vezi toată discuția)
Amenda rar sofer profesionist zdb zdb buna daca un sofer profesionist (angajat cu forme legale la o firma pt transport personal) primeste o [b]amenda rar pt depasirea orelor de ... (vezi toată discuția)
Pontarea si salariul pe tara al soferilor de autocamion angajaripolach angajaripolach Buna seara! Am o mare dilema cu privire la pontarea soferilor. Firma la care lucrez are 170 de soferi, toti lucrand pe comunitate. Pe acestia ii pontam cu 8 ... (vezi toată discuția)