avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 259 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... plata CAS pentru student cu prelungire studii 1 ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

plata CAS pentru student cu prelungire studii 1 semestru

Sunt student in an terminal si voi depune cerere la facultate de prelungire a studiilor cu 1 semestru (cu taxa) ca sa imi dau 1 restanta si licenta.

Am pana in 26 ani , si nici un venit. Voi continua studiile la masterat dar abia din toamna anului viitor.

Sunt scutit de plata CAS-ului cu aceasta prelungire a studiilor de 1 semestru?

In perioada dintre terminarea acelui semestru de prelungire si inceperea masteratului ( februarie-octombrie ) va trebui sa platesc CAS?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 19:07, 10 Iunie 2012
Pana la implinirea varstei de 26 de ani si atata timp cat esti student, esti asigurat fara plata contributiei. Adeverinta de la facultate va fi valabila pe durata anului universitar.
Parerea mea este ca nu va trebui sa platesti asigurare de sanatate pana incepi masterul.

Ordinul nr. 617/2007
pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate

ART. 20
(1) Dovada calitãţii de asigurat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate se realizeazã printr-un document justificativ - adeverinţã, eliberat de CAS, potrivit fiecãrei categorii de persoane, pe baza urmãtoarelor documente:
a) pentru copiii în vârstã de pânã la 18 ani, cu act de identitate sau certificat de naştere, dupã caz;