avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Un sfat - usa metalica livrata cu parti lipsa
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Un sfat - usa metalica livrata cu parti lipsa

Cu ceva timp in urma, am cumparat o usa metalica exterioara, defecta, in sensul ca prin locul in care intra yala, la tocul din dreapta, se vede zidaria, mai exact ii lipseste o tija/placa metalica lunga. Acest lucru l-am observat dupa ce a fost montata usa.
Bineinteles ca nu am primit certificat de garantie si nici nu a fost incheiat proces verbal de montare a usii.
Dupa o reclamatie la O.P.C, astazi, s-a prezentat o persoana la imobilul meu, care a pretins a fi din partea firmei de la care am cumparat usa. Afirm ''pretins'' pt. ca nu mi-a prezentat nicio legitimatie care sa ateste ca este cine a sustinut ca ar fi, ci doar un buletin, la insistentele mele.
Dupa ce a ''studiat'' usa, a concluzionat ca nu o poate schimba doar pt. lipsa acelei tije/placi metalice, care ''s-a desprins pe drum'', ca furnizorul nu i-o va primi si ca va umple locul cu spuma ca sa nu se mai vada zidaria, dupa sarbatori.
Eu sunt f. nemultumita, deoarece am platit 650 Ron pt. o usa care are tot ce ii trebuie, nu pt. o carpaceala.
I-am spus persoanei ca nu sunt de acord si doresc ori banii ori o alta usa. Dumnealui mi-a spus ca nu se poate si sa accept aceasta solutie.
Ce sa fac? O alta reclamatie la O.P.C? N-ar fi trebuit sa se deplaseze si un reprezentant al acestei institutii?
Va multumesc.

Cel mai recent răspuns: greta2 , utilizator 13:24, 29 Decembrie 2012
1) Comisariatul Județean pt. Protecția Consumatorului, trebuie să vă răspundă OBLIGATORIU în scris, în termen de 30 zile de la primire.Prezentarea respectivei ”persoane” ca fiind de la firmă și că: nu poate . . . că s-a pierdut pe drum acea tijă/placă metalică etc etc e ca urmare a efectului reclamației dvs. și în ideea rezolvării litigiului, ca apoi, instituția să vă răspundă ”s-a rezolvat”.Așteptați răspunsul în 30 zile de la primirea reclamaței dvs.: în caz contrar, ați putea chema instituția în judecată pe contencios administrativ pt. nesoluționare în termen legal a sesizării dvs.
2) e îndeajuns chiar și bonul de casă pt dovedirea cumpărării acelei uși metalice.
3) NU ACCEPTAȚI oferta firmei cu ” spuma”.
n53, ce raspuns in scris sa mai astepte? ANPC nu poate obliga firma sa ii inlocuiasca usa, poate doar sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni (amenzi) pentru neindeplinirea obligatiilor referitoare la garantile produselor. Sfatuiti utilizatoarea sa dea in judecata ANPC... e ridicol. Cum singur ati spus, faptul ca a venit reprezentantul firmei demonstreaza ca reclamatia a fost analizata si firma a fost cel putin atentionata daca nu chiar amendata.

greta2, mergeti la firma si cereti certificat de garantie - in Legea 449/2003 republicata scrie la art. 20 si 21 despre obligatia de a oferi garantie pe un suport durabil iar faptul ca nu facut acest lucru se sanctioneaza cu amenda de la 1000 la 2000 de lei.
Daca nu vi-l da scrieti din nou ANPC ca nu s-a rezolvat in sensul dorit de dvs. si au refuzat sa va dea garantie, pentru ca daca nu au fost amendati prima data, a doua oara nu vor scapa.

Daca vi-l da, scrieti in reclamatie ca au refuzat sa rezolve problema. Dat fiind ca amenda pentru lipsa conformitatii la livrare (Art. 9 din aceeasi lege) este intre 5000 si 25000 lei, cred ca vor prefera sa completeze (daca este posibil) bucata lipsa sau sa va inlocuiasca usa.

Nu ar fi rau daca ati lista legea si ati sublinia articolele la care am facut referire, inclusiv sanctiunile prevazute, si le-ati da-o s-o citeasca atunci cand mergeti dupa certificatul de garantie, poate nu mai e nevoie de reclamatie :)
[ link extern ]

Completare
Faptul ca nu a venit si un comisar ANPC inseamna ca reclamatia dvs. nu a fost pusa la indoiala iar firma nu a contestat ce ati scris. Nu sunt obligati sa se deplaseze daca nu este cazul.
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 Decembrie 2012
Ares-3, moderator
Cand i-am spus persoanei ca nu am primit certificat de garantie, acesta mi-a replicat ca factura si chitanta fiscala tin locul certificatului.
Asa o fi?
Stiu ei ceva, insa daca dvs. cereti sunt obligati sa va dea.


Art. 19

Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta.
Art. 20
(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.
Art. 21
(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia.
(2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse in declaratiile referitoare la garantie.
Ares_3 a scris:

n53, ”ce raspuns in scris sa mai astepte? ANPC nu poate obliga firma sa ii inlocuiasca usa, poate doar sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni (amenzi) pentru neindeplinirea obligatiilor referitoare la garantile produselor. Sfatuiti utilizatoarea sa dea in judecata ANPC... e ridicol.”

bună ziua distinse moderator,
1) cu tot respectul pentru dumneavoastră, domnule, cu toată considerația pentru răspunsurile dvs., vă rog, permiteți-mi respectuos a vă oferi următorul răspuns :

a) nu am obiceiul de a ataca pe nimeni : fiecare dintre noi se străduiește să ofere celor în nevoie un sfat cât mai bun, cât mai folositor.Așa am procedat și eu pe acest forum cât și-n soluționarea speței de față.Este pura mea convingere și opinie și nimic mai mult.NU MÃ PUTEȚI ACUZA de neștiință în domeniul juridic ci doar de opinii DIFERITE, altele decât ale celorlalți.Acum : dacă persoana ”greta2” a depus o PETIȚIE unei instituții a statului de drept, acea instituție, are OBLIGAȚIA LEGALÃ de a-i soluționa în termen legal petiția și, a-i comunica/expedia un răspuns pe adresa comunicată de petiționar.Bază : Legea nr. 233/2002, pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002, privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (publicata in Monitorul Oficial nr. 296 din 30 aprilie 2002) ; Legea 544/2001 ; Legea 554/12.12.2004.

b) după cum, poate ați și sesizat, chiar v-am și susținut în postările dvs. : NU de frica unui moderator (în cabinetul meu și-n activitatea mea nu mă tem de nimeni) ci, din respect pt. claritate a opiniilor/sfaturilor/punctelor dvs. de vedere oferite celor în nevoie.
”Cum singur ati spus, faptul ca a venit reprezentantul firmei demonstreaza ca reclamatia a fost analizata si firma a fost cel putin atentionata daca nu chiar amendata.”

2) DA, așa am spus : dar faptul că a venit acea persoană, probabil un reprezentant al firmei pt. acea ușă la persoana ”greta2” : NU înseamnă că actorul principal-Comisariatul Județean pt.Protecția Consumatorului-și-ar fi încheiat misiunea, că i-ar fi soluționat cetățeanului petiția, că NU MAI ARE NICIO OBLIGAȚIE legală potrivit cerinței petiției cetățeanului, DIMPOTRIVÃ, i-a lăsat firmei în cauză și posibilitatea să soluționeze problema cu ușa din reclamația cetățeanului și, în final, poate scapă fără sancțiune acea firmă ; oricum instituției statului îi revine sarcina legală de a-și duce treaba la bun-sfârșit și anume a-i expedia un răspuns cetățeanului petiționar, în speță ”greta2”

În concluzie : instituția statului NU A îndeplinit cerințele legii.Are obligația legală de a-i răspunde în cele 30 zile arătate, dacă nu cumva i-a și răspuns până acum.Neconformarea procedurilor instituției : o poate trimite-n fața instanței, instanță ce-o va obliga comunicarea soluționării și nicidecum a DEDUCE noi, cumva, că și-a îndeplinit obligația potrivit cerințelor legii.

greta2, mergeti la firma si cereti certificat de garantie - in Legea 449/2003 republicata scrie la art. 20 si 21 despre obligatia de a oferi garantie pe un suport durabil iar faptul ca nu facut acest lucru se sanctioneaza cu amenda de la 1000 la 2000 de lei.
Daca nu vi-l da scrieti din nou ANPC ca nu s-a rezolvat in sensul dorit de dvs. si au refuzat sa va dea garantie, pentru ca daca nu au fost amendati prima data, a doua oara nu vor scapa.

3) iertați-mi ”curiozitatea” dar am și eu dreptul la opinie dacă dvs. susțineți că cetățeanul greta2 trebuie să solicite acum firmei cu ușa în discuție o garanție pe un suport durabil . . . De ce ar trebui să piardă alt timp la firmă ? Ca s-o umilească firma, cumva ?! Ce să facă cu acea ”garanție pe suport durabil . . .” dacă firma refuză orice alte oferte cumpărătorului greta 2 ? La ce i-ar folosi un Certificat de garanție cetățeanului greta2 vătămat de acea firmă dacă, firma se oferă să-i rezolve vătămarea prin ”completarea cu spumă. . . .” ?!

Daca vi-l da, scrieti in reclamatie ca au refuzat sa rezolve problema. Dat fiind ca amenda pentru lipsa conformitatii la livrare (Art. 9 din aceeasi lege) este intre 5000 si 25000 lei, cred ca vor prefera sa completeze (daca este posibil) bucata lipsa sau sa va inlocuiasca usa.

4) orice firmă care se respectă și are ceva moralitate : repară de ÎNDATÃ le sesizarea cetățeanului, acea ”stricăciune” !

5) în activitatea mea, am avut mai multe ”contacte” neplăcute de vătămare a drepturilor și intereselor legitime ale unor cetățeni petiționari la instituția despre care am făcut vorbire mai sus.Marea lor majoritate au fost soluționate pe cale pașnică, cu tot efortul meu, câteva NU au fost soluționate : pt. acestea, instituția a ajuns în fața instanței de judecată și a suportat consecințele, plus plata cheltuielilor de judecată și obligarea la soluționare a petiției cetățeanului și comunicare către acesta.

Completare
Faptul ca nu a venit si un comisar ANPC inseamna ca reclamatia dvs. nu a fost pusa la indoiala iar firma nu a contestat ce ati scris. Nu sunt obligati sa se deplaseze daca nu este cazul.


În speranța că îmi veți putea înțelege punctul meu de vedere, vă mulțumesc anticipat.Observ că, prezenta postare se află în jurisdicția dvs., sper că nu-mi veți șterge acest mesaj.Cu deosebită considerație, n53.

Alte discuții în legătură

Raspuns cjpc la o reclamatie greta2 greta2 Buna ziua, Am scris cu ceva timp in urma despre o sesizare adresata Protectiei Consumatorilor in 2011 referitor la o usa metalica exterior pe care am ... (vezi toată discuția)
Reclamatie firma termopane Asan27 Asan27 Buna seara, In urma cu o luna geamul de la terasa s-a crapat de sus pana jos-nu in urma unei impact sau lovituri, ci pur si simplu. Apartamentul este nou, ... (vezi toată discuția)