avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reclamatie OPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reclamatie OPC

Am si eu o rugaminte la dvs. am achizitionat o pereche de ghete dintr-un showroom al unui magazin online. In momentul in care le-am primit am probat gheata picior dreapt, am achitat si am plecat. Cand am ajuns la domiciliu am observat faptul ca, gheata stanga era foarte mica (dar acelasi nr.) iar cea dreapta avea urme destul de vizibile de purtare (mai corect probat mai des) iar in interior avea o bucata de material dezlipit.
M-am dus inapoi la magazin dar vanzatorul a refuzat sa imi schimbe cu un nr. mai mare pe motiv ca au fost purtati. I-am spus aceastuia ca nu au fost purtati iar urmele pe care aceasta pretinde ca le are perechea de ghete sunt datorate probarii din magazin.
Mentionez ca in momentul probarii vanzatorul mi-a spus ca pot sa merg cu ei prin magazin iar pe deaspura se poate observa ca pantoful drept este mult mai uzat ca cel stang (in cazul in care au fost purtati de mine nu puteam sa merg intr-un picior).
De asemenea pe camera de supraveghere se poate observa ca atat eu cat si alti cumparatori merg incaltati cu produsele prin magazin (unde intram cu incaltarille de afara) iar eu am probat doar gheata dreapta si am plecat, neobservand bucata de material dezlipita intrucat se afla in interior.
Precizez faptul ca au fost achizitionati si platiti in magazin , nu online.
Cum imi recomandati sa procedez intrucat mi se pare un abuz din partea acestora.
V-am detaliat putin ca sa va dati seama de modul lor de operare.
Va multumesc si astept un raspuns.
Cel mai recent răspuns: polloctav , utilizator 08:24, 29 Noiembrie 2013
Formulati plangerea catre ANPC. Produsul are garantia legala de 10 zile de la vanzare.Vanzatorul este obligat sa va schimbe produsul cu altul similar sau sa va restituie contravaloarea acestuia, mai putin cheltuielile de expedieite, dar aici nu este cazul...success!
Acel vanzator trebuie sa aiba un superior, din cate povestiti magazinul nu pare unul mititel si nu o fi vanzatorul factor de decizie.
Cautati seful si spuneti-i ca sperati sa va ajute pentru ca altfel le faceti reclamatie la ANPC. Aveti sanse sa se razgandeasca in privinta refuzului.
Daca nu, intocmiti o reclamatie conform modelului din acest topic, precizati ca ati vrut sa rezolvati pe cale amiabila insa nu ati gasit intelegere si solicitati fie schimbarea ghetelor fie restituirea pretului. Nu uitati sa scrieti ca motivul refuzului a fost ca ati fi purtat incaltamintea desi una dintre ghete este evident ca e nefolosita.

polloctav, ce ati scris dvs. se aplica doar la cumparaturile efectuate online.
Garantia trebuie sa fie inscrisa pe un certificat care sa insoteasca produsul - as zice ca mai mult de 10 zile insa cum nu a purtat incaltamintea nu cred ca ii pot fi aplicabile dispozitiile referitoare la garantie. In plus utilizatorul putea observa ruptura si sa o considere un defect minor, nu de natura sa il faca sa se razgandeasca.
In opinia mea reclamatia ar trebui sa se intemeieze pe faptul ca ghetele nu ii sunt bune + refuzul nu are motiv serios, nu pe nerespectarea garantiei.
Ce ar putea sa ii mai fie de folos daca va trebui sa faca reclamatie ar fi lipsa certificatului de garantie, oricum ar fi el - o hartiuta, orice pe care sa fie inscris termenul de garantie si intructiuni de intretinere a incaltamintei.
Corecta precizarea, insa as mentiona doua aspecte, si anume:
1.petentul ne confuzeaza,referindu-se la un "showroom dintr-un magazin online" de la care a cumparat incaltamintea, astfel ca am considerat ca trebuie mentionat termenul minim legal pana la care ar putea restitui bunul, fara sa fie nevoit sa dea vreo explicatie vanzatorului.Mai mult, acest termen de 10 zile, ca si cel de garantie de 30 de zile de la data cumpararii, este valabil indifferent daca porti sau nu incaltamintea,iar dupa implinirea acestuia nu mai este aplicabila obligatia de garantare a produsului;
2.nici o reclamatie nu este admisibila pentru simplul motiv "ca nu imi mai place produsul", intrucat legiuitorul ti-a pus la dispozitie termenele de garantie si de returnare, schimbarea cu un alt produs fiind posibila doar in situatia in care produsul a prezentat vreun defect ascuns sau, asa cum a mentionat petentul, daca produsul nu era conform, respectiv "stangul era mai mic decat dreptul", deci a cumparat un obiect dincolo de normal, vointa interna a cumparatorului fiind viciata.
Asa este, a dat niste explicatii suplimentare care pot deruta.

In legatura cu returnarea produsului folosit nu prea sunt de acord cu dvs., dispozitia de returnare a pretului are (si) scopul de a proteja cumparatorul in caz ca ceea ce primeste nu e ceea ce a vazut pe site (culoare, descriere etc.). Daca ma puteti contrazice cu argumente legale v-as fi recunoscatoare, eu nu stiu sa existe nimic care sa sustina ce ziceti dvs. aici:

Mai mult, acest termen de 10 zile, ca si cel de garantie de 30 de zile de la data cumpararii, este valabil indifferent daca porti sau nu incaltamintea


Punctul 2 nu am inteles de ce l-ati scris, nu am facut referire la motivarea reclamatiei cu ''nu imi mai place'' si nici utilizatorul nu a pomenit de asa ceva.
Daca a fost doar o precizare suplimentara ignorati acest ultim paragraf din mesaj :)
Pct 2 reprezinta o precizare expresa pentru cumparator....Atata timp cat a fost la magazin si a probat produsul inainte de achizitionare, nu mai poate invoca faptul ca nu i se potriveste marimea sau ca nu este culoarea dorita ori ceva asemenator, cum este in cazul vanzarii on-line.Singura optiune avuta este de a arata ca produsul are un defect ascuns, insesizabil cu ochiul liber, fie o neconformitate a produsului, asa cum a precizat petentul nostrum. Acesta nu poate proba ca incaltamintea dreapta era rupta in interior, intrucat a probat personal produsul, insa ar putea obtine inlocuirea lui pentru nepotrivirea "stangului", daca acesta nu a fost inlocuit din greseala si nu exista o alta pereche opusa ca format (in oglinda) a produsului cumparat, caz in care se va putea inlocui....Altfel, asa cum am spus, totul se rezuma la probarea defectului.Am avut doua spete similare cu firme producatoare de bocanci achizitionati pentru uzul in mediu chimic,petrolier....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sesizare opc? ramicielo ramicielo Buna seara! Cum se procedeaza in situatia in care ai cumparat o pereche de pantofi/ghete din piele de iarna imblanite, si la prima purtare iti intra apa in ... (vezi toată discuția)
Ghete - garantia la incaltaminte VALENTIN2411 VALENTIN2411 Salut , in data de 12.10.2015 am achizitionat o pereche de ghete de la timberland , pretul este unul destul de mare (600lei).Tin sa precizez ca nu ma dau afara ... (vezi toată discuția)
Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. ce pot face? Gabriela  Pintea Gabriela Pintea În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în ... (vezi toată discuția)