Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua! Am nevoie si eu de sfatul dumneavoastra intr-o problema. In decembrie 2012 am fost condamnat la 6 luni cu suspendare in speta OUG 195 / 2002. Lucrez in cadrul MApN , ofiter cu grad superior. Conform Legii 80 / 1995 , art. 87 pot fi trecut in rezerva sau pot fi mentinut in activitate pe baza propunerilor inaintate ierarhic catre ministrul apararii. Comandantul meu si cel imediat urmator au propus sa raman in activitate dar cei de la Bucuresti vor sa ma treaca in rezerva.Va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi referitoare la acest demers. Mentionez ca am avut o conduita ireprosabila pana acum, am doua misiuni in Afganistan, calificative maxime iar in sensul prevederii art 87 nu exista nicio procedura. Deci din punctul meu de vedere e 50% cu 50% iar cei de la nivel inalt vor sa ma execute.
Art.87 alin.3 din Legea nr.80/1005 : Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei, pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic comandanţilor/şefilor care au stabilite competenţe în acest sens, prin ordin al ministrului apărării naţionale.
Pe cale de interpretare, nu exista obligativitatea de a se trece in rezerva sau direct in retragere ori de mentinere in activitate.
avand in vedere prevederile acestui articol se poate interpreta si ca decizia putea ramane la nivelul unitatii militare respective fara a se inainta forurilor superioare.
parerea mea este ca din moment ce nu este stipulata obligativitatea propunerii de trecere in rezerva, sefii ierarhici propunand ramanerea in activitatea, acestia nu trebuiau sa trimita propunerea mai departe.
aveau aceasta posibilitate daca propunerea privea trecerea in rezerva. dar asa este pe la noi, sa-i lasam pe altii sa ia decizii ca noi nu suntem in stare.
daca s-a intamplat totusi acest lucru iar sefii mai mari vor sa va execute nu mai ramane decat ca cei care au inaintat propunerea sa mai inainteze un memoriu prin sa sublinieze conduita ireprosabila, calificativele maxime, participarea la misiunile din Afganistan, faptul ca infractiunea prevazuta de oug195 a fost sanctionata cu o pedeapsa minima de 6 luni cu suspendare (culmea, prevazuta tot de art. 87!), ca urmeaza sa va fie anulat permisul, etc.
daca decizia superiorilor nu va este favorabila poate exista posibilitatea contestarii.
avand in vedere prevederile acestui articol se poate interpreta si ca decizia putea ramane la nivelul unitatii militare respective fara a se inainta forurilor superioare.
.....
am inteles acest lucru, dar asa cum ati precizat si dvs. ca "nu exista obligativitatea de a se trece in rezerva sau direct in retragere ori de mentinere in activitate", se poate intelege si ca propunerea nu trebuie sa ajunga in mod obligatoriu la ministrul apararii.
daca ar exista aceasta obligativitate ca propunerea sa ajunga la ministrul apararii atunci art. 87 alin.3 din Legea 80/1995 ar fi trebuit sa fie formulat astfel:
"Prin ordin al ministrului apărării naţionale, cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei, pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic comandanţilor/şefilor care au stabilite competenţe în acest sens.