avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Reclamatie administrativa
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Reclamatie administrativa

Am depus o cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, pe care am si inregistrat-o in data de 28.Aug ,dar pina acum nu am primit informatia ceruta.Dupa cate zile trebuie facuta reclamatia administrativa?
Ultima modificare: Joi, 5 Septembrie 2013
veitina, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:09, 6 Septembrie 2013
Art. 7 din Legea.544/2001:
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

(2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.

(3) Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare, şi în format electronic.


Art. 22
(1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.

(2) Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.

(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.

(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.

(5) Atât plângerea, cât şi apelul se judecă în instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxă de timbru.
Cum procedez in cazul in care am primit raspuns negativ din partea autoritatii publice?
Veti proceda asa cum se dispune in art.22 din Legea nr.544/2001.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuzul tacit emitere raspuns petitie in baza legii 544/2001 carepecare carepecare Buna ziua, As avea nevoie de ajutor in a formula o chemare in judecata, astfel: Am formulat o petitie in baza legii 544/2001 catre Primarie. Nu am ... (vezi toată discuția)
Aplicarea legii 544/2001 nicxon nicxon buna ziua, am depus o cerere prin care am solicitat eliberartea in copie xerox a unor Hotarari ale Consiliului Local (informatii de interes public),insa au ... (vezi toată discuția)
Plangere la sectia de contencios administrativ shoni17 shoni17 Buna ziua, Va rog sa descrieti procedura de inaintare a unei plangeri la sectia de contencios administrativ in legatura cu refuzul tacit de a raspunde la o ... (vezi toată discuția)