avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 586 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Achizitie depozit - firma neplatitoare de tva
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Achizitie depozit - firma neplatitoare de tva

Buna, va rog frumos sa ma ajutati cu o monografie contabila pt. o firma neplatitoare de tva ,care a achizitionat un depozit in val. de 70000 lei. Dar la firma platitoare de tva ce inregistrari se fac ?
Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 15:24, 13 Iunie 2014
Banuiesc ca s-a achizionat si un teren, nu? Exista contract vanz-cump notarial?
Ultima modificare: Marți, 10 Iunie 2014
Ioan Petru Butariu, Contabil
Da, s-a achizitionat si un teren si exista contract de vanzare- cumparare, dar valoarea nu este defalcata.
dana_1985 a scris:

Da, s-a achizitionat si un teren si exista contract de vanzare- cumparare, dar valoarea nu este defalcata.



Tocmai de asta intrebam. Potrivit Ordin 3055/2009:

94.
(2) Terenurile şi clădirile sunt active separabile şi sunt contabilizate separat, chiar atunci când sunt achiziţionate împreună. O creştere a valorii terenului pe care se află o clădire nu afectează determinarea valorii amortizabile a clădirii.

...
105 -
(1) O imobilizare corporală recunoscută ca activ trebuie evaluată iniţial la costul său determinat potrivit regulilor de evaluare din prezentele reglementări, în funcţie de modalitatea de intrare în entitate.


50 -
(1) La data intrării în entitate, bunurile se evaluează şi se înregistrează în contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileşte astfel:
a) la cost de achiziţie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
....
(1) Costul de achiziţie al bunurilor cuprinde preţul de cumpărare, taxele de import şi alte taxe (cu excepţia acelora pe care persoana juridică le poate recupera de la autorităţile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare şi alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achiziţiei bunurilor respective.
În costul de achiziţie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obţinerea de autorizaţii şi alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.


Includeti in valoarea cladirii/teren si taxele notariale, intermediari, etc care pot fi atribuite direct achizitiei.

Trebuie sa efectuati o evaluare (facuta de un expert evaluator) care sa va precizeze valoarea. Evaluatorul va preciza o valoare totala a teren+cladire dar si separat, si deci veti avea procentul de sa zicem 60% cladire si 40% teren. Iar cei 70.000 vor fi alocati astfel.

Veti avea

% = 404
212
2111
(4426) daca e cazul de TVA

Evaluarea si defalcarea valorii va ajuta nici sa nu platit impozit pe cladiri mai mare decat trebuie:

Cod fiscal: ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(1) În cazul persoanelor juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii.

(2) Cota de impozit se stabileşte prin hotărâre a consiliului local şi poate fi cuprinsă între 0,25% şi 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(3) Valoarea de inventar a clădirii este valoarea de intrare a clădirii în patrimoniu, înregistrată în contabilitatea proprietarului clădirii, conform prevederilor legale în vigoare.


In plus si amortizarea cladirii va fi mai mare decat trebuie daca nu efectuati evaluarea si defalcarea. Deci influentati rezultatul contabil, care va fi nereal.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Iunie 2014
Ioan Petru Butariu, Contabil
Ce implicatii fiscale si contabile ar presupune defalcarea valorii unei cladiri, in teren+cladire? Avand in vedere ca inregistrarea initiala s-a facut pe toata valoarea, s-a amortizat un nr. de ani, s-au facut reevaluari....
radumuresan a scris:

Ce implicatii fiscale si contabile ar presupune defalcarea valorii unei cladiri, in teren+cladire? Avand in vedere ca inregistrarea initiala s-a facut pe toata valoarea, s-a amortizat un nr. de ani, s-au facut reevaluari....


Imi este greu sa imi dau seama fara a avea cifrele. Oricum macar la prima reevaluare ar fi trebuit sa fie defalcata valoarea. Problema e ca la prima reevaluare constructia a primit valoarea reevaluata, si deci s-a inregistrat fie o scadere a valorii, fie o crestere. Daca a fost scadere era o parte probabil din valoarea terenului.

Ar trebui la sfarsit de an 2014 sa procedati la reevaluarea terenurilor.

Ordin 3055/2009:

(1) Entităţile pot proceda la reevaluarea imobilizărilor corporale existente la sfârşitul exerciţiului financiar, astfel încât acestea să fie prezentate în contabilitate la valoarea justă, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluări în situaţiile financiare întocmite pentru acel exerciţiu.
....
(2) Elementele dintr-o grupă de imobilizări corporale se reevaluează simultan pentru a se evita reevaluarea selectivă şi raportarea în situaţiile financiare anuale a unor valori care sunt o combinaţie de costuri şi valori calculate la date diferite.
....
(5) Exemple de grupe de imobilizări corporale sunt: terenuri; clădiri; maşini şi echipamente; nave; aeronave etc.

Alte discuții în legătură

Achizitie constructii + teren andreeadumitrascu24 andreeadumitrascu24 Imi puteti da si mie va rog frumos o parere in legatura cu valoarea imobilului ce se va inregistra in contabilitate...Ideea este urmatoarea: am achizitionat de ... (vezi toată discuția)
Reevaluare imobilizari asociatie chivadanciu chivadanciu Heeelp! Asociatia noastra a cumparat o cladire. Contractul de vanzare cumparare nu a detaliat cat este suma achitata pentru cladire si cat pentru teren. La ... (vezi toată discuția)
Inregistrare diferenta negativa din reevaluare cladire yssas yssas buna ziua! am o nelamurire: care este monografia contabila in cazul inregistrariidiferentelor din reevaluare daca aceasta este negativa concret: am o ... (vezi toată discuția)