avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale infiintare PFA - datorii fiscale
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

infiintare PFA - datorii fiscale

Buna ziua,

am si eu o mica nelamurire. In momentul de fata sunt asociat intr-un SRL ce are datorii la stat. Doresc sa imi deschid PFA si vreau sa stiu daca am dreptul chiar daca SRL-ul are restante la stat.

Art. 6 din Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent spune ca:

c) certificatul de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecarui membru al asociatiei familiale, în original. Cetatenii straini neinregistrati fiscal în Romania au obligatia sa prezinte o declaratie pe proprie raspundere autentificata, din care sa rezulte ca nu au datorii fiscale si ca nu au savarsit fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal, sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala;

dar nu m-a lamurit daca am dreptul sau nu. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: cristi100 , utilizator 23:31, 12 Iunie 2009
Datoriile SRL-ului nu iti apartin tie. Sunt ale SRL-ului.
Nu are nici o legatura SRL-ul cu PFA-ul.

Nu ai nici un impediment la infiintare PFA.

Chiar daca nu ai domiciliu in Romania, poti infiinta un PFA.
Declaratia de cazier se da la notar, este o formulare standard.

Alberto Kurtyan
Va multumesc mult. M-ati linistit.

Acum ca stiu ca se poate as mai avea o intrebare:

Eu voi fi prestator de servicii informatice. Pentru asta o sa optez pentru PFA cu norma fixa. As dori sa stiu ce trebuie sa faca in plus un platitor de TVA fata de un neplatitor.
Presupun ca trebuie sa tina o evidenta a tot ce achitioneaza pentru care vrea sa plateasca TVA ca sa nu plateasca apoi TVA-ul din profit si la o anumita perioada se duce cu lista la finante si plateste TVA-ul, lunar sau trimestrial ?
Iti recomand sa declari venituri pe baza de norme de venit.
Nu recomand sa platesti TVA.

Contabilitate la TVA este complicata, se declara Declaratia 300 trimestrial.

Simplist spus, TVA se calculeaza asa:
TVA din facturi emise se cheama TVA colectat.
TVA din facturi de la furnizori se cheama TVA deductibil.
Diferenta dintre TVA colectat si TVA deductibil se cheama TVA de plata.
TVA de plata se plateste trimestrial.

Daca TVA-ul deductibil este mai mare decit TVA-ul colectat, diferenta este negativa,
deci se cheama TVA de rambursat.

Pana la o cifra de afaceri de 35.000 euro poti opta sa nu platesti TVA.
Dar, in conformitate cu art. 49 Cod Fiscal, PFA-urile NU ORGANIZEAZA CONTABILITATE,
deci este imposibil sa stii cind depasesti plafonul de TVA.

Mai este un detaliu. Daca faci achizitii/livrari intracomunitare, Decontul 300 de tva se depune lunar.

Cam asta e.

Alberto Kurtyan
Va multumesc inca o data pentru raspunsuri. Imi sunt de mare ajutor. In legatura cu norma de venit imi este clar, asa o sa aleg.
Totusi inca nu reusesc sa ma hotarasc daca pentru mine e mai bine sa fiu platitor de TVA sau nu.
Achizitii/livrari intracomunitare nu fac sigur.

Eu ma gandeam ca ar fi mai bine sa fiu platitor de TVA tocmai ca sa mai deduc TVA-ul la unele plati. Eu lunar va trebuie sa platesc anumite servicii de baza ce contin TVA. Daca vreau sa imi achitionez un laptop sau altceva voi putea folosi si TVA-ul de la clienti, altfel va trebui sa dau din banii mei.

Si bineinteles ca nu pot sa cresc preturile daca nu platesc TVA pentru ca clientii mei oricum nu isi pot deduce TVA-ul de la serviciile mele si trebuie sa dea TVA-ul la stat.

Din cate am inteles esti vazut mai bine daca esti platitor de TVA daca prestezi servicii la firme.

Ca o concluzie cum vad situatia in momentul de fata:

- Platitor de TVA -> practici aceleasi preturi ca si cum ai fi neplatitor de TVA
->TVA-ul pe care il colectezi il dai la stat si nu te afecteaza cu nimic
-> lunar si ocazional (in cazul meu) ma folosesc si de TVA si il deduc, castigand astfel niste bani in plus, micsorand deci TVA-ul de plata
-> am trimestrial de completat Declaratia 300 si depunerea TVA-ului de plata, presupun ca trebuie sa tin si o evidenta lunara ca sa obtin aceste sume (TVA colecatat, TVA dedus, TVA de plata)
-> depui trimestrial impozitul pe profit - am inteles ca se poate face si online

- Neplatitor de TVA -> depui trimestrial impozitul pe profit - am inteles ca se poate face si online
-> nu te intereseaza TVA-ul
-> dai niste bani in plus pe unele servicii si produse (TVA-ul de la ele)

Ma gandesc ca din anumite puncte de vedere si ma refer aici mai mult la imagine decat la bani e mai ok sa fii platitor de TVA.
Daca PFA-urile NU ORGANIZEAZA CONTABILITATE este asa de greu sa tii contabilitatea la TVA avand in vedere ca eu o sa primesc cam 4-5 facturi lunar si o sa dau cam tot atatea?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Srl vs pfa alina240 alina240 Detin in SRL si activitatea principala pe care o desfasor acuma este de inchirieri. M-am gandit sa devin PFA insa am unele nelamuriri, printre care: -Pe SRL ... (vezi toată discuția)
Activitatea unei af sorinnel_25 sorinnel_25 As vrea sa stiu daca pe langa activitatea de baza a unei AF pot sa fie si alte activitati secundare (ca in cazul unui SRL). Care sunt avantajele/dezavantajele ... (vezi toată discuția)