avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 267 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Tulburare de posesie?
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Tulburare de posesie?

Buna ziua!
Sunt medic de familie in rural si vecinul cladirii dispensarului unde imi desfasor activitatea a ocupat abuziv acum 5 ani 300 mp din terenul ce apartinea curtii dispensarului, teren pe care l-a ingradit si il detine in mod ilegal si in prezent (el are act de proprietate pe 615 mp teren si are imprejmuit cu gard 915 mp) .
Terenul respectiv este de fapt si de drept proprietatea Consiliului Local dar adevarata "parte vatamata" este dispensarul medical.
Va rog frumos sa imi spuneti care sunt pasii de parcurs pentru ca acest teren sa-i fie luat detinatorului ilegal si redat Consiliului Local, respectiv dispensarului medical.
Va multumesc anticipat pt. amabilitate si astept un raspuns cit mai curind pt. a sti ce am de facut in continuare.
Cu stima, dr.Gina Vornicu X-(
Cel mai recent răspuns: Adalbert Gabriel Gazdovici , Avocat 17:55, 16 Septembrie 2009
Problema se poate rezolva printr-o actiune in revendicare facuta de catre proprietarul de drept al terenului.
"Actoris est probare"-"Este datoria avocatului sa prezinte dovezile"

Reprezentantii legali ai primariei,astfel cum a invederat si d-na consilier,trebuie sa promoveze o actiune civila in revendicare.
Faceti demersurile necesare la primarul localitatii pentru a da dispozitie juristilor sa formuleze o astfel de actiune.
Buna ziua!
Am aflat recent ca vecinul are trecut in actul de vinzare-cumparare de la Consiliul Local suprafata de 615 mp dar schita anexa facuta de un functionar al primariei (nu de topometrist autorizat si fara inregistrare cadastrala) care este doar semnata si stampilata de primar reprezinta suprafata intreaga pe care o are ingradita acum vecinul (adica terenul lui 615mp + terenul luat din curtea dispensarului285 mp)???!!!!
Cind vecinul a adus un topometrist autorizat pentru a-i face documentatia cadastrala acesta i-a spus ca nu poate intabula decit suprafata de 615 mp pe care o are trecuta in actul de vinzare-cumparare chiar daca pe schita are desenata o suprafata mai mare.
Problema e ca acum vecinul a depus un memoriu la primarie in care se prevaleaza de schita pe care o are data de primarie in care are prinsa inclusiv suprafata luata din curtea dispensarului si cere Consiliului Local sa-i vinda lui diferenta de teren de 285 mp (diferenta dintre 900 mp cit are ingraditi in prezent si 615 mp cit are trecut in actul de vinzare-cumparare).
Vreau si eu sa cumpar suprafata respectiva de 285 mp pe care el i-a luat din curtea dispensarului in conditiile in care deja am cumparat cei 1148 mp ai curtii dispensarului care au scapat de lacomia vecinului (cind Consiliul Local a facut fisa cadastrala a curtii dispensarului in vederea vinzarii la Legea 236/2006 nu au inclus terenul care era ingradit abuziv de vecin astfel incit eu nu am putut cumpara decit suprafata libera din ramasa din curtea dispensarului).
Intrebarea mea este: ce valoare are schita eronata facuta de functionarul primariei si semnata si stampilata de primar daca in actul de vinzare-cumparare este prevazuta doar suprafata de 615 mp???
Avind in vedere ca exista inadvertenta intre suprafata de 615 mp din actul de vinzare-cumparare a vecinului si schita anexa a acestuia cum se procedeaza? Se reface schita in functie de actul de vinzare-cumparare avind in vedere ca ea nu este inregistrata la cadastru? Are dreptul vecinul sa i se dea diferenta de 285 mp fara licitatie in conditiile in care si eu ca si proprietar vecin doresc sa cumpar acest teren? Se anuleaza actul de vinzare-cumparare si se reface? Cum se reface?
Ce se poate intimpla cu suprafata de 285 mp ocupata de vecin din curtea dispensarului in conditiile in care si vecinul si eu vrem sa o cumparam (si eu si vecinul am cumparat terenurile pe care le avem in proprietate de la Consiliul Local)? Se scoate la licitatie?
Nu stiu daca am reusit sa fiu suficient de explicita dar speta in sine este incilcita!!!
Va rog frumos sa imi dati un raspuns cit mai repede si sa ma sfatuiti cum trebuie sa actionez pentru a putea cumpara si suprafata de 285 mp pe care vecinul a ocupat-o abuziv din curtea dispensarului.#-o
Va multumesc anticipat!
Cu stima, Gina Vornicu
Din ceea ce am inteles situatia se prezinta astfel:
1. Vecinul a cumparat 615 mp;
2. Ulterior acestei achizitii a ingradit 900 mp
3. In urma acestor operatii s-a intocmit o schita, insusita de catre primarul comunei si vecin, prin care acesta apare cu 900 mp;
Va intereseaza cum puteti sa achizitionati d-voastra cei 285 mp luati de vecin.
I. In primul rand conteaza ce doreste proprietarul terenului (consiliul local) si mai putin ce-si doresc cumparatorii. Ar trebui sa vedeti care este atitudinea in consiliul local si sa incercati sa rezolvati problema acolo.
II. Terenul de 285 mp se poate scoate la licitatie daca si numai daca nu e considerat ca fiind vandut vecinului (se poate invoca o eroare la masurarea lui initiala :P )
III. Fata de actul de vanzare cumparare prin care vecinul a cumparat terenul d-voastra sunteti tert, iar daca ei se ''inteleg'' sa invoce ca ambele parti au fost in eroare la data vanzarii-cumpararii cu privire la intinderea terenului si sa rectifice eroarea, puteti sa-i atacati in instanta insa o sa va fie mai greu, cu toate ca frauda e destul de usor de dibuit.
Inainte de instanta incercati in consiliul local, vedeti daca exista opozitie, cati sunt, daca se poate discuta cu ei, daca nu cumva se opun acestei initiative a primarului , etc.
Sunt total de acord cu cele afirmate de colegul u.b.i.k. ;)

Alte discuții în legătură

Lipsa titlu de proprietate laszlozoltan laszlozoltan un teren cu o casa pe ea,in total1750 mp,cumparata in anul 1989.sep.cu act de cumparare vanzare facut la notar,unde scrie case cumpara casa cu250 mp,cu ... (vezi toată discuția)
Cum se poate anula 0 intabulare moruz costy moruz costy cum se poate anula 0 intabulare am cumparat o casa cu teren in suprafata de 50 de ari in total in anul 2000 intre timp pe o suprafata de 25 ari pe lungime ... (vezi toată discuția)
Tulburarede posesie sau altceva ? leusan leusan Parintii decedatii amindoi ,a ramas printre alte bunuri mobile si un imobil cu o supr de 74.29 + teren aferent 400 de mp conf unui contr de -vinzare ... (vezi toată discuția)