avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 555 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general STAMPILA LA CONTABIL
Discuție deschisă în Contabilitate în general

STAMPILA LA CONTABIL

DE CE CONTABILUL DORESTE O STAMPILA LA EL??? CE VREA SA FACA EL CU STAMPILA FIRMEI MELE?
Daca am apelat la o firma de contabilitate si semnez un contract de colaborare presupun sau de prestari servicii, de ce nu utilizeaza stampila firmei sale proprii pentru ca asa ar fi normal sa isi asume responsabilitatea muncii sale, intrucat eu, nefiind contabil, dar lasandu-i stampila ma pot trezi cu surprize. Care sunt pericolele ce ma pasc daca ii las stampila??? Este legal si normal ca o stampila sa stea la el???? va rog sa ma ajutati cu un raspuns avizat.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Iael , utilizator 11:58, 26 August 2009
Nu sunteti obligat sa lasati contabilululi o stampila, insa, va trebui sa mergeti sa-l vizitati ori de cate ori acesta va depune declaratiile dvs. la institutii diverse ( somaj, cas, cass, finante, etc) pentru a stampila declaratia respectiva. Daca asa se pune problema (si nu aveti incredere in el) faceti doua stampile, una pentru dvs. si una pentru contabil, iar stampila pentru contabil o faceti diferita de a dvs.(inserand o steluta sau cifra 1 ) .In acest fel veti sti ce ati stampilat dvs. si ce a stampilat el. De regula un contabil are un sertar de stampile asa ca teama dvs. nu este justificata.
Ultima modificare: Joi, 23 Iulie 2009
Sorin Susca, Consilier juridic
Este o practica des intalnita, din motive care tin de eficacitatea muncii. In functie de profilul firmei dumneavoastra si de perioada din an, trebuiesc depuse lunar intre 0 si 15 declaratii. Din cauza ca locurile in care se depun declaratiile astea sunt raspandite prin tot Bucurestiul (cred ca si in provincie e cat de cat la fel) si de asemenea pentru ca nu e eficient sa te duci la fiecare institutie in parte cate o data pentru fiecare firma, declaratiile se fac intr-o anumita ordine. Intai declaratiile care tin de salarii (stat, comision ITM, sanatate, concedii, pensii, somaj) pentru toate firmele si apoi se depun. Asta se intampla mai la inceputul lunii. Apoi, dupa ce se colecteaza actele de la clienti si se lucreaza actele, pot fi depuse si celelalte declaratii la administratiile financiare (100, 101, 102, 300, 390, 394 si ce-o mai fi). Daca contabilul nu ar avea o stampila si ar trebui sa-l vizitati lunar de vreo 3-4 ori (sa duceti actele, sa stampilati declaratii salariati, sa stampilati declaratii AFP, sa luati actele). Chiar daca pe dumneavoastra nu v-ar deranja, pe contabil il incurca mult chestia asta atunci cand are 20-30 de firme.

Asa cum v-a sfatuit si colegul mai sus, faceti o stampila un pic diferita fata de cea pe care o folositi dumneavoastra la banca si in relatiile cu clientii, adica sa aiba in plus un *, ***, 1, 2, conta, contabilitate si dati-o pe aia contabilului. Daca vreti sa fiti si mai sigur, incheiati un act aditional la contractul de contabilitate in care precizati ca i-ati inmanat stampila cu amprenta respectiva si pentru ce il autorizati sa o foloseasca.

Relatia dintre client si contabil trebuie sa fie una de incredere de ambele parti. De asemenea comunicarea este foarte importanta, caci se pot strecura greseli in contabilitate din cauza lipsei unor informatii corecte si complete.

Mult succes in afaceri!
Totusi , chiar daca stampila este diferita , la ce ajuta faptul ca iti dai seama ca nu ai semnat tu actul cu "pricina " si nu este folosita stampila ta ci a contabilului ?
Este stampila societati tale si cred ca raspunderea angajata e aceeasi .

Povestea cu increderea in contabil este discutabila .Se cunosc cazuri nenumarate , firme mari care au fost ruinate pur si simplu pentru ca au avut incredere oarba in contabilul lor , cu care lucrau de mai bine de 20 ani ...
Ultima modificare: Duminică, 2 August 2009
Iael, utilizator
totusi ,punetiva in locul acelui contabil care trebuie sa "strige "dupa fiecare patron de 10-15 ori pe luna,de cate ori are nevoie de stamnpile
eu una am 10firme si va spun clar ca nu mi-ar conveni,lucrez poate si noaptea ,iar a doua zi de dimineata,plec sa le depun,va intreb cu ce se stampileaza acele declaratii(hartii pt foarte multi patroni):(:(
Cred ca realizati ca implica o mare raspundere faptul ca aveti stampilele societatilor cu care lucrati si daca nu ati reglementat in scris acest aspect , chiar fara sa purtati vreo vina puteti sa va treziti cu probleme .

Alte discuții în legătură

Este obligatorie stampilarea contractelor? ContSters60018 ContSters60018 Buna ziua, vreau sa stiu daca este obligatorie stampilarea contractelor in general si ce text de lege reglementeaza asta. (vezi toată discuția)
Pot fi dat in judecata daca am restante de peste 3 luni? florenta_22 florenta_22 La noi s-a schimbat administratia,persoana respectiva nu este calificata,majoritatea locatarilor sunt nemultumiti de dansa. 1. Am platit intretinerea si pe ... (vezi toată discuția)
Stampila anitsirc anitsirc SRL proaspat infiintat. [b]De cate stampile am nevoie? Care sunt rehulile de care trebuie sa tin cont in alegerea designului stampilei? Exista firme ... (vezi toată discuția)