avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inventar cu probleme
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inventar cu probleme

Buna ziua
As dori va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine cum se face un inventar corect
M-am angajat la o firma in functia reprezentat vanzari si timp de 1 an cat am lucrat acolo nu s-a facut niciodata un inventar asa cum ceream noi adica cu usile inchise.Inaintea venirii mele cu cateva luni s-a facut un fel de inventar cu usile deschise la care au participat colegele mele de-atunci si in care inventar au trecut cum au putut nr de produse.Acum dupa mai bine de un an s-a facut inventar cu usile inchise si cu comisie de audit si s-a constatat o lipsa in gestiune de 160 mil de lei vechi.Aceasta suma se vrea a fi imputata noua salariatilor acuzati de fel si fel de incalcari(ba ROI ba fisa postului etc).Mentionez ca nici o colega si nici eu nu avem contract de gestiune este stipulata doar in fisa postului aceasta obligatie.
Problema este ca acum dupa faimosul inventar incep sa apara produse care nu mai exista scriptic in stocuri deci sunt in plus.Nu pot fi vandute decat fara bon fiscal ceea ce cred ca nu se poate dar ridica mari probleme asupra comisiei de inventariere.Eu urmez colegelor la comisia de disciplina si vreau sa stiu neaparat cum se face de apar aceste produse in plus pt a putea demonstra ca inventarul nu este bine facut(sau cel putin eu asta cred).La finalul inventarului s-a pus in fata angajatilor care s-au prezentat la comisia disciplinara doar sumele derivate din inventar(suma totala,suma gasita si diferenta ce trebuie imputata) desi era normal sa se prezinte inventarul total .Fac apel la specialistii acestui forum sa ma lamureasca si pe mine in aceasta problema.
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: t.simona , utilizator 16:31, 23 Septembrie 2011
Ultimul inventar +intrarile ulterioare -iesirile= stoc
stocul se poate tine valoric la pretul de intrare al marfii sau numeric pe fiecare produs in parte.Inteleg ca la unitatea dv.stocul se tine pe produse iar la ultimul inventar nu prea a iesit la numar.Va sfatuiesc sa cereti o renumerare a produselor ,
si confruntarea cu contabilitatea .Gestionarul este cel ce semneaza de la intrarea in gestiune pana la iesirea din gestiune toate actele,ce legatura aveti dv.cu asta? nu au cum sa apara marfuri de sumele acelea spuse de dv.doar daca inventarul nu a fost bine facut.
Pai tocmai asta relatam...........inventarul este incorect facut deoarece acum apar diferente de produse ,gestionarii se pare ca suntem noi ca si reprezentanti comerciali deoarece noi vindem noi primim marfa noi facem nir-uri noi scoatem z-tul noi facem tot dar contract cu semnatura de gestiune nu are nimeni.Acum si alta problema ar fi ca nu putem cere refacerea inventarului deoarece toata echipa are contractul de munca suspendat iar in respectivul magazin lucreaza cand unul cand altul.....
Stiu ca e complicat ceea ce am relatat sper sa intelegeti ceva:sorry:
Ceea ce ma interesa este modul de efectuare a inventarului deoarece dupa cum decurg ostilitatile ne paste un proces................nu inteleg cum iese lipsa atat de mare si nici nu inteleg cum de trebuie sa platesc eu ceva pt care nu port nici o vina.
Si inca ceva....intr-o gestiune comuna de 6 pers e normal ca nimeni sa nu aiba calitatea de gestionar?????doar ca e ultima atributie din fisa postului adica citez"participa la gestiunea comuna si raspunde in conformitate cu Codul Muncii"
asta ca sa nu mai zic ca s-au perindat de-a lungul timpului 2 directori de magazin si vreo 3 reprezentanti vanzari si niciodata nu s-a efectuat vreun inventar?
Va multumesc si astept un raspuns in speranta ca cineva va intelege ce am scris
Din cate inteleg in fisa postului participi la gestiunea comuna si raspunzi in conformitate cu Codul Muncii. Cand ai semnat acesta fisa te-ai gandit vreo clipa ce inseamna gestiunea comuna si ca raspunderea poate presupune plata lipsurilor in comun cu ceilalti care au acces in depozit?

Singura sansa a ta ar fi ca cei care au facut inventarul sa nu fi respectat legislatia si in cazul unui proces sa nu poata dovedi cu certitudine vina ta si a celorlalti.

Inteleg ca prin depozitul acela intra toata lumea, tu nu ai semnat de primirea vreunei gestiuni, inventarul s-a facut pe o singura lista la care nu ai acces, etc.

In lupta asta de uzura, cel mai probabil, va trebui sa renunti la acel loc de munca daca vrei sa nu platesti, pentru ca ti se va retine pe statul de salarii acea lipsa si pana ii vei da in judecata si vei recupera banii va trece mult timp.

Din gresala asta trebuie sa inveti, inclusiv ce raspundere implica gestionarea unor bunuri.X-(
Da va multumesc si consider pertinent raspunsul dumneavoastra domnule Manea dar cum ramane cu faptul ca in mod normal trebuia facut inventar la venirea mea cat si la plecarea celorlalte colege? intelegeam sa raspund material daca luam la cunostinta macar valoarea stocului la data angajarii...nu este corect?cum se poate demonstra in acest caz ca am prejudiciat firma in vreun fel?nu am contract de gestiune,nu mi s-a intocmit acea garantie obligatorie .........nu am participat la inventar......nu se stie nici macar cate produse sau ce produse sunt gasite lipsa....s-a lucrat numai pe sume si-atat!
Va multumesc si va astept cu un raspuns la fel de pertinent ca si cel anterior!
Aceasta este sansa ta de castig: faptul ca nu s-au mai facut alte inventare in mod corect, adica si atunci cand se angaja cineva nou pentru ca acesta sa stie ce ia in primire, si atunci cand pleca sau era concediat careva ca sa se verifice daca exista lipsuri si sa i re repartizeze si acestuia o parte din ele. Acum toate lipsurile din gestiune vi le imputa voua, dar poate prejudiciul a fost produs de altcineva.

Numai ca acest castig de cauza il vei avea dupa ce vei contesta decizia de inventariere in instanta ceea ce presupune timp, si bani, si nervi. Timp in care societatea, daca mai lucrezi acolo, iti va retine pe statul de salarii acele lipsuri. Insa, nu vreau sa ma repet.

Alte discuții în legătură

Lipsa inventar-litigiu in munca xfiles xfiles Buna ziua! De peste 1 an de zile am fost angajat al unui magazin de telefonie mobila, iar acum,dupa ce am incetat colaborarea, au facut un inventar si ... (vezi toată discuția)
Probleme cu angajatorul razvan3885 razvan3885 Lucrez de 8 luni la o firma ca gestionar de magazin, acum 8 luni am facut un inventar eu cu gestionarul care urma sa plece,, niste foi scoase la calculator ... (vezi toată discuția)
Imputare lipsuri gestiune user_001 user_001 Povestea mea incepe in felul urmator. Am lucrat la o firma de unde am fost disponibilizat in vara anului trecut in baza restructurarilor interne (punctul ... (vezi toată discuția)