avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 323 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... (Ordonanta nr. 130/2000 mod. in 2006) Returnarea prod. ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

(Ordonanta nr. 130/2000 mod. in 2006) Returnarea prod. in 10 zile

Buna seara,

Am o intrebare in privinta acestei legi, deoarece m-am lovit de o situatie destul de nefavorabila.
Conform acelei legi clientii au dreptul sa inapoieze orice produs pentru care contractul s-a incheiat la distanta (mai exact magazin online) in termen de 10 zile, fara nicio intrebare.

Acum situatia mea e in felul urmator. Eu vand piese auto online (asta daca o pagina de prezentare se poate num online dar in fine comanda a fost facuta la distanta ) iar un client mi-a intors o comanda de 2000 ron inainte de cele 10 zile. Toate bune si frumoase, singura problema e ca piesa respectiva a fost folosita si montata deja in alt loc decat intr-un service autorizat - numai are ambalaj original si are si urme de montaj - si acum mi-o trimite mie iar acum eu nu am cum sa satisfac conditiile draconice de RMA ale furnizorilor (respectiv aviz de la un service autorizat in care sa fie specificate eventualele probleme). Piesa a fost cea corecta, identificata dupa VIN de furnizor si am verificat de 5 ori daca clientul a primit ceea ce trebuie.

Ce fac eu in situatia asta cand sunt practic fortat sa preiau o pierdere de 2000 RON sau sa astept OPC-ul, conform acelei legi?

Pot sa ma protejez in mod legal de astfel de escroci? adica sa includ la returnarea produselor fix conditiile furnizorilor in contract, adica in termenii si conditiile de utilizare a site-ului?

Daca livrarea se efectueaza personal de catre mine, mai este considerat comert la distanta? (am vazut pe alte mag online la termeni si conditii texte de genul acesta dar nu stiu cate de legale sunt)

Daca percep avans pentru confirmarea comenzilor (cat sa-mi acopar avansul de la furnizori, respectiv suma cu care sunt penalizat de furnizor in cazul in care renunt la comanda), pot sa opresc avansul in cazul situatiilor de mai sus?

Confirmarile de comanda electronice sunt considerate tot comenzi la distanta?

Imi dau seama ca am pus cam multe intrebari si multumesc in avans celor care sunt dispusi sa contribuie la acest subiect.

Alte discuții în legătură

Produs - comanda speciala la furnizor in strainatate Cristina Vasile Cristina Vasile Buna ziua! In ce conditii un magazin online poate refuza returnarea unui produs adus penru un client la comanda speciala din strainatate, fiindca acesta ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea pastrarii ambalajului unui produs pentru retur savian savian Daca vand ca si profesionist online un produs- piesa auto, unei persoane fizice ar mai fi O alta dilema – ambalajul de prezentare al produsului poate ... (vezi toată discuția)
In ce conditi nu se poate returna un produs nou myagh86 myagh86 Buna seara. Doresc sa cumpar o piesa noua pentru masina, am fost la mai multe magazine de piese auto, vanzatori de acolo au spus ca piesa de care am eu nevoie ... (vezi toată discuția)