avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 253 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
as avea nevoie si eu de putin ajutor ,daca se poate:
Pana in luna septembrie am beneficiat de pensia de urmas [de pe urma tatalui care a lucrat in cadrul M.A.I ] timp de 3 ani de zile am primit aceasta pensie, dar anul acesta dupa ce le-am trimis o adeverinta care atesta ca urmez o a doua facultate ,cei de la casa de pensii MAI , mi-au trimis o scrisoare acasa in care au precizat urmatoarele:
''In baza ordinului M.A.I nr 266/28.05.2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea legii nr 164/2001 privind pensiile militare de stat conform art. 38 din lege pentru copii care urmeaza cursurile de zi a 2 sau mai multe institutii de invatamant universitar pensia de urmas se acorda pana la terminarea cursurilor primei institutii fara a depasii varsta de 26 de ani''.